صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۷
کد خبر: 14592
گزارشگر: 213
۶۶۱۸
۵
۰
۳
دستورالعمل جدید مالیاتی برای تراکنش ها

تعیین کارمزد برای دستگاه‌های کارتخوان/کدام مشاغل مشمول کارمزد نمی شوند؟

تعیین کارمزد برای دستگاه‌های کارتخوان/کدام مشاغل مشمول کارمزد نمی شوند؟
دستورالعمل جدید برای دریافت کارمزد از دستگاه‌های کارتخوان اعلام شد و هر تراکنش با این دستگاه‌ها مشمول کارمزد جدید می‌شود.

به گزارش آسیانیوز، بعد از مدت‌ها، دستورالعمل دریافت کارمزد از دستگاه‌های کارتخوان اعلام شد و هر تراکنش با این دستگاه‌ها مشمول کارمزد جدید می‌شود. اما جزئیات دریافت کارمزد از دستگاه‌های کارتخوان چیست، مبلغ آن چقدر است و چه کسانی باید کارمزد بدهند؟

 11 سال از آخرین تغییرات نام کارمرزی شبکه پرداخت کشور می‌گذرد و حالا بانک مرکزی از دستورالعمل جدید دریافت کارمزد از کارتخوان‌ها رونمایی کرده و قرار است تمامی تراکنش‌های انجام شده با کارتخوان مشمول کارمزد شود.

به نوشته تجارت نیوز، براساس اعلام بانک مرکزی، از این به بعد تمامی دارندگان دستگاه‌های کارتخوان (پذیرندگان) بخشی از کارمزد تراکنش‌های خرید را پرداخت می‌کنند.

بر اساس این تصمیم جدید، همه دارندگان کارتخوان مشمول کارمزد جدید هستند اما تا اطلاع ثانوی نانوایی و سوپرمارکت‌ها از پرداخت کارمزد مستثنی هستند. این اصناف فعلا قرار نیست کارمزد تراکنش خود را پرداخت کنند و سهم این صنوف همچنان توسط بانک پذیرنده پرداخت می‌شود.

 کارمزد هر تراکنش‌ کارتی چقدر است؟
بر اساس شیوه‌نامه جدید نظام کارمزد، مبلغ کارمزد پرداختی دارندگان کارتخوان به مبلغ تراکنش انجام شده بستگی دارد. اما فعلا برای انجام این تراکنش‌ها کف و سقف مشخصی در نظر گرفته شده است.

-------------

بیشتر بخوانید

«جزئیات» درباره توقف کارتخوان هایی که مالیات پرداخت نکرده اند

--------------------------------

طبق بخشنامه جدید بانک مرکزی، میزان کارمزد تراکنش‌های زیر 600 هزار تومان تنها 120 تومان است. هر چقدر مبلغ تراکنش بانکی بیشتر شود، رقم کارمزد به صورت پلکانی بالا می‌رود و در تراکنش‌های بالاتر از سقف ۶۰۰ هزارتومان، دو ده هزارم (۰/۰۰۰۲) مبلغ تراکنش کارمزد دریافت می‌شود. این دستورالعمل اعلام کرده که نهایت مبلغ کارمزد دریافت شده از دارندگان کارتخوان، چهار هزار تومان است.

مطابق با جدول زمانی اجرای این بخشنامه، اصلاح نظام کارمزد پذیرندگان به صورت مرحله‌ای اجرا می‌شود و تراکنش‌های با مبالغ بالا در اولویت اجرا هستند. همچنین تا اطلاع ثانوی پذیرندگان صنف نانوایی و سوپرمارکت از پرداخت کارمزد مستثنی شده‌ و سهم این صنوف همچنان توسط بانک پذیرنده پرداخت خواهد شد.

کارمزد تراکنش را چه کسی پرداخت می‌کند؟
بر اساس دستورالعمل جدید بانک مرکزی، کارمزد تراکنش‌های بانکی بر عهده دادرنده دستگاه کارتخوان است و خریدار نباید کارمزدی پرداخت کند./

https://www.asianews.ir/u/a9a
اخبار مرتبط
در حال حاضر دستگاه‌های کارتخوان فعال متصل به پرونده‌های مالیاتی حدود ۸ میلیون و سیصد هزار دستگاه است و حساب‌های متصل به این دستگاه‌های کارتخوان، حساب تجاری به شمار می آید و وجوه واریزی به این حساب‌ها به عنوان وجوه درآمدی کسب و کار مؤدی محسوب می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
علیرضا ابوعلی
۱۴۰۲/۰۳/۲۰
0
0
1

واقعا که دارید جیب مردم خالی میکنید شماها خیلی......

شکری
۱۴۰۲/۰۳/۲۲
0
0
1

شما ها که قوانین اروپایی میارید لطفا درامد دلاری برای مردم رقم بزنید نه اینکه با دست بردن تو بنگاه ها ی کوچک اقتصادی مثل فروشگاه های زنجیره ای درامد مردم رو کاهش دادید و هزینه های زندگی سرسام اور ایجاد کردید مگه اینجا نیویورک هست

هادی
۱۴۰۲/۰۴/۰۴
5
0
1

واقعانکه دولت چیکار داره با مردم میکنه اگه میخاد کارمزد بگیره نباید پول کارتخان رو 24ساعت نگه داره همون لحظه باید تسویه کنه ازیه طرف پولو 24ساعت نگه میداره ازیه طرف مالیت ازطرف دیگه کارمزد تراکنش واقعا اسمشو باید چی گذاشت من نمیدانم

ناشناس
۱۴۰۲/۰۴/۰۴
0
0
0

کارمزد برا اختلاس گران و غارتگران مال ملت چقدر این پول زور از ما میخواهند بگیرند مالیات نمی‌دهیم لعنت به شما که شرف ندارید . ب

پذیرنده
۱۴۰۲/۰۴/۰۵
0
0
0

حالا که کارمزد تراکنش رو هم از جیبمون برمیداره بی زحمت مبلغ تراکنش رو هم همون موقع که کارت کشیده میشه واریز کنه به حساب خودمون!!! چرا یک روز پول رو نگه میداره! روزهای تعطیل هم که بیشتر نگه میداره! زیرساخت شرکت پرداخت دیگه چه صیغه ایه! کارتخوانی که من استفاده میکنم رو خودم خریدم و توی یکسالی که استفاده میکنم احدی نیامده بگه از شرکت پرداخت اومدم کارتخوان رو ببینم مشکلی نداشته باشه!!! حالا من برای این شرکت پرداخت کارمزد بدم!!! اینم شد مخابرات که توی قبض تلفن مبلغی رو برای “خدمات مکالمه صوتی” اضافه کرده بود!!!


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید