صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۹
کد خبر: 14616
گزارشگر: 213
۹۲۲
۰
۰
۱
ادامه پیوند کشورهای یهودی با عرب نشین حاشیه خلیج فارس

پیمان ابراهیم با کشورهای بیشتری بسته می شود

پیمان ابراهیم با کشورهای بیشتری بسته می شود
سفیر اسرائیل در امارات گفت: کشورهای زیادی در حال پیوستن به «توافق ابراهیم» هستند.

به گزارش آسیانیوز، امیر هایک، سفیر اسرائیل در امارات در مصاحبه با سایت خبری i24، با بیان اینکه روابط بین کشورهای یهودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند خودرویی است که با سرعت به جلو حرکت می کند و دنده عقب ندارد، تاکید کرد: اسرائیل "روابط عالی با اماراتی ها دارد و ما در حال حرکت به جلو هستیم، همه چیز در این روابط سر جای خودش است."

وی درباره همگرایی ایران و عربستان و تاثیر آن بر روابط با اسرائیل گفت: عربستان و امارات دو کشور مستقل هستند، ما می‌توانیم پیام خود را برسانیم و آنها دقیقاً می‌دانند که ما در مورد ایران و برنامه‌های آن چه فکری می‌کنیم.

هایک افزود که بر این باور است که کشورهای زیادی به توافق ابراهیم خواهند پیوست و موضوع اصلی این است که رژیم صهیونیستی و کشورهایی که سازش کرده اند آنقدر باید موفق عمل کنند که سایر کشورها نیز نسبت به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ترغیب شوند.

سفیر اسرائیل گفت: ما اینجا هستیم تا با شرکای اماراتی خود جهان را تغییر دهیم، خاورمیانه را تغییر دهیم و دنیایی بهتر برای نسل های آینده بسازیم.

وی در ادامه گفت: ما یک رویداد فوق العاده اینجا در ابوظبی داشتیم و برای اولین بار روز "استقلال" اسرائیل را جشن گرفتیم. ۶۵۰ مهمان دور هم جمع شده بودند و به سرود اسرائیل و امارات گوش می دادند که توسط خوانندگان اماراتی و اسرائیلی اجرا شد. لحظه بسیار هیجان انگیزی بود زیرا آنها می خوانند (من و تو دنیا را تغییر خواهیم داد).

هایک گفت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ابوظبی سفر خواهد کرد.(ایسنا)

این در حالی است که براساس نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» در سال 2021 در گزارشی مدعی شد برگزاری رزمایش مشترک دریایی میان کشورهای اسرائیل، امارات متحده عربی، بحرین و ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ ، نخستین همکاری نظامی آشکار میان کشورهای طرف پیمان ابراهیم و نوعی ائتلاف خاورمیانه‌ای جدید است./

https://www.asianews.ir/u/a9y
اخبار مرتبط
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت واشنگتن به اسرائیل اجازه آزادی عمل علیه تهدید هسته‌ای ایران را می‌دهد.
اسناد اطلاعاتی «خیلی محرمانه» ایالات متحده که اخیراً فاش شده است، خطر درگیری ایالات متحده با ایران و همچنین تلاش‌های آشکار اسرائیل را برای دخالت مستقیم آمریکا در عملیات‌ علیه ایران را افزایش می دهد.
مشاور سابق امنیت داخلی اسرائیل گفت که احتمال حمله به ایران به طور فزاینده‌ای وجود دارد.
همزمان با افتتاح سفارت جمهوری آذربایجان در اسرائیل،وزیر خارجه اسرائیل در دیدار با وزیر خارجه آذربایجان گفت: اسرائیل و آذربایجان، با تهدیدهای یک‌سان روبرو هستند.
نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد به زودی پیمان صلحی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان در بالاترین سطوح امضا خواهد شد.
به گزارش برخی رسانه‌های خارجی، آویو کوخاوی روز دوشنبه، ۲۱ شهریور، پس از استقبال از ژنرال الفاروق در ستاد کل ارتش اسرائیل در تل‌آویو با او درباره همکاری‌های نظامی و امنیتی دو کشور نیز گفت‌وگو کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید