صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۹:۱۰
کد خبر: 14653
گزارشگر: 213
۶۱۲
۰
۰
۱
ایده مرد ثروتمند جهان

یک زن هواخواه ترامپ؛ به جای ایلان ماسک!

یک زن هواخواه ترامپ؛ به جای ایلان ماسک!
در ادامه تغییرات جنجالی در توییتر این بار یک زن جمهوری خواه به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت استخدام شده است.

به گزارش آسیانیوز، ایلان ماسک دسامبر ۲۰۲۲ گفته بود به محض یافتن فرد دیگری، از سمت مدیرعاملی این شرکت کناره‌گیری خواهد کرد

ایلان ماسک سرمایه‌دار آمریکایی و صاحب شرکت توئیتر اعلام کرد که یک زن را به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت استخدام کرده است.

ماسک روز پنجشنبه در توئیتی نوشت که مدیرعامل جدید توئیتر تا شش هفته دیگر کار خود را آغاز خواهد کرد.

او افزود که از این پس خودش نقش مدیر اجرایی و مدیر ارشد فناوری این شبکه اجتماعی را خواهد داشت تا بر محصولات، نرم‌افزارها و عملیات نظارت داشته باشد.

این میلیاردر و کارآفرین آمریکایی نام مدیرعامل جدید توئیتر را فاش نکرد، اما وال استریت  ژورنال گزارش داد که لیندا یاکارینو مدیر اجرایی شرکت رسانه‌ای ان‌بی‌سی یونیورسال در حال مذاکره برای این کار است.

ماسک که پس از خرید ۴۴ میلیارد دلاری شرکت توئیتر در ماه اکتبر سال گذشته به عنوان مدیر عامل این شرکت کار خود را شروع کرد، در ماه دسامبر گفت به محض یافتن فرد دیگری، از این سمت کناره‌گیری خواهد کرد.

رییس تسلا و اسپیس ایکس برای این واگذاری یک نظرسنجی انجام داد که در آن حدود ۱۷ میلیون نفر شرکت کردند و ۵۷ درصد گفتند که او باید از ریاست توئیتر کناره‌گیری کند.

توئیت جدید ایلان ماسک بازارهای سهام را نیز متحول کرد و ارزش سهام تسلا در بازار وال استریت بیش از دو درصد افزایش یافت، زیرا حضور ماسک در توئیتر نگرانی‌هایی را درباره مدیریت تسلا به وجود آورده بود.

ماسک از زمان تصاحب توئیتر تاکنون، تغییرات بزرگی در این شرکت ایجاد کرده و در همان روزهای آغازین کارش برخی از مدیران و سپس هزاران کارمند را از کار برکنار کرد.

بر اساس برآوردها، توئیتر اکنون به جای ۷۵۰۰ کارمند، حدود دو هزار کارمند دارد.

 

زن جمهوری خواه کیست؟

لیندا یاکارینو فارغ‌التحصیل دانشگاه ایالتی پن است و در رشته‌های هنرهای لیبرال و مخابرات درس خوانده است. کار خود را در ترنر برادکست سیستم آغاز کرد. جایی که در موقعیت‌های مختلف فروش و بازاریابی فعالیت می‌کرد. در سال 1999، به NBCUniversal ملحق شد و به سرعت در رتبه‌های بالاتر و مهمی در این شرکت قرار گرفت.


در سال 2007، یاکارینو به‌عنوان رئیس بخش فروش تبلیغات و سرگرمی در شرکت NBCUniversal انتخاب شد. در این نقش، او مسئولیت تمام فروش‌های تبلیغاتی شرکت را برای برنامه‌های سرگرمی آن، از جمله پخش، کابلی و دیجیتال بر عهده داشت. او همچنین مسئول توسعه محصولات و پلتفرم‌های تبلیغاتی جدید بود.

به گزارش تجارت نیوز، اکنون لیندا یاکارینو در NBCUniversal بر بیش از ۱۰ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی سالانه نظارت دارد. اواز منتقدان فیسبوک و دیگر پلتفرم‌های دیجیتالی بوده و آن‌ها را پایین‌تر از کانال‌های تبلیغاتی می‌داند و سعی دارد غول‌های تلویزیونی را وادار به کنار گذاشتن درگیری‌ها و ایجاد انقلابی در عرصه تلویزیون است.

-----------------

بیشتر بخوانید

میلیاردر جهان توئیتر را خرید/قدرت های جدید ایلان ماسک؛ حمایت از بازگشت ترامپ و واقعی شدن ابزار آزادی بیان؟
-------------------------------------------

مدیر ارشد بخش فروش تبلیغات و مشارکت مشتریان در ان‌بی‌سی یونیورسال تلاش می‌کند با نوآوری، این تجارت تلویزیونی ۷۰ میلیارد دلاری را زنده نگه دارد.

این دقیقا همان پیشینه‌ای است که ایلان ماسک به خاطر آن یاکارینو را استخدام می‌کند. به نظر می‌رسد ایده این است که یاکارینو، بخش تجاری و تبلیغاتی توییتر را اداره کند، شرکتی که به یک شرکت رسانه‌ای معمولی نزدیک‌تر است تا یک شرکت رسانه‌های اجتماعی سنتی مانند فیس بوک یا اینستاگرام. در حالی که ماسک در سمتی در بخش محصول و مهندسی به کارش در توییتر ادامه خواهد داد.

با انتخاب یاکارینو، به نظر می‌رسد که ایلان ماسک از فرمول کلاسیک دره سیلیکون برای مدیریت سایت رسانه‌های اجتماعی خود پیروی می‌کند. اغلب، بزرگان فناوری، افرادی از جنس یک صنعت را استخدام می‌کنند تا بخش عملیاتی شرکت خود را اداره کنند، درحالی‌که آنها بر مهندسی و محصولات تمرکز می‌کنند.

-----------------------

بیشتر بخوانید

ایلان ماسک یک مرد «خطرناک» توصیف شد

---------------------------------------------

بنیانگذاران گوگل قبلا با استخدام اریک اشمیت این کار را انجام دادند. مارک زاکربرگ از همین فرمول در فیس بوک استفاده کرد، جایی که شریل سندبرگ، مدیر اجرایی قبلی، از جنبه تجاری شرکت مراقبت می‌کرد و موسس معروف آن یعنی خود زاکربرگ، بر محصولات متمرکز بود.

یکی دیگر از دلایل احتمالی که ماسک می‌خواهد با یاکارینو کار کند، جمهوری‌خواه بودن هر دو طرف است. ضمن اینکه این انتخاب به احتمال همکاری ماسک با دونالد ترامپ در انتخابات آینده آمریکا دامن می‌زند.

ایلان ماسک در ماه‌های اخیر به‌طور فزاینده‌ای به جناح راست و جمهوری خواهان در ایالات متحده نزدیک شده است. بنابراین، یک مدیرعامل توییتر که با دونالد ترامپ کار کرده است، کاملا با این تصویر مطابقت دارد.

یاکارینو پیش از این، یک دوره دو ساله در شورای ورزش دولت ترامپ حضور داشت. این احتمالا خبر خوبی برای دموکرات‌های آمریکا نخواهد بود که یک فرد نزدیک به ترامپ در راس مدیریت یک پلتفرم رسانه‌ای جهانی می‌نشیند.

همچنین یک ماه پیش، ایلان ماسک طی یک کنفرانس تبلیغانی در رویداد MMA در میامی و در کنار یاکارینو دیده شد. این دو برای بحث در مورد آینده بازاریابی در توییتر گرد هم آمده بودند. پس از مصاحبه با ماسک، یاکارینو به شدت از ماسک ستایش کرد و معتقد بود که توییتر به «آزادی بیان»، «پاسخگویی و «شفافیت نهایی» متعهد است.

با این حال، خانم یاکارینو در توییتر چندان فعال نیست یا می‌توان گفت که حداقل مانند ایلان ماسک نیست. قبل از اینکه شایعات انتصاب او به‌عنوان مدیرعامل توییتر در اینترنت پخش شود، او تنها 7000 دنبال‌کننده داشت و چند روز بود که توییتی منتشر نکرده بود. البته شاید زمانی که او این نقش را به عهده گرفت، به اندازه رئیس فعلی فعال شود.

طوفان جدید توییتری

ایلان ماسک خبر استخدام مدیرعامل جدید را روز پنجشنبه 11 مه در توییتر اعلام کرد. او در توییتی نوشت: «از اینکه اعلام کنم مدیرعامل جدیدی را برای توئیتر استخدام کرده‌ام، هیجان‌زده هستم. او تا 6 هفته دیگر کار خود را آغاز خواهد کرد! نقش من به سمت مدیر اجرایی و مدیر ارشد فناوری، نظارت بر محصول، نرم‌افزار و سیستم‌عامل تبدیل خواهد شد.

در‌حالی‌که ماسک فاش نکرد که مدیرعامل جدید توییتر چه کسی خواهد بود، اما به سرعت شایعاتی مبنی بر اینکه لیندا یاکارینو، مدیر ارشد فروش جهانی تبلیغات در ان بی سی یونیورسال، شخص مورد نظر اوست، منتشر شد. کارا سویشر، یک روزنامه‌نگار و یکی از منابع داخلی دره سیلیکون اظهار داشت که این شخص کسی نیست جز یاکارینو. به زودی، وال استریت ژورنال با گزارشی مبنی بر اینکه یاکارینو احتمالاً مدیرعامل جدید توییتر خواهد بود، این موج خبری را دنبال کرد.

درواقع، وال استریت ژورنال یکی از اولین نشریاتی است که گزارش داد یاکارینو در حال “مذاکره” برای تبدیل شدن به مدیرعامل جدید توییتر است. با این حال، هیچ تاییدیه‌ای از طرف NBCUniversal صادر نشده است. یاکارینو همچنین در مورد انتصاب خود به‌عنوان مدیرعامل جدید توییتر سخن گفته است.

در ماه نوامبر، مدیرعامل تسلا ادعا کرد که پس از خرید توییتر «کار زیادی» در سر دارد و در ماه دسامبر از کاربران توییتر نظرسنجی کرد تا نظرشان را در مورد اینکه آیا باید از سمت مدیرعاملی کنار برود یا نه، بپرسد.

اکثریت پاسخ‌دهندگان موافق ترک این سمت بودند. ماسک در مورد اینکه در صورت کناره‌گیری از سمت خود چه کسی توئیتر را اداره می کند، شوخی کرد و اظهار داشت که به محض اینکه «کسی به اندازه کافی احمق برای تصاحب این پست» بیابد، استعفا می‌دهد. وی همچنین اعلام کرد که قصد دارد تا پایان سال 2023 یک مدیرعامل جدید را منصوب کند./

https://www.asianews.ir/u/aaw
اخبار مرتبط
ایلان ماسک مالک توییتر به بزرگترین پیام‌رسان جهان حمله کرد.
رهبران فناوری و چهره‌های دانشگاهی در بیانیه ای اعلام کرده اند که سیستم‌های هوش مصنوعی، خطرات عمیقی برای جامعه و بشریت به همراه دارد.
براساس یک گزارش تحقیقی، ارز دیجیتال در حال حاضر، دومین دارایی نگهداری شده توسط زنان در جهان بعد از پول نقد است.
یک سازمان جهانی که در زمینه ریشه کنی فقر فعال است، خواستار اقدامی فوری شده تا نابرابری جهانی در توزیع ثروت که پس از دوران همه‌گیری کرونا افزایش زیادی پیدا کرده، متوقف شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید