صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۲۱:۱۱
کد خبر: 14588
گزارشگر: 2
۹۴۴
۱
۰
۵
درمان ناباروری

آیا زگیل تناسلی منجر به ناباروری می شود؟

آیا زگیل تناسلی منجر به ناباروری می شود؟
گر به زگیل تناسلی مبتلا هستید و نمی‌خواهید از تجربه شیرین پدر و مادر شدن به دور بمانید، به شما توصیه می‌کنیم تا در ادامه این مطلب همراه ما باشید و با بهترین راه درمان زگیل تناسلی در مردان و زنان آشنا شوید.

ویروس پاپیلومای انسانی یا زگیل تناسلی یکی از شایع‌ترین بیماری های مقاربتی در مردان و زنانی می باشد که فعالیت جنسی نسبتا بالایی داشته باشند یا با افراد آلوده به این ویروس، تماس جنسی داشته باشند!
ویروس اچ پی وی (HPV) معمولا به شکل برجستگی های گوشتی در اندام تناسلی مردان و زنان دیده می شود. اگر این ویروس بتواند از طریق زوائد زگیل تناسلی به تخمک‌ و اسپرم راه پیدا کند، ممکن است ناباروری در مردان و زنان را به همراه داشته باشد! اگر به زگیل تناسلی مبتلا هستید و نمی‌خواهید از تجربه شیرین پدر و مادر شدن به دور بمانید، به شما توصیه می‌کنیم تا در ادامه این مطلب همراه ما باشید و با بهترین راه درمان زگیل تناسلی در مردان و زنان آشنا شوید.

 

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) چیست؟!

 

ویروس پاپیلومای انسانی (The Human Papilloma virus) یا به اختصار HPV، ویروسی است که می‌تواند از طریق ترشحات جنسی و یا حتی غشاهای مخاطی دهان، حین تماس با دست‌ها و پاهای فرد آلوده منتقل شود. زگیل تناسلی در زنان و در مردان نه تنها در اندام های جنسی، بلکه می‌تواند در اطراف دهان‌، لب‌ها و یا در گلو نیز نمایان شود.
برخی از انواع ویروس اچ پی وی می‌تواند منجر به ایجاد زگیل‌های تناسلی شود و برخی دیگر از انواع ویروس‌های HPV می‌تواند بدون علامت و نشانه‌ای ظاهر شود.
به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، تقریبا 79 میلیون آمریکایی حداقل یکی از 150 نوع ویروس HPV را در بدن خود دارند و هیچ خبری از آن ندارند!

 

زگیل تناسلی چه شکلی است؟

 

حتما برای شما این سوال پیش آمده که زگیل تناسلی چه شکلیه و به چه زائده‌ای زگیل تناسلی گفته می‌شود؟

باید گفت که شکل زگیل‌های تناسلی با توجه به نوع ویروس اچ پی وی که به آن مبتلا شدید، متفاوت خواهد بود. معمولا زگیل تناسلی در زنان به شکل خال‌هایی گوشتی بر روی اندام تناسلی، مقعد و یا در اطراف کشاله ران به رنگ قهوه‌ای تیره یا صورتی کمرنگ دیده می‌شود.

 

علائم زگیل تناسلی در زنان

 

از آنجایی که زگیل تناسلی در زنان تنها مختص به اندام‌های جنسی نبوده و ممکن است در اطراف لب و دهان نیز دیده شود، معمولا با علائم زیر همراه خواهد بود:

1- زوائد گوشتی و گل کلم شکل در اطراف و یا روی ناحیه تناسلی و مقعد
2- خونریزی در هنگام و یا بعد از رابطه جنسی
3- خارش و احساس ناراحتی در ناحیه تناسلی
4- لکه بینی‌های غیر طبیعی در دوران قاعدگی
5- افزایش ترشحات واژن در زنان
6- درد حین دخول جنسی
7- درد مقعدی

 

کدام گروه از زنان در معرض خطر ابتلا به زگیل تناسلی هستند؟!

 

ویروس اچ پی وی یا زگیل تناسلی رایج‌ترین عفونت منتقله از راه جنسی می‌باشد که حدود 340 هزار تا 360 هزار نفر از مردم را در طول سال به خود گرفتار می‌کند.
تخمین زده می‌شود که از هر 100 نفر در آمریکا، 1 نفر به زگیل تناسلی یا ویروس HPV مبتلا می‌باشد. بیماری زگیل تناسلی در زنان معمولا در سنین نوجوانی و جوانی رایج‌تر است. چرا که زنان در این سن به لحاظ جنسی فعال هستند و ممکن است با پارتنرهای متعدد جنسی ارتباط برقرار کنند.

 

از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم؟

 

اگر با فردی که به ویروس HPV مبتلا بوده تماس فیزیکی و یا ارتباط جنسی برقرار کردید و اگر شک دارید که به زگیل تناسلی مبتلا هستید یا نه، در اینجا شک و شبه‌های شما برطرف خواهد شد! شما با انجام موارد زیر می‌توانید بفهمید که آیا به زگیل تناسلی مبتلا شدید یا خیر؟!

. آزمایش ادرار
آزمایش خون
مراجعه به پزشک متخصص
انجام آزمایش‌ها و تست‌های STD
نمونه برداری از دهانه رحم در زنان
نمونه برداری از انتهای رکتوم، دهان و حلق بیمار

 

آیا ارتباطی میان زگیل تناسلی و ناباروری وجود دارد؟

 

اگر با فردی که به ویروس HPV مبتلا بوده ارتباط جنسی داشتید و با گذشت زمان متوجه پدید آمدن توده‌هایی گوشتی به رنگ صورتی کمرنگ در ناحیه تناسلی خود شده‌اید، باید به شما بگوییم که گرفتار بیماری جنسی زگیل تناسلی شده‌اید! در صورتی که به این بیماری مبتلا شوید و آن را درمان نکنید، عواقب جبران ناپذیری از جمله ناباروری را تجربه خواهید کرد!
عدم درمان زگیل تناسلی و ویروس HPV خطرات و عوارض زیر را به همراه خواهد داشت:

سرطان مقعد
سرطان آلت تناسلی در زنان و مردان
بزرگ شدن و رشد زائده‌های زگیل تناسلی

با این حال باید به این نکته دقت داشته باشید که تمامی سویه‌های ویروس HPV منجر به ناباروری چه در مردان و چه در زنان نمی‌شود! بلکه برخی از گونه‌های ویروس اچ پی وی بر روی دهانه رحم در زنان تاثیر گذاشته و با ایجاد سلول‌های سرطانی، بر روی باروری آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

 

زگیل تناسلی چطور بر قدرت باروری زنان تاثیر می‌گذارد؟!

 

طبق یکی از تحقیقاتی که در سال 2011 انجام شده است نشان داده شده که مردانی که اسپرم آن‌ها حاوی ویروس HPV باشد و با زگیل‌های تناسلی برخورد کرده باشد، ممکن است ناباروری را تجربه کنند. به علاوه اگر این ویروس بر روی تخمک بانوان قرار بگیرد و به دهانه رحم برسد، ریسک ابتلا به سرطان رحم را در کنار ناباروری به همراه خواهد داشت.

 

آیا با وجود ویروس HPV و زگیل تناسلی، می‌توانم بچه دار شوم؟

 

زنانی که سابقه بیماری ویروس اچ پی وی داشتند و یا در حال حاضر نیز به این ویروس مبتلا هستند، می‌توانند دوران حاملگی موفقیت آمیزی داشته باشند و نوزادشان از ابتلا به ویروس HPV و یا ابتلا به زگیل‌های تناسلی مصون خواهد بود.

 

چطور از ابتلا به زگیل تناسلی جلوگیری کنیم؟

 

معمولا قبل از آنکه به فکر درمان بیماری و عوارض زگیل تناسلی در زنان و مردان باشیم، بهتر است تا به فکر پیشگیری از ابتلا به این بیماری باشیم. برای جلوگیری از ابتلا به زگیل‌های تناسلی توصیه می‌شود تا اقدامات زیر را انجام دهید:

 

واکسن بزنید:

 

واکسن گارداسیل یکی از حیاتی‌ترین واکسن‌هایی است که علاوه بر زنان، مردان نیز باید آن را تزریق کنند تا از خطر ابتلا به زگیل تناسلی و عوارض آن به دور باشند.

HPV چیست

تزریق واکسن اچ پی وی برای دختران و پسران از سنین 9 سال به بالا و برای زنان و مردان نهایت تا سن 45 سالگی موثر و مفید خواهد بود.

 

سیستم ایمنی خود را تقویت کنید:

 

با ترک سیگار و دخانیات، پرهیز از روابط نامطمئن و متعدد جنسی، داشتن یک رژیم غذایی سالم و ورزش کردن سیستم ایمنی خود را تقویت کنید و از زگیل‌های تناسلی به دور باشید.

 

رابطه جنسی ایمن و محافظت شده داشته باشید:

 

با استفاده از لایه‌های محافظتی مانند کاندوم و یا برقراری ارتباط جنسی با تنها یک پارتنر، می‌توانید از ابتلا به زگیل تناسلی جلوگیری کنید.

 

درمان ویروس HPV و زگیل تناسلی چطور بر باروری تاثیر می‌گذارد؟

 

درمان زگیل تناسلی و ویروس HPV با روش‌های گوناگونی امکان پذیر بوده و به کمک این روش‌ها امکان تقویت قدرت باروری امکان پذیر می‌باشد. روش‌های درمان زگیل تناسلی و جلوگیری از ناباروری در زنان شامل موارد زیر می‌باشد:

کرایوتراپی و سوزاندن زگیل‌های تناسلی در ناحیه تناسلی، مقعد و اطراف کشاله ران
کوتر و برداشتن زوائد با استفاده از چاقو به روش سنتی
جراحی سرپایی زگیل‌های تناسلی با لیزر CO2
فریز زگیل ها

یکی از بهترین و موثرترین روش هایی که در کمترین زمان ممکن و به صورت سرپایی به درمان و رفع زوائد زگیل تناسلی می‌پردازد، لیزر زگیل تناسلی با استفاده از لیزر CO2 می‌باشد.

 

مزیت درمان زگیل تناسلی با استفاده از لیزر CO2

 

اگر به دنبال از بین بردن زگیل‌های تناسلی به وجود آمده از ویروس HPV در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کمترین میزان عارضه هستید، به شما پیشنهاد می‌دهیم تا از لیزرهای CO2 در بهترین کلینیک‌های لیزر در تهران استفاده کنید. درمان زگیل تناسلی با لیزر مزایای بسیار زیادی در مقایسه با سایر روش‌های درمانی دارد که عبارتند از:

عدم نیاز به بیهوشی و بستری شدن در بیمارستان
عدم به جا ماندن اسکار و زخم بعد از جراحی
جراحی فوری و سرپایی در کمتر از 60 دقیقه
برداشتن زوائد تنها با بی حسی موضعی
عدم وجود احتمال انتقال عفونت
با کمترین میزان درد و خونریزی
نیاز به تنها یک جلسه درمانی

درمان ناباروری

برای اطلاعات بیشتر در زمینه درمان زگیل تناسلی با لیزر و همچنین سایر بیماری ها می توانید به وبسایت کلینیک لیزر شفا به نشانی www.drtajbakhsh.ir مراجعه کنید. کلینیک لیزر شفا با برخورداری از تجهیزات مدرن و کادر درمانی متخصص به عنوان یکی از برترین کلینیک های لیزر درمانی در تهران شناخته میشود.

https://www.asianews.ir/u/a97
اخبار مرتبط
در گذشته، مردم فقط در زمان بیماری به پزشک مراجعه می کردند. امروزه، مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه در حال تبدیل شدن به یک امر عادی است زیرا مردم در مورد سلامت آموزش بیشتری می بینند و آگاه تر هستند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
سجاد۷
۱۴۰۲/۰۲/۲۳
5
0
0

الان تزریق واکسن گارداسیل، درصد احتمال ابتلا به زگیل تناسلی رو صفر میکنه؟


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید