صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۷:۳۱
کد خبر: 14583
گزارشگر: 213
۵۳۵
۰
۰
۲
دگرگونی زندگی شغلی و اجتماعی با ربات ها

هوش مصنوعی نامه اخراج شما را می نویسد!

هوش مصنوعی نامه اخراج شما را می نویسد!
کسب و کار‌ها به دنبال نسخه‌ای از هوش مصنوعی هستند تا خروجی خود را بهتر کنند و درباره اخراج شما تصمیم بگیرند!

به گزارش آسیانیوز، «ChatGPT» همین الان می‌تواند یادداشت اخراج ما را بنویسد و در آینده مستقیما ما را اخراج خواهد کرد. همه کسب و کار‌ها به دنبال نسخه‌ای از هوش مصنوعی هستند تا خروجی خود را بهتر کنند.

 شرکت مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای عرضه یک نسخه برای اکسل است که می‌تواند به عنوان کمکی در برنامه‌ریزی مالی عمل کند. اکنون یک استارت آپ فرانسوی در حال آزمایش یک ابزار هوش مصنوعی مولد است که برای مدیران ارشد مالی طراحی شده است.

این محصول که «pigment AI» نام دارد بر اساس نرم‌افزار «OpenAI» ساخته شده، این یک ربات چت را در داخل صفحات و داشبوردها قرار می‌دهد که برای تهیه برنامه‌های مالی استفاده می‌شوند.

به گزارش اکو ایران, این نرم‌افزار به‌گونه‌ای طراحی شده که داده‌های یک شرکت را بگردد و به برخی سؤالات پاسخ دهد، سؤالاتی مثل: اگر محصول جدید خود را سه ماه زودتر عرضه کنیم، چه می‌شود؟ یا چه کار کنم تا در سال آینده درآمدم دو برابر شود؟

در حال حاضر، تقریباً هر کسب و کاری در تلاش است تا نسخه‌هایی از آخرین هوش مصنوعی را به کار گیرد تا بتواند خروجی نهایی خود را بهتر کند.

در نتیجه، بسیاری از شرکت‌ها ممکن است به سؤال این چنینی علاقه‌مند باشند که این ربات می‌تواند به آن پاسخ دهد؛ چرا هزینه‌های فعلی ما بیشتر از بودجه مصوب ما در سال ۲۰۲۳ شده است؟

لازم نیست هوش مصنوعی باشید تا حدس بزنید که جواب این سؤال چه می‌تواند باشد، پاسخ می‌تواند کاهش هزینه برای کارمندان یا اخراج آن‌ها باشد

شرکت‌ها در حال آماده‌سازی برای هوش مصنوعی هستند تا مشاغل را از بین ببرد. مدیرعامل آی‌بی‌ام پیش‌بینی کرده که ۳۰ درصد از فعالیت‌های پشتیبانی در پنج سال آینده از بین خواهد رفت و استخدام برای چنین شغل‌هایی را متوقف کرده است.

پیگمنت در حال آزمایش سرویس هوش مصنوعی خود با تعداد انگشت شماری از مشتریان است؛ اما هنوز روی قیمت گذاری آن تصمیم نگرفته است. این استارت‌آپ از زمان تشکیل در سال ۲۰۱۹، ۱۶۴ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. این استارت‌آپ می‌گوید درآمد سالانه آن‌ها هفت برابر شده است.

-------------

بیشتر بخوانید

دلیل استعفای پدرخوانده هوش مصنوعی/جفری هینتون چه فاجعه ای را درباره زندگی و نابودی انسان هشدار داد؟

---------------------------------


این هوش مصنوعی می‌تواند یک شرکت را باخبر کند که باید تعدادی از کارکنان را مرخص کند؛ اما یک انسان این خبر را به شما خواهد داد و اگر روزی با توصیه یک هوش مصنوعی اخراج شوید، به‌احتمال زیاد حتی متوجه نخواهید شد که چه اتفاقی افتاده است./

نویسنده: محسن محمدرضایی

https://www.asianews.ir/u/a91
اخبار مرتبط
پدرخوانده هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرد که گوگل برای رقابت با ChatGPT، Bing Chat و ...، محدودیت در بخش هوش مصنوعی عمومی را کنار گذاشته است؛ به همین دلیل راه برای مشکلات اخلاقی هموار خواهد شد.
هر فردی که به نوعی سرگرم تکنولوژی و اخبار آن است،دربارهٔ ربات chat GPT مطالبی شنیده یا خواهد شنید.رباتی که فقط ظرف مدت دو ماه به۱۰۰میلیون کاربر دست یافته است.این رکورد در تکنولوژی بی‌نظیر بوده است اما چه چیزی باعث شده است تا مفهوم چت جی پی تی به این سرعت و با این شدت ترند شود؟در این مقالهٔ کوتاه بدون شک دید واضح‌تری نسبت‌به موضوع پیدا خواهید کرد.ما همچنین به این موضوع که آیا می‌توان از چت‌ جی پی تی به‌عنوان ابزار ترید بازارهالی مالی استفاده کرد یا خیر پرداخته‌ایم.لطفاً تا پایان همراه ما باشید.
رهبران فناوری و چهره‌های دانشگاهی در بیانیه ای اعلام کرده اند که سیستم‌های هوش مصنوعی، خطرات عمیقی برای جامعه و بشریت به همراه دارد.
در حالی که این روزها هوش مصنوعی به موضوعی داغ برای جهان تبدیل شده است و عده‌ای از افراد آن را تهدیدی برای آینده تکنولوژی و داده‌های افراد جامعه می‌دانند، به تازگی آمریکا برای آن منشور حقوقی تدارک دیده است.
فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌‌‌ای که در وبگاه آن منتشر شده است، از «رزمایش بین‌المللی دریایی ۲۰۲۳» میان آمریکا و پنجاه کشور از شرکای آن در همسایگی ایران خبر داد.
Fetch.ai که یکی از شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی و وب۳ است به تازگی همکاری خود را با شرکت فناوری و مهندسی بوش آلمان آغاز کرده است
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید