صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۲
کد خبر: 14623
گزارشگر: 213
۴۹۰
۰
۰
۱
ثبت نام خودرو

انتشار اطلاعات غیر رسمی از فهرست خودروها در طرح یکپارچه+جزئیات

انتشار اطلاعات غیر رسمی از فهرست خودروها در طرح یکپارچه+جزئیات
از شب گذشته لیستی از خودروهای قابل عرضه در مرحله دوم فروش یکپارچه خودروهای داخلی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آن خبری از محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو نیست.

به گزارش آسیانیوز، بر اساس اطلاعات غیر رسمی منتشر شده در فضای مجازی، لیستی از خودروهایی که قرار است در دومین مرحله از فروش یکپارچه خودروهای داخلی عرضه شوند، دست به دست می‌شود؛ لیستی که در آن محصولی از گروه صنعتی ایران‌خودرو دیده نمی‌شود؛ این در حالیست که تا این لحظه هنوز موارد مربوط به این طرح فروش، توسط مدیر سامانه یکپارچه خودرو تایید یا رد نشده است.

به گزارش ایسنا، از شب گذشته لیستی از خودروهای قابل عرضه در مرحله دوم فروش یکپارچه خودروهای داخلی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آن محصولات چهار شرکت سایپا، مدیران‌خودرو، کرمان‌موتور و فردا موتورز دیده می‌شود؛ اما خبری از محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو نیست.

این در حالیست که از ایران‌خودرو، این شرکت اعلام کرد که تعدادی از محصولات خود را در این مرحله خواهد داشت، اما هنوز به قطعیت و تایید رسمی نرسیده است.

البته که پیش از این، این گروه خودروسازی در اطلاعیه خود از عرضه هایما در مرحله دوم طرح فروش سامانه یکپارچه تخصیص خودروها خبر داده و اعلام کرده است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، محصول هایما در این مرحله فروش خودروهای داخلی در کنار سایر محصولات این شرکت که امکان عرضه آن‌ها با توجه به برنامه تولید وجود دارد، عرضه خواهد شد.

------------

بیشتر بخوانید

ثبت نام ایران خودرو آغاز شد/شرایط متقاضیان و جزئیات

---------------------------

اضافه شدن طرح جایگزینی خودروهای فرسوده

نکته‌ قابل توجه دیگر در این اخبار غیر رسمی از دومین مرحله از طرح فروش خودروهای داخلی این است که گویا قرار است طرح جایگزینی خودروهای فرسوده نیز در این مرحله از فروش خودروها اجرایی شود؛ این در حالیست که در مرحله اول فروش یکپارچه خودروها، این طرح اجرایی نشد و علت آن حذف قرعه‌کشی عنوان شد. ( گفته شد که با توجه به اینکه قانون طرح جایگزینی خودروهای فرسوده را در فرایند قرعه‌کشی تعریف کرده است، یا حذف قرعه‌کشی صرف انتخاب برنده، الزامی برای اجرای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده وجود ندارد.)

همچنین گفته شده در این مرحله متقاضیان واجد شرایط که وجه اعتبار لازم را در حساب وکالتی خود مسدود کرده‌اند امکان انتخاب ۵ اولویت جهت ثبت نام اولیه برای قرار گرفتن در لیست نوبت دهی و یا حق تقدم خرید خودروهای داخلی بر مبنای لیست انتظار را خواهند داشت.

این موارد در حالی مطرح است که تا این لحظه هیچ یک توسط مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو تایید یا رد نشده و علیرغم چندین نوبت پیگیری‌ ایسنا، تاکنون پاسخی در رابطه با این مرحله ارائه نشده است.

------------

بیشتر بخوانید

مالیات بر عایدی شامل خودرو هم شد/رقم نجومی مالیات برای برخی از مالکان خودرو

------------------------------

گفته می‌شود که محصولات زیر از چهار شرکت فوق‌الذکر به شرح زیر در مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها بر مبنای فرآیند نوبت‌دهی در قالب سه طرح عادی، مادران و جایگزینی خودروهای فرسوده عرضه خواهند شد:

سایپا

کوییک GX (شهریور۱۴۰۲به‌بعد)

کوییک اتوماتیک

کوییک GX R (شهریور۱۴۰۲به‌بعد)

ساینا S

ساینا S اتوماتیک

ساینا GX (شهریور۱۴۰۲به‌بعد)

ساینا GX اتوماتیک (شهریور۱۴۰۲به‌بعد)

ساینا GX دوگانه‌سوز (شهریور۱۴۰۲به‌بعد)

شاهین

شاهین اتوماتیک (شهریور۱۴۰۲به‌بعد)

اطلس (شهریور۱۴۰۲به‌بعد)

مدیران‌خودرو

Arrizo ۶ PRO Excellent

Tiggo ۸ PRO Premium

X۵۵ Pro IE

X۲۲ pro IE Turbo

X۲۲ pro MT

Arrizo ۵ turbo IE LF

کرمان‌موتور

JAC S۳

JAC J۴

KMC J۷

فردا موتورز

FMC-SX۵

FMC-T۵

SUBA M۴

همچنین جدولی از برنامه زمانبندی اجرای این طرح منتشر شده است که این زمانبندی نیز هنوز توسط مسئولان سامانه یکپارچه تخصیص خودرو یا وزارت صنعت، معدن و تجارت تایید نشده است.

ثبت نام ایران خودرو

گفتنی است تنها مورد قطعی این مرحله از فروش یکپارچه خودروها این است که متقاضیان از امروز (چهارشنبه) ٢٠ اردیبهشت ماه به مدت ١٠ روز (٢٩ اردیبهشت ماه) می‌توانند با مراجعه به یکی از شعب ٢۶ بانک‌ عامل یا به صورت غیرحضوری (اینترنتی) برای تعریف حساب وکالتی به نام سازمان حمایت و واریز ١٠٠ میلیون تومان گام نخست شرکت در این مرحله از فروش خودروها را بردارند./


https://www.asianews.ir/u/aa5
اخبار مرتبط
بر اساس اعلام وزارت صمت قیمت خودروهای مونتاژی تاثیر نامناسبی در صنعت خودرو و رشد تولید و عرضه برای خودروسازان خواهد داشت.
مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با اشاره به اتمام بررسی‌ها در طرح امکان تغییر خودرو در سامانه یکپارچه، گفت: بیش از ۱۰۸ هزار نفر خودروهایشان را یک فصل زودتر دریافت خواهند کرد.
براساس طرح مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس، گفته می‌شود ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه خودرو مشمول مالیات بر عایدی سرمایه است.
به دنبال ماجرای دریافت حواله خودروهای شاسی بلند توسط برخی نمایندگان مجلس، نماینده رئیس جمهور گفت: تفاهم‌نامه‌ای نسبت به واگذاری بیش از یکصد خودرو بدون قرعه‌کشی و براساس واسطه‌گری شرکت صوری مذکور انجام شده بود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید