صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۹:۳۵
کد خبر: 14618
گزارشگر: 213
۱۲۵۹
۰
۰
۱
ایده هایی برای روابط عاطفی میان زنان و مردان

چند جمله را هرگز به زنان نگویید/ «ترکت می کنم» رابطه شما را نابود می کند!

چند جمله را هرگز به زنان نگویید/ «ترکت می کنم» رابطه شما را نابود می کند!
باید یادمان باشد اثر یک حرف، سالها می ماند و گاهی با هزاران معذرت خواهی قابل ترمیم نیست و اغلب منجر به سردی و از بین رفتن روابط می شود.

به گزارش آسیانیوز، آقایان باید خیلی مراقب حرفهایشان باشند. زنها موجودات لطیف و در عین حال پیچیده ای اند. هر پیامی که از مردان دریافت می کنند را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهند.

 هر باید و نبایدی که به همسرتان می گویید در واقع ناخواسته دارید همسرتان را قضاوت می کنید و آن زمان است که همسر خود را در حالت تدافعی و یا تهاجمی قرار می دهید. حتی شاید قصدتان دلداری دادن و همدلی با او باشد، اما برداشت همسرتان این است که او دارد مورد انتقاد، قضاوت و سرزنش شما قرار می گیرد و همچنین رفتار شما را تحقیر آمیز و انتقاد گرانه تلقی می کند.

می دانیم که این حرف های ممنوعه غالبا زمانی اتفاق می افتد که اوضاع بر وفق مراد ما نیست و مشاجره ای رخ داده و یا عصبانی هستیم.

ما باید یادمان باشد اثر یک حرف، سالها می ماند و گاهی با هزاران معذرت خواهی قابل ترمیم نیست. نقش مهربانی و محبت در رابطه بین زن و شوهر بر کسی پوشیده نیست، بنابراین حرف های محبت آمیزی که می توانید به همسر خود بگویید زیاد است، اما ما در این مقاله سعی داریم شما را با آنچه که نباید به همسرتان بگویید آشنا کنیم:

 
کاش از اول با تو ازدواج نمی کردم
یادتان باشد با این حرف ها نه تنها دل او را بدست نمی آورید بلکه احساساتش را جریحه دار و شخصیتش را له می کنید. اینکه یک مرتبه برگردید و این حرف را بزنید؛ مثل این است که یک مرتبه دنیا را روی سرش خراب کرده اید.

حتما خودتان را به جای ایشان بگذارید و به این فکر کنید که با این حرف چه احساس تلخ و ناخوشایندی را تجربه می کند. تنها برداشتی که همسرتان از گفتن این جمله خواهد کرد این است که، برایش ارزش و احترامی قائل نیستید و بود و نبودش برای شما فرقی نمی کند. در واقع پیامتان به او این است که از اول عشقی بین ما وجود نداشته و می توانم بدون تو راحت تر زندگی کنم.


مراقب القای باورتان به او باشید
وقتی که همسر شما برایش مشکلی پیش آمده و یا موضوعی او را نگران و یا ناراحت کرده است، در حرف هایی که می زنید دقت به خرج دهید. در آن زمان که همسرتان از چیزی ناراحت و یا نگران است برایش خیلی مهم است که باور شما را نسبت به خود بداند.

آیا باورتان این است که او یک فرد بی عرضه و ناتوان در برابر مشکلات است؟ بنابراین هر باوری دارید، این گونه نگویید: میدانم این شرایط برای تو سخت و مشکل است، بلکه بگویید: من به تو ایمان دارم و باورم این است که تو مشکلات را به خوبی تحمل و با آنها مقابله می کنی؛ تو همیشه مقاوم و محکمی.


درباره سنش با احتیاط صحبت کنید
موضوعی که نگاه ما همیشه به آن جنبه شوخی و طنز آمیز داشته، بحث سن خانم ها بوده است، البته واقعیت این است که تفاوتی بین حساسی روی سن خانم ها و آقایان وجود ندارد و مردان نسبت به این موضوع نیز حساس هستند. اما فرقی که با خانم ها دارند این است که مثل آنها به رو نمی آورند و بیان نمی کنند و در خودشان می ریزند، بنابراین یک عمر ناراضی و ناراحت می مانند.

نمی خواهیم از بالا رفتن سن فرار کنیم و یا افزایش آن را نادیده بگیریم، بلکه می خواهیم با این موضوع درست برخورد کنیم و بدانیم در این رابطه چه حرفهایی را نباید بزنیم که ناخوشایند است. حتی اگر خود همسرمان به پیر شدنش اذعان دارد، ما تایید نکنیم و به جای اینکه بگوییم چقدر پیر و شکسته شده ای، بگوییم: خیلی خوشحالم از این که سالهای زیاد خوبی را با هم به خوبی و خوشی گذرانده ایم.


نگویید تو چقدر حساسی
یادتان باشد وقتی می گویید تو خیلی حساسی، یعنی می گویید، نباید اینقدر حساس باشی و در این نباید یک باید انتقادی وجود دارد. در واقع مثل این است که می خواهید همسرتان را به خاطر احساسش مورد انتقاد و سرزنش قرار می دهید. این حرف باعث می شود همسر شما فکر کند به اندازه کافی از جانب شما حمایت و درک نمی شود. بهتر است در این مواقع از دید او به تجربه عاطفی اش نگاه کنید نه از دید خودتان.
بنابراین اگر در این باره واقعا نگران او هستید با تن صدا و لحن بیانتان نشان دهید که نگران او هستید، نه اینکه به گونه ای صحبت کنید که انتقاد گری تان به او ثابت شود.

حرف هایی که زدنش به زن ها، ممنوع است

نگویید زود باش، عجله کن
گفتن این جمله نه تنها برای زن ها خوشایند نیست، بلکه همه ما می دانیم، وقتی قرار است جایی برویم و یا دعوت شده ایم باید تمام سعی مان را کنیم که به موقع آماده شویم و به قرارمان برسیم. بنابراین گفتن این جمله و تکرار آن نه تنها استرس خانم را بالا می برد، بلکه خانم احساس می کند به شعورش توهین شده، به این معنی که درک این را ندارد که باید سریعتر آماده شود.

بنابراین گفتن زیاد این جمله آزار دهنده است و باعث می شود نتیجه ی عکس رخ دهد.


نگویید ترکت می کنم
معمولا این جمله در زمان عصبانیت گفته می شود، که بار منفی آن به مراتب بیشتر از برخی از حرفهایی است که نباید زد. باید سعی کنیم موقع عصبانیت، ناراحتی و خشممان را کنترل کنیم و مراقب حرف زدنمان باشیم که مبادا جمله ای بگوییم که طرفمان رنجیده خاطر و یا کلمات رکیک و تحقیر آمیز از زبانمان خارج شود. مواظب این واژه ها باشیم "طلاقت می دهم یا طلاق می گیرم" این جملات سمی اثر مخربی بر رابطه دارد و گاهی اتفاقاتی را رقم می زند که غیر قابل جبران است.

----------------

بیشتر بخوانید

چگونه یک زن صیغه ای شدم؟

-------------------------------

بنابراین اگر از گفتن این جملات قصدتان جدی نیست و در حد عصبانیت است، حتما یاد بگیرید چگونه از کنترل خارج نشوید و اگر حرف دلتان را در عصبانیت می زنید، حتما پس از فروکش شدن ناراحتی و خشمتان، در زمان مناسب و به صورت منطقی با همسرتان به گفتگو بنشینید و صادقانه، با ذکر هر دلیلی که وجود دارد، بگویید که ادامه ی این زندگی برایتان دشوار است.


به همسرتان نگویید تنبل
با گفتن کلمه تنبل، هیچ تنبلی زرنگ نمی شود. پس دقت کنید طرف مقابلتان از این حرف چند برداشت منفی می کند؛ یک اینکه بی عرضه است و کاری نمی تواند انجام دهد و دیگر اینکه شما بر او برای مخارج زندگی و مسئولیتی که بر گردنتان است، منت می گذارید یا حتما دارید او را با کسی در ذهنتان مقایسه می کنید و یا قصد توهین و سرزنش او را دارید.

بنابراین اگر واقعا قصدتان زرنگ کردن ایشان است، او را تشویق کنید نه اینکه باور بیشتری به القا کنید که او تنبل است.


از تو همیشه و یا هیچ وقت، استفاده نکنید
استفاده از واژه های سمی همیشه و هیچ قت، مبنی بر این است که نگاه من به اشتباهات و خطاهای رفتاری ات همیشگی است و هیچ وقت قابل بخشش نیستی.

بنابراین باید نگاه صفر و صدی خود به ماجرا را برداشت و با مطلق نگری به مقابله ایستاد. اگر قرار باشد که این گونه باشد، پس این طور است که؛ طرف مقابل شما هیچ خوبی ندارد و سر تا پا عیب است و یا هیچ وقت هیچ کاری برای رضایت و شادمانی تان انجام نداده است و همیشه هر کاری کرده بر خلاف میلتان بوده و در این رابطه هیچ وقت به شما بها داده نشده است.


تو چرا مثل بقیه زن ها نیستی
با گفتن این جمله و یا اینکه چه چیز تو از بقیه کمتر است؛ در واقع دارید همسرتان را با دیگرانی مقایسه می کنید که فقط در ظاهر به آنها توجه کرده اید و از باطن زندگی شان خبر ندارید.

مقایسه سم بهداشت روان است و دارید با دست خودتان مرگ رابطه تان را رقم می زنید. تفاوت های هیجانی زن و مرد کاملا قابل درک است. با مقایسه در واقع تفاوت های فردی را زیر پا گذاشته اید و این را باور ندارید که هیچ کس مثل دیگری نیست و همه با هم فرق دارند، حتی پنج انگشت دست.

با گفتن این حرف نه تنها ناخوداگاه به همسرتان القا می کنید که به چشمتان نمی آید بلکه خدایی ناکرده به خودتان برچسب چشم چرانی می زنید که ممکن است همسرتان نیز به شما بدبین شود.
حرف هایی که زدنش به زن ها، ممنوع است


چرا اینقدر چاق و یا لاغری
اگر از اندام همسرتان ناراضی هستید گفتن این جملات او را دلخواه شما نمی کند، بلکه حس تحقیر و مورد تمسخر واقع شدن و همچنین بی ارزشی را در او فعال می کنید. بهتر است به جای انتقاد و یا درخواست مستقیم، بدون طعنه و غیر مستقیم، مثلا به این صورت بگویید: بیا با هم ورزش کنیم و یا برنامه غذایی مناسب داشته باشیم.


از خانواده ات خوشم نمی آید
متاسفانه این جمله از رایج ترین جملات منفی است که در مکالمات زوجین وجود دارد که بیشترین آسیب را به پیکره رابطه شان می زند. حال یا از آسیب آن غافلند و یا آگاه هستند که با دست خودشان می خواهند زندگی شان را نابود کنند.

همه ما می دانیم که پیوند خونی، احساسات و خصوصیات مشترک هر فرد با خانواده اش انکار ناپذیر است. بنابراین تعصب نسبت به خانواده غیر منطقی و خودخواهانه نیست.

باید سعی کنیم اگر فردی از خانواده همسرمان ما را ناراحت کرده، ناراحتی مان را به شیوه صحیح و منطقی با همسر خود در میان بگذاریم که مبادا به خاطر رفتار کسی، شخصیت دیگری را زیر سوال ببریم.

----------------

بیشتر بخوانید

اشتباهات رایج مردان در رابطه جنسی/زنان از شوهران چه می خواهند؟

---------------------------------

نتیجه گیری
گاهی صحبت هایی که در مکالمات و مشاجرات بین همسران رد و بدل می شود، می تواند در نهایت باعث از بین بردن رابطه شان شود و سیلابی گردد که هر چه بوده و مانده بود، حتی خاطرات خوش گذشته را با خود بشورد و ببرد.

بنابراین برای حفظ شخصیت و ارزش خودمان هم که شده مقابل رفتارمان باشیم. از قدیم گفته اند احترام کن، تا احترام ببینی./

https://www.asianews.ir/u/aa0
اخبار مرتبط
در این مقاله به بررسی خواص زعفران برای دوران قاعدگی می پردازیم و در ادامه نحوه و نکات دم کردن چای زعفران را برای نتیجه مطلوب و پریود شدن آورده‌ایم.
اینکه چرا و چگونه زن صیغه ای شدم؛ ماجرای مفصلی دارد!
مردان دارای تیپ های شخصیتی مختلفی هستند که انتخاب شیوه رفتار مناسب با آنها با آگاه بودن به شخصیت شناسی مردان رابطه تقریبا مستقیمی دارد.
همواره سوال هایی در ذهن زن ها وجود دارد که به دنبال پاسخ آن‌ها از طرف مردها هستند؛ در حالی که این سوالات سبب سرد شدن رابطه عاطفی اغلب زوج ها می شود.
زنان و مردانی که دچار خطای شناختی هستند، بر اساس دنیای ذهنی خودشان دیگران و واکنش آنان را تفسیر می کنند و روابط عاطفی نیز براساس برخی از این خطاها از بین می رود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید