صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۳
کد خبر: 14615
گزارشگر: 213
۹۴۵
۰
۰
۱
در مکان های عمومی

مردان به رعایت پوشش خاص ملزم شدند

مردان به رعایت پوشش خاص ملزم شدند
در حالی که هفته گذشته کراوات بهانه‌ای برای جلوگیری از برگزاری همایش سراسری کانون های وکلای سراسر کشور شد، ظاهرا باید دید بعد از بانوان حالا نوبت بررسی پوشش برای مردان است.

به گزارش آسیانیوز، خان‌محمدی به خبرآنلاین گفت: منظور این نیست که به کسی که کراوات زده خدمات ارائه نشود،منظور این است که سیستم دولتی و کارمندهای دولت موظف به رعایت آن شاخص ها هستند و کارمند دولت نمی‌تواند در مجموعه دولتی کراوات بزند.

هفته گذشته کراوات بهانه‌ای برای جلوگیری از برگزاری همایش سراسری کانون های وکلای سراسر کشور شد و در جدیدترین واکنش‌ها نیز دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در مورد حجاب مردان ایراداتی داشتند.

گویی بعد از بانوان حالا نوبت مردان است و باید دید چه عاقبتی درانتظار پوشش آقایان است. این موضوع را با سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر درمیان گذاشتیم که وی سخت‌گیری در مورد نوع پوشش آقایان را خیلی کم‌تر از بانوان و تقریبا نادیده برشمرد.

از آن‌جا که سید علی خان محمدی مسئول قرارگاه گشت ارشاد مدیران «گام» نیز است، از ایشان در مورد ورود این قرارگاه به داستان خودروهای شاسی بلند نمایندگان مجلس هم پرسیدیم که وی گفت با هماهنگی سازمان بازرسی در صدد شناسایی مجموعه‌هایی هستیم که می‌خواهند بدون طی روال قانونی، خودرو دریافت کنند، از مجلس گرفته تا دولت و دستگاه‌های دیگر. همچنین خان محمدی معتقد است به صرف فرمایش رهبری درمورد همگرایی نباید نمایندگان مجلس در برابر فساد سکوت کنند، اگر چه همه مسئولان در راستای اهداف نظام و انقلاب باید هم‌گرا و متحد باشند. گفت‌وگوی «خبرآنلاین» با وی را بخوانید:

هفته گذشته به دلیل کراوات زدن از برگزاری یک همایش جلوگیری شد، دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی هم در مورد حجاب مردان صحبت کرده اند. با توجه به این واکنش ها آیا ستاد برنامه‌ای در خصوص حجاب مردان دارد؟

ما در بحث ابلاغ شاخص‌های عفاف و حجاب به دستگاه‌ها نوع پوشش را علاوه بر خانم‌ها برای آقایان هم ارائه داده‌ایم. همان‌طور که پوشش خانم‌ها باید در فضای عمومی مناسب باشد، پوشش آقایان هم باید مناسب باشد، خصوصا در حوزه محیط‌های اداری دستورالعمل داریم و شاخص‌هایی ابلاغ شده است.

در دستورالعمل آیین‌نامه اداری هم به حفظ شئونات اشاره شده و بحث پوشش آقایان هم در فضای عمومی کشور و به‌صورت جدی‌تر در ادارات باید دنبال شود. ما در بحث ادارات شاخص‌های عفاف و حجاب را ابلاغ کردیم و سازمان بازرسی کل کشور نیز همان شاخص‌ها را نامه زده و شاخص‌ها را به نهاد ریاست جمهوری هم داده‌ایم و موظف هستند این شاخص‌ها را برای اجرا ابلاغ کنند. یکی از وظایفی که شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در مصوبات ۴۲۷ و ۸۲۰ داده، نظارت بر پوشش دستگاه‌های دولتی در کشور است و ما تاکید داریم که آن چهارچوب رعایت شود، کراوات هم چون از قبل نماد غرب بوده، همان‌طور که در گذشته هم مرسوم بود، معمولا در مجموعه‌های دولتی از زدن آن ممانعت می‌شود.

افرادی هستند که کراوات می‌زنند و برای امور بانکی و بیمه‌ای و ...به مراکز اداری مراجعه می‌کنند، آیا اداره دولتی ملزم است به‌آن‌ها خدمات ارائه ندهد؟

منظور این نیست که به کسی که کراوات زده، خدمات ارائه نشود، منظور این است که سیستم دولتی و کارمندهای دولت موظف به رعایت آن شاخص‌ها هستند و کارمند دولت نمی‌تواند در مجموعه دولتی کراوات بزند.

آن شاخص‌ها که کارمندان دولت باید آن‌ها رعایت کنند کدامند؟

لباس‌های زننده، مارک‌ها، آستین‌کوتاه و لباس‌های چسبان و شلوارهای‌کوتاه در مورد لباس آقایان است که باید رعایت کنند. اگر مواردی از این دست باشد، فرد متخلف طبق آن چارچوب و دستورالعملی که مصوب است، درمرحله اول تذکر می‌گیرد و در مرحله دوم در حوزه تخلفات اداری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سوال من در مورد مردم است نه کارمندان دولت.

در فضای عمومی هم در مورد پوشش اگر مردم هم چارچوب را رعایت نکنند و فرضا لباس زننده، چسبان، شلوار کوتاهی باشد باید نسبت به آن اقدام انجام شود اما خیلی کم هستند و زنندگی لباس آقایان خیلی هم به چشم نیامده است.

پس چرا جلسه وکلای دادگستری به دلیل زدن کراوات از سوی برخی از اعضای آن توسط حراست ملغی شد؟

این موضوعی است که دادستانی و قوه قضاییه باید به آن رسیدگی کنند.

علاوه بر سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر شما مسئول گشت ارشاد مدیران هم هستید، اخیرا یک سری بحث‌هایی در مورد ارائه خودروهای شاسی‌بلند به نمایندگان مجلس مطرح شده آیا گشت ارشاد مدیران در این حوزه ورود پیدا کرده است؟

در مورد نمایندگان محترم مجلس داریم اقداماتی انجام می‌دهیم و اگر نماینگان مجلس تخلفاتی در مجموعه داشته باشند مورد بررسی قرار می‌دهیم. با توجه به تاکید رهبری در مورد عدم ورود نمایندگان در بحث عزل و نصب‌های دولتی، این بخش را رصد می‌کنیم چرا که اگر نماینده‌ای سفارش مدیری را بکند دیگر نمی‌تواند وی را بازخواست کند و آن شان نظارتی خود را انجام دهد. یکی از مشکلات ما این است که الآن مجلس نمی‌تواند شان نظارتی خود را ایفا کند چه در حوزه مسائل فرهنگی و چه مسائل اقتصادی. ما در سراسر کشور گزارش‌های ورود نمایندگان به حوزه انتصابات و هلدینگ‌های اقتصادی را توسط ستادهای‌مان جمع و بررسی می‌کنیم و با هماهنگی با شورای نگهبان نسبت به عدم صلاحیت نمایندگان اقدامات لازم را توسط گشت ارشاد مدیران انجام خواهیم داد.

دستاورد «گام» در این پیگیری تاکنون به کجا رسیده است ؟

ما می‌خواهیم در راستای بحث شفاف‌سازی اگر مواردی هم بوده، ریاست محترم مجلس به صورت جدی آن را بیان کنند و اگر هم نبوده حتما با نماینده‌ای که این موضوع را مطرح کرده برخورد کنند، ما داریم پیگیری‌هایی با شرکت‌های خودروسازی انجام می‌دهیم، دنبال مجموعه‌هایی هستیم که می‌خواهند خارج از روال قانونی به دریافت خودرو ورود پیدا کنند که شاید مربوط به مجلس هم نباشد و مرتبط به دولت یا بخش‌های دیگر باشد، با هماهنگی سازمان بازرسی کل کشور داریم ورود پیدا می کنیم، چه مجلس چه هر نهاد دیگری که احیانا خودرویی گرفته است، ولی چون در حال پی‌گیری هستیم و جلسات رایزنی انجام می‌دهیم فعلا تا روشن شدن قضیه اطلاع رسانی نمی‌کنیم و ان‌شاالله در آینده اعلام خواهیم کرد.

نماینده های مجلس در راستای همان بحث همگرایی که رهبری به آن اشاره کردند در حال حاضر سکوت کرده اند. آیا در چنین موضوعی این همگرایی به نفع کشور است؟

همگرایی که رهبر معظم انقلاب فرمودند مربوط به این حوزه نمی شود، البته حتما باید نسبت به اهداف نظام و انقلاب همه مسئولین باید با هم همگرا و متحد باشند اما نسبت به حوزه فساد باید تعارف را کنار بگذارند. مجلس امروز یک نشان انقلابی دارد و باید نسبت به حوزه فساد خیلی جدی تر از این باشدو حتما باید اذهان مردم را نسبت به این قضیه روشن کند.ما نیز پیگیر هستیم که حتما این اتفاق بیفتد و بررسی دقیقی صورت گیرد و اگر چنین موضوعی صحت نداشته با نماینده برخورد کند و اگر هم بوده اسامی نماینده را شفاف به مردم بگوید تا برای عدم صلاحیت آنها برای انتخابات آتی حتما تصمیم گیری شود./

گزارشگر: جواد مرشدی

https://www.asianews.ir/u/a9x
اخبار مرتبط
مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران بزرگ از تشکیل پرونده قضائی برای افسانه بایگان و فاطمه معتمدآریا خبر داد.
تصاویری از درگیری دسته جمعی که باعث مرگ یک زن در باغ شازده ماهان کرمان شد در فضای مجازی دست به دست می شود.
یک روزنامه نوشت بی حجابان بعد از حجاب اختیاری به دنبال شربخواران هم خواهند رفت.
یک فرمانده نیروی انتظامی گفت: به صورت سیستمی هیچ خدماتی به خودروهای بی حجابان؛ از جمله معاملات ارائه نمی شود و در شکل دوم توقیف در محل که خودرو به پارکینگ انتقال داده خواهد شد.
‌بیژن عبدالکریمی؛ استاد فلسفه گفت: سنت تاریخی و معنوی ایرانیان، با اسلام آغاز نشده؛ بلکه یک سنت چندهزارساله است؛ با جهان پسامدرن هم، هر چه در جهان مدرن سفت و متصلب بود، دود شد و به هوا رفت!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید