صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقي باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۲
کد خبر: 14598
گزارشگر: 213
۷۵۰
۰
۰
۲
بسته شدن بازار سرمایه

احتمال تعطیلی بورس

احتمال تعطیلی بورس
عضو شورای عالی بورس درباره احتمال بسته شدن بازار بدلیل منفی شدن بیش از 5 درصدی شاخص کل بورس توضیح داد.

به گزارش آسیانیوز، امروز دوشنبه 18 اردیبهشت ماه 1402 بازار سهام رکورد سقوط را شکست و با ریزش 125 هزار واحدی مواجه شد که بیش از منفی 5 درصد بود. مسئله ای که طبق ماده 32 قانون بازار و اوراق بهادار باید در این شرایط تا حداکثر 3 روز کاری تعطیل شود.

ایلنا نوشت مجید عشقی درباره احتمال بسته شدن بازار بدلیل منفی شدن بیش از 5 درصدی شاخص کل بورس و اعمال ماده 32 قانون بازار و اوراق بهادار گفت: خیر، بازار را نمی‌بندیم.

در بازار بورس امروز 30نماد در محدوده ی مثبت و 377نماد در محدوده ی منفی و در بازار فرابورس 292 نماد در محدوده ی مثبت و 90 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

عضو شورای عالی بورس در این خصوص اظهار داشت: طی تماس تلفنی با رییس سازمان بورس در خصوص منفی شدن بیش از 5 درصدی شاخص کل بورس و اعمال ماده 32 قانون بازار و اوراق بهادار مذاکره کردم

محسن علیزاده در یادداشتی در توییتر خواستار اجرا و اعمال ماده 33 قانون شد.

در یادداشت این عضو ناظر شورای عالی بورس و عضو کمیسیو اقتصادی مجلس آمده است: «طی تماس تلفنی با رییس سازمان بورس در خصوص منفی شدن بیش از 5 درصدی شاخص کل بورس و اعمال ماده 32 قانون بازار و اوراق بهادار مذاکره کردم. درصورت تداوم وضعیت اعمال ماده 32 قانون ضروری است.»

طبق قانون سازمان بورس مجاز است در شرایط اضطراری موضوع ماده 32 قانون بازار و اوراق بهادار ، درص ورتی که ارزش بازار بورس یا بازار خارج از بورس (فرابورس ) طی مدت حداکثر یک روز کاری به یمزان 5 درصد کاهش و افزایش داشته باشد، در راستای حمایت از حقو و منافع سرمایه گذاران و حفظ شفافیت، دستور تعطیل یا توقف تمام یا بخشی از معاملات هر یک از بورس‌ها یا بازارهای خارج از بورس را حداکثر به مدت سه روز کاری صادر کند.

این در حالی است که خبرگزاری تسنیم درباره ریزش سهام در معاملات امروز بازار سرمایه نوشته است:به نظر می رسد بازار سرمایه پس از رالی صعودی که آغاز کرد، چند روزی وارد فضای رکودی و اصلاحی شود، همچنین ورود صندوق های حمایتی برای مدیریت هیجانات بازار در چنین مواقعی ضروری است./

https://www.asianews.ir/u/a9g
اخبار مرتبط
بازار بورس تهران روز ابتدایی این هفته را بر خلاف هفته های پر شتاب گذشته با شیبی آرام، مثبت و با رشدی بیست هزار واحدی به پایان رساند.
والدین نوزادان متولد ۱۴۰۱ از امروز می‌توانند نسبت به دریافت سهام دولتی برای فرزندان خود اقدام کنند.
یک کارشناس اقتصادی هشدار داد اینکه دولت صرفا شرکت‌هایی که تحت مالکیت دولتی هستند در بورس بفروشد مولدسازی نیست و صرفا تامین مالی یا تامین کسری بودجه است.
رئیس سازمان بورس با اشاره به رسیدن ارزش سهام عدالت به ۱۰۰ میلیون، درباره شرایط فروش درصدی از آن توضیحاتی داد.
بورس تهران امروز از ابتدای معاملات با تقاضای بالایی رو به رو شده است و به جز تعداد اندکی از سهام بقیه بازار در محدوده مثبت معامله می شوند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید