صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۲۲:۳۴
کد خبر: 14591
گزارشگر: 213
۹۵۸
۱
۰
۱
بنا به اظهارات سخنگوی شورای رقابت

ساز مخالفت با واردات خودروهای کارکرده/احتمال تغییرات در قیمت خودرو

ساز مخالفت با واردات خودروهای کارکرده/احتمال تغییرات در قیمت خودرو
شورای رقابت با واردات خودروهای کارکرده مخالف است و می‌گوید مردم چه گناهی کردند که خودروی دست دوم کشورهای همسایه را باید سوار شوند!

به گزارش آسیانیوز، امروز شورای رقابت مصوبه قیمت خودروهای مونتاژی را اعلام کرد. این درحالی است که این شورا با واردات خودروهای کارکرده مخالف بوده و ممکن است در روزهای آینده قیمت خودروهای مونتاژی تغییر کند.

شورای رقابت امروز قیمت خودروهای مونتاژی را اعلام کرد و قرار است هفته آینده قیمت بقیه خودروها مشخص شود.

اسماعیل شجاعی، سخنگوی شورای رقابت اعلام کرده است که قیمت سایر خودروهای مونتاژی هفته آینده سه‌شنبه اعلام خواهد شد و احتمال تغییر دوباره قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی در آینده وجود دارد.

  به نقل از تجارت نیوز، بر اساس گفته سخنگوی شورای رقابت راه حل رقابتی شدن بازار خودرو فقط واردات خودروی صفر است.

شورای رقابت با واردات خودروهای کارکرده مخالف است و می‌گوید مردم چه گناهی کردند که خودروی دست دوم کشورهای همسایه را باید سوار شوند. این به غیرت ایرانی بر نمی‌خورد که خودروی دست دوم وارد کشور شود.

اسماعیل شجاعی، با ابراز امیدواری از مشخص شدن قیمت خودروهای مونتاژی در جلسه امروز شورای رقابت اظهار کرد: یکی از دلایل تاخیر اعلام قیمت خودروهای مونتاژی این بود که مبنای دستورالعمل شورا در ۱۱ بهمن سال گذشته ارائه شد درحالی که باید تغییرات اخر سال لحاظ می‌شد، به همین دلیل این موضوع نیاز به وقت و دقت دارد. اگر امروز اطلاعات کامل از سازمان حمایت ارائه شود احتمال دارد قیمت خودروهای مونتاژی نهایی شود.

وی به این سوال که پیش از این اعلام شده بود ممکن است قیمت خودروهای مونتاژی کاهشی باشد، آیا همچنان احتمال این موضوع وجود دارد یا خیر، پاسخ داد: هنوز اطلاعات کامل به شورا ارائه نشده است و مشخص نیست کاهش قیمت داشته باشیم یا خیر اما زمانی که چارچوبی تعیین می‌شود هر تغییری اتفاق میوفتد، چه کاهش قیمت چه افزایش قیمت باید طبق آن چارچوب باشد.

سخنگوی شورای رقابت همچنین به این سوال که اگر قیمت خودروهای مونتاژی طبق دستورالعمل شورا کاهش پیدا کند، پول‌ها به خریداران عودت داده می‌شود یا خیر نیز پاسخ داد: هنوز مشخص نیست، شورا باید در این مورد تصمیم‌گیر کند. به طور کلی این موضوع به اطلاعات شفاف نیاز دارد و تصمیم‌گیری باید به گونه‌ای باشد که نه مصرف‌کننده و نه تولیدکننده دچار مشکل نشوند.

قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی تغییر خواهد کرد؟
بر اساس این گزارش، پس از آنکه قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی توسط شورای رقابت تعیین تکلیف شد، این شورا در بیانیه‌ای اعلام کرد که قیمت خودروهای مونتاژی را هم اعلام خواهد کرد. از آن زمان تاکنون این موضوع در جلسات شورای رقابت بررسی نشده و هنوز به نتیجه نرسیده است.

--------------

بیشتر بخوانید

آزاد شدن واردات خودروهای کارکرده با عمر ۵ سال+جزئیات

--------------------------
این درحالی است که برخی شرکت‌های خودروساز محصولات عرضه شده در طرح فروش یکپارچه خودروها را با اعمال افزایش قیمت فاکتور یا قیمت جدید اعلام کرده‌اند و در این راستا حدود دو هفته قبل رئیس سازمان حمایت طی نامه‌ای به شرکت‌های خودروسازی آرین پارس موتور، ایلیا، بهمن موتور، کرمان موتور، مدیران خودرو، فردا موتور، مکث موتور و نورا موتور پارس بر ممنوعیت افزایش قیمت خودروهای مونتاژی قبل از تعیین تکلیف این موضوع از سوی شورای رقابت تاکید کرد.

همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز این موضوع غیر قانونی بودن اعمال افزایش قیمت پیش از اعلام مصوبه شورای رقابت و اعلام قیمت توسط سازمان حمایت را تایید و اعلام کرده است: با توجه به اینکه طبق اعلام شورای رقابت، ممکن است قیمت برخی خودروهای مونتاژی کاهش نیز داشته باشند، شرکت‌ها باید مبالغ مازاد دریافتی (اخذ شده از مشتریان طرح یکپارچه با اولویت نزدیک) را عودت دهند./


https://www.asianews.ir/u/a99
اخبار مرتبط
معاون رئیس‌جمهور خبر داد واردات خودروهای با عمر پنج سال و دریافت گواهی از سازمان‌های استاندارد مجاز شد.
سخنگوی وزارت صنعت درباره آزاد شدن پول بلوکه در حساب های وکالتی خودرو و زمان تحویل خودروی متقاضیان توضیحاتی داد.
در هفته پیش رو بزرگ‌ترین طرح عرضه خودرو به اجرا درمی آید که بخشی از این طرح به خودروهای وارداتی مربوط می‌شود و از ساعت 12 ظهر فردا متقاضیان با ورود به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به آدرس saleauto.ir برای خرید این خودروها ثبت‌نام کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ناشناس
۱۴۰۲/۰۲/۱۸
0
0
0

شورای رقابت دلش به حال مردم نسوخته نگران خودرو سازان هست، اخه این چه استدلالی است که می گویند مردم چه گناهی دارند که حق داشته باشند خودرو دست دوم بخرند ، مثل این که بگوییم هر کس پول دارد کباب بخورد هر کس ندارد چه گناهی دارد که نان تنها بخورد بنابر این بهتر است بمیرد تا نان بدون کباب بخورد


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید