صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۰
کد خبر: 14643
گزارشگر: 213
۱۰۰۴
۰
۰
۱
هنرمند شناخته‌شده موسیقی پاپ

حسین زمان؛ خواننده ممنوع الکار درگذشت

حسین زمان؛ خواننده ممنوع الکار درگذشت
حسین زمان، خواننده موسیقی پاپ که سال ها ممنوع الکار شده بود، در اثر سرطان پیشرفته کبد درگذشت.

به گزارش آسیانیوز، حسین زمان، خواننده موسیقی پاپ، که مدتی بود با سرطان پیشرفته کبد دست‌و‌پنجه نرم می‌کرد، درگذشت.

ابوذر زمان، فرزند حسین زمان، خبر درگذشت پدرش را در توئیتر منتشر کرده است.

شب گذشته بهمن بابازاده خبرنگار حوزه موسیقی وخامت حال حسین زمان را خبر داد و صبح امروز گروهی از رسانه ها به نقل از فرزندش خبر از فوت این مهندس پلی تکنیک خوانده و استاد دانشگاه دادند که سال ها قبل موسیقی را بالاتر از رشته مهندسی و فعالیت های سیاسی اش برگزید و به شهرت رسید.

حسین زمان یکی از خوانندگان شناخته‌شده پاپ دهه هفتاد بود که در جریان اعتراضات پس از مرگ مهسا امینی نیز ترانه‌ «خیابان» را خواند.


حسین زمان سال ۱۳۹۶ خورشیدی در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری ایلنا گفته بود از ۱۵ سال قبل تاکنون «ممنوع‌الکار» شده و درخواستش برای فعالیت هنری در دولت حسن روحانی نیز بی‌نتیجه مانده است.

به گفته او، دفتر موسیقی و معاونت امور هنری وزارت ارشاد نیز همان «پاسخ» دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد را به وی داده‌اند.

او که به گفته خودش از دوران محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران، «ممنوع‌الکار» شده، در اظهاراتی کنایه‌آمیز اضافه کرده بود که «گفته بودند در این دولت هم تدبیر هست و هم امیدواری. از این رو چندین بار به وزارت ارشاد و دفتر موسیقی و معاونت امور هنری ارشاد مراجعه کردم که آنها همین پاسخ دوره احمدی‌نژاد را به من دادند».

حسین زمان متولد ۱۳۳۸ است. او پیش از انقلاب دانش آموخته مدرسه خوارزمی و دانشگاه صنعتی اصفهان بود که به پیش از انقلاب به دلیل فعالیت های انقلابی اش بازداشت شد. وی پس از آن به آمریکا رفت و ادامه تحصیل داد. بعد از انقلاب به کشور برگشت و به جبهه رفت.

او در سال ۱۳۷۸ رسما وارد موسیقی شد و به دلیل فعالیت های سیاسی اصلاح طلبانه اش به عنوان سیاسی ترین خواننده پاپ شهرت یافت.

وی سرانجام در سال ۹۸ پس از حدود ۱۷ سال دوری از صحنه، باردیگر کنسرت خود را در مرکز همایش‌های برج میلاد با ارکستری سی نفره روی صحنه برد./

https://www.asianews.ir/u/aan
اخبار مرتبط
حسام محمودی بازیگر جوان که در اثر ایست قلبی درگذشت، یک سریال را به دلایلی آرزوی محقق شده توصیف کرده بود.
مراسم تشییع پیکر زنده یاد عماد افروغ صبح شنبه ۲۶ فروردین، از مسجد دانشگاه تهران تا در اصلی این دانشگاه برگزار شد.
یک ویدئو از چگونگی مرگ کیومرث پوراحمد کارگردان صاحبنام منتشر شده است.
کیومرث پوراحمد کارگردان معروف سینمای ایران و اهل اصفهان؛ امروز چهارشنبه، ۱۶ فرودین ماه چشم از جهان فرو بست؛ این در حالی است که برخی شنیده ها از احتمال خودکشی کارگردان روایت دارند!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید