صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۳
کد خبر: 14594
گزارشگر: 213
۳۳۸
۰
۰
۱
دبیر خانه کارگر شهرستان‌های ساوه

اصلاح دستمزد کارگران با نرخ واقعی تورم

اصلاح دستمزد کارگران با نرخ واقعی تورم
دبیر خانه کارگر شهرستان‌های ساوه گفت: اصلاح افزایش حقوق متناسب با تورم اعلامی بانک مرکزی و سبد معیشتی هر چه سریعتر از سوی مراجه قانونی پیگیری می شود.

به گزارش آسیانیوز، دبیر خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه گفت: اصلاح افزایش حقوق متناسب با تورم اعلامی بانک مرکزی و سبد معیشتی همواره مهمترین مطالبه جامعه کارگری است و معتقدیم این اقدام باید هر چه سریعتر از سوی مراجه قانونی پیگیری شود.

 «داوود میرزایی» در نشست با خبرنگاران، با اشاره به وجود برخی مشکلات پیش روی جامعه کارگری و اینکه این مطالبات باید از مسیرهای قانونی خود وصول شود، افزود: انتظار می‌رود اعضای شورای کار به عنوان شرکای اجتماعی در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های خود در خصوص افزایش حقوق کارگران همواره به معیشت آنان توجه ویژه‌ای داشته باشند تا عرصه تولید با کمبود نیرو مواجه نشود.

به گزارش ایلنا، میرزایی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با جامعه کارگری که حجت را بر همگان از جمله دولت و کارفرمایان تمام کرد، گفت: لازم است در شورایعالی کار دولت به عنوان تنظیم کننده روابط کارگران و کارفرمایان در مباحث مختلف از جمله حقوق و معیشت به درستی عمل کند.

این فعال کارگری با اشاره به اینکه هم اکنون حقوق کارگران پاسخگوی حدود ۴۰ درصد از نیاز ماهانه آنان است، در ادامه در پیگیری افزایش حقوق سال جاری کارگران بر اساس نرخ واقعی تورم گفت: در حال حاضر جامعه کارگری با تنظیم دادخواست از مراجع ذیصلاح قانونی از جمله دیوان عدالت اداری طرح شکایت کرده و مطالبات قانونی خود را پیگیری می‌کند.

وی در ادامه درباره وضعیت کارگران شهرستان ساوه و زرندیه گفت: با توجه به اینکه هم اکنون در شهرستان ساوه حدود ۷۰۰ نفر به علت اخراج یا عدم تمدید قرارداد کاری از سوی کارفرمایان در حال دریافت بیمه بیکاری هستند انتظار می‌رود با توجه کمبود نیروی کار در شهرستان‌های ساوه و زرندیه به ویژه شهر صنعتی کاوه با تلاش دستگاه‌های متولی از این کارگران در پست‌های خالی و مرتبط استفاده شود.

میرزایی افزود: مسکن به عنوان دومین چالش پیش روی کارگران در سطح کشور است و برای رفع این مشکل برخی از کارفرمایان واحدهای صنعتی بزرگ شهر صنعتی کاوه آمادگی خود را برای تامین مسکن کارگران زیرمجموعه‌شان اعلام کردند که در صورت تامین زمین این مشکلات نیز برطرف می‌شود.

وی اظهار داشت: جلوگیری از برخورد سلیقه‌ای در خصوص سخت و زیان‌آور بودن مشاغل، راه‌اندازی کمیته طبقه‌بندی مشاغل، فعال شدن تعاونی‌های مصرف و مسکن، اعطای وام‌های کم بهره، جلوگیری از واردات و تسهیل صادرات از جمله انتظاراتی است که دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با آن نسبت به رفع مشکلات کارگران در کشور اقدام کرد.

میرزایی یادآور شد: رفع مشکلات حمل و نقل کارگری، ارایه راهکارهای مناسبت جهت افزایش خدمات درمانی این جامعه در بیمارستان شهید چمران ساوه از سوی سازمان تامین اجتماعی و بازسازی ورزشگاه کارگری در شهر صنعتی کاوه نیز از جمله مطالبه‌های این جامعه از مسوولان در شهرستان است.

به گزارش آسیانیوز، همچنین نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی دچند روز گذشته در این باره  گفت: در صورت تداوم وضعیت تورمی در کشور، حقوق ۲۷ درصدی کارگران در نیمه دوم سال افزایش می‌یابد.


 ولی اسماعیلی اظهار کرد: ما در زمان تصویب افزایش ۲۷ درصدی حقوق کارگران در سال‌جاری تعهد گرفتیم تا اگر روند افزایش تورم ادامه پیدا کند، در نیمه دوم سال حقوق کارگران باز هم افزایش پیدا کند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از دولت خواست تا هر چه سریع‌تر راهکارهای مناسب در مهار تورم را به عنوان مطالبه اصلی مقام معظم رهبری در سال‌جاری به کار گرفته و بیش از این اسباب نارضایتی اقشار مختلف مردم به ویژه کارمندان و کارگران را به وجود نیاورد.

 اسماعیلی تصریح کرد: بنده این موضوع را به صورت جدی پیگیر هستم و اگر وضعیت تورمی به همین شکل ادامه پیدا کند، حقوق کارگران و حتی کارکنان در نیمه دوم سال قابل افزایش خواهد بود./  

https://www.asianews.ir/u/a9c
اخبار مرتبط
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری درباره افزایش حقوق بازنشستگان کارگری گفت: در اردیبهشت افزایش حقوق ها اعمال می‌شود حتی اگر روند صدور احکام بیشتر به درازا بکشد.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با روند افزایشی در نیمه دوم سال حقوق کارگران باز هم افزایش پیدا می کند.
وزیر کار با اشاره به افزایش حقوق فروردین بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری گفت: افزایش در احکام حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت پرداخت خواهد شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید