صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۷
کد خبر: 14659
گزارشگر: 2
۹۹۳
۰
۰
۵
محصولات مختلف زیمنس

معرفی نمایندگی زیمنس در ایران

معرفی نمایندگی زیمنس در ایران
در این مقاله درمورد نمایندگی شرکت زیمنس و محصولاتی که در نمایندگی ارائه می‌شود توضیح داده خواهد شد.

کمپانی زیمنس ازجمله معتبرترین شرکت‌های صنعتی در کشور آلمان است که درزمینه‌هایی چون انرژی، سلامت، صنعت، زیرساخت و صنایع شهری فعالیت بسیار گسترده‌ای دارد. این شرکت بنابر ارائه بهترین خدمات، توانسته است بیشترین نقش را در صنعت فنی و مهندسی آلمان ایفا کند. به‌نوعی زیمنس آیینهٔ کل نمای تاریخ فنی و مهندسی این کشور است. این شرکت با بهره‌گیری از دانش و تخصص خاص خود، توانسته است بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات در حوزهٔ برق و الکترونیک را به جهان معرفی کند. به طوری که امروزه شرکت‌های بسیاری تحت عنوان نمایندگی زیمنس در داخل ایران در حال فعالیت و وارد کردن محصولات این برند معتبر هستند.

 

آشنایی با شرکت زیمنس (Siemens)

 

پیش از این‌که درمورد نمایندگی زیمنس در ایران و وظایف آن و همچنین محصولات این برند صحبت کنیم، ابتدا بهتر است اطلاعات مفیدی دربارهٔ خود این شرکت در اختیار شما قرار دهیم. شخصی به نام ورنر فون زیمنس در سال ۱۸۴۷، به فکر تأسیس یک شرکت بزرگ امروزی به نام زیمنس افتاد. البته این شخص در همین سال توانست یک پوینتر تلگراف را طراحی کند. ورنر فون زیمنس به هیچ وجه فکر نمی‌کرد این اقدام او امروزه به یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت‌های جهان تبدیل شود. برند Siemens برای اولین بار در سال ۱۸۴۷ میلادی در شهر برلین آلمان توسط ارنست فورد راه‌اندازی شد. البته هدف اصلی ورنر فون این بود که تلگراف الکتریکی ساخته‌شده توسط چارلز ویتستون را با ایجاد تغییرات گسترده‌ای بهبود ببخشد.

علاوه‌بر ورنر فون زیمنس، همکار او، جورج هالسکه، نقش بسیار زیادی در طراحی این تلگراف داشت. این دو شخص با کمک و مشارکت یکدیگر، توانستند شرکت تولید تلگراف telegraph-Benstalk von Siemens and Halske را تأسیس کنند. این مؤسسه در دوازدهم اکتبر سال ۱۸۴۷، تنها با ۱۰ نفر نیروی کار شروع به فعالیت کرد. بعدها این شرکت همگام با پیشرفت تکنولوژی تغییرات بزرگی را در بخش فنی خود پدید آورده و در هر بازهٔ زمانی، بهترین و مدرن‌ترین محصولات را تولید و به بازار عرضه کند. قدمت این شرکت در کمال تعجب و ناباوری، حدود ۱۷۰ سال است که با نوآوری‌های بسیار درخشان در حوزهٔ مهندسی، توانسته است امروز به یک شرکت معروف و قدرتمند در این عرصه تبدیل شود.

 

ایجاد تحولی عظیم در صنعت برق به‌دست شرکت زیمنس!

 

در سال ۱۸۶۶ میلادی، شرکت زیمنس توانست بزرگ‌ترین تأثیر خود را در صنعت برق در جهان ثبت کند. مؤسس اصلی این شرکت یعنی ورنر فون، توانست اصول و مبانی ساخت دینام را به‌صورت کاملاً تخصصی یاد گرفته و اولین ماشین دینام (اولین نسل از ژنراتورهای بزرگ) را به بازار جهانی معرفی کند.
این فرد بنابر هوش و ذکاوت فوق‌العادهٔ خود، بعد از معرفی و عرضهٔ این ماشین دینام، سریعاً به ارزش آن پی برده و در سال ۱۸۶۷، کلیهٔ حقوق تجاری سازی مربوط به آن را به نام خود ثبت کرد. امکان تولید این ماشین بزرگ و عرضهٔ آن به بازارهای مختلف در سال 1876 آغاز شد. ورنر فون زیمنس با انجام این کار توانست انقلاب بزرگی را در صنعت برق به وجود آورده و درنهایت نقش مهندسی ولتاژ بالا را بیش از پیش افزایش دهد. در طی چندین سال اخیر، نمایندگی زیمنس توانسته است نقش‌آفرینی جدیدی را به ارمغان آورد: این شرکت موفق به ساخت اولین خط راه‌آهن تمام الکتریکی، ساخت ابزارآلات جنگی، محصولات زیمنس مبتنی بر آخرین تکنولوژی روز دنیا و خطوط تلگراف زیر دریا شده‌است.

شرکت زیمنس

مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین نمایندگی زیمنس

 

همان‌گونه که در مطالب بالا گفته شد، به علت محبوبیت بسیار شدید برند زیمنس و محصولات آن، در کشورهای بسیاری تعداد زیادی از شرکت‌ها، پروسهٔ نمایندگی شرکت زیمنس را به عهده گرفته‌اند. اما نکتهٔ بسیار مهمی که وجود دارد این است که باید کلیهٔ این محصولات از برترین نمایندگی زیمنس خریداری شود. در کشور ایران نیز مانند بسیاری از کشورهای اروپایی، شرکت‌های بسیاری مدعی نمایندگی بودن برای محصولات زیمنس را دارند؛ اما جالب است بدانید تنها تعداد انگشت‌شماری از این شرکت‌ها به‌عنوان نمایندهٔ رسمی زیمنس شناخته می‌شوند.

 

برخورداری از کلیهٔ استانداردهای لازم نمایندگی

 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نمایندگی معتبر زیمنس این است که تمامی استانداردهای مربوط به تأسیسات و پخش محصولات این برند را داشته باشد. هیچ یک از مشتریان فعال در بازار به آن دسته از شرکت‌های به ظاهر نمایندگی که استانداردها و گواهینامهٔ لازم برای انجام این کار را ندارند اعتماد نمی‌کنند.

 

تضمین بهترین کیفیت و ارائه ضمانت اصالت کالا

 

دومین ویژگی و امتیاز بسیار بزرگ یک نمایندگی معتبر مربوط به هر برند به خصوص برند اصیل زیمنس، ارائه تضمین کیفیت و اصالت کالاست. هیچ چیزی به اندازهٔ تضمین کیفیت و اصالت کالا نمی‌تواند توجه و رضایت مشتری را جلب کند. علت اهمیت زیاد این مسئله، وجود بسیاری از شرکت‌های فرعی و تولید محصولات تقلبی و غیراورجینال این برند و سایر برندهاست. به همین ترتیب باید یک نمایندگی زیمنس از نوع معتبر و استاندارد این تضمین را به مشتریان خود بدهد که کلیهٔ کالاهای واردشده از خود شرکت زیمنس اورجینال بوده و بالاترین کیفیت را دارند.

 

داشتن پشتیبانی قوی و ۲۴ساعته

 

یکی دیگر از خصوصیات فنی بهترین نمایندگی زیمنس، این است که در وب‌سایت یا هر نوع حساب مجازی خود، یک تیم پشتیبانی حرفه‌ای با قابلیت پاسخگویی لحظه‌ای را قرار دهد. وجود یک تیم پشتیبانی حرفه‌ای و ۲۴ساعته باعث می‌شود تا مشتریان در صورت داشتن هرگونه ابهام یا سوال درمورد محصول یا حتی خود برند تولیدکنندهٔ محصول، با مراجعه به تیم پشتیبانی، سریعاً به پاسخی کامل و درست برسند.

نمایندگی زیمنس

معرفی پرفروش‌ترین و پرکاربردترین محصولات زیمنس

 

برترین نمایندگی زیمنس با وارد کردن باکیفیت‌ترین و پرکاربردترین محصولات این برند معتبر و محبوب به بازار داخلی ایران، توانسته است تغییر و تحول عظیمی را در این عرصه به وجود آورد. البته تعداد محصولات باکیفیت و پرفروش برند زیمنس بسیار زیاد است؛ اما در ادامه برخی از پرفروش‌ترین آن‌ها در جهان را که در بازار ایران هم طرفداران بسیاری دارند معرفی می‌کنیم.

 

معرفی و بررسی کلید هوایی زیمنس

 

کلیدهای هوایی یا همان Air Circuit breaker نوعی از کلیدهای اتوماتیک هستند که وظیفهٔ سوئیچ و حفاظت از مدار را به عهده دارند. کلید هوایی زیمنس یکی از پرفروش‌ترین و پرکاربردترین محصولات زیمنس است. کلید هوایی زیمنس نوعی کلید اتوماتیک است که عمدتاً در رنج جریانی بالاتر از ۶۳۰ آمپر مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته طیف تنوع کلید هوایی از این نظر بسیار زیاد است، به عبارتی این محصول از برند زیمنس در رنج‌های جریانی 1000، 1250، 1600، 2500 و 3200 آمپر تولید و به بازار عرضه می‌شود.
کلیدهای هوایی زیمنس در سه سایز و در دو نوع بسته به ولتاژ AC و DC تولید می‌شوند. مدل‌های 3WA و 3WL دو خانواده بسیار پرکاربرد در کلیدهای هوایی زیمنس هستند. در حالت کلی‌تر کلیدهای هوایی این برند به‌صورت سه پل و چهار پل تولید می‌شوند. نوع سه پل این کلیدهای هوایی دارای سه ورودی برای فاز و نوع چهار پل آن‌ها افزون بر داشتن ورودی‌های سه فاز، دارای ترمینال نول هستند.

کلید هوایی زیمنس

کلید اتوماتیک زیمنس و کاربرد آن

 

کلید اتوماتیک زیمنس توسط این شرکت در ۴ مدل زیر تولید و عرضه می‌شود:

. 3va2
3va5
3va6
3va1

هر یک از انواع کلید اتوماتیک فوق، ویژگی و کاربری خاص خود را دارند. اما عملکرد کلی این کلیدها شبیه به هم بوده و برای قطع و وصل کردن جریان مکرر به‌صورت دستی یا اتوماتیک استفاده می‌شوند. برای نمونه کلید اتوماتیک زیمنس مدل 3va1 دارای سطح ولتاژی ۴۱۵ ولت بوده و در رنج جریانی ۱۶ تا ۱۰۰۰ آمپر تولید می‌شود. یکی از مزیت‌های این نوع کلید اتوماتیک، امکان استفاده از آن در ولتاژ مستقیم و ولتاژ غیرمستقیم است. از دیگر قابلیت‌های این مدل از کلید اتوماتیک نمایندگی زیمنس می‌توان به مقاومت دمایی تا ۵۰ درجهٔ سانتی‌گراد، امکان نصب به‌صورت ثابت، درجه حفاظت Ip40 و عدم افت عملکرد تا دمای ۵۰ درجه سانتی‌گراد اشاره کرد.

 

کلید حرارتی زیمنس و ویژگی‌های آن

 

هدف اصلی از به‌کار بردن کلیدهای حرارتی، جلوگیری از بروز مشکلاتی چون اضافه بار یا افزایش ناگهانی بار است. البته علاوه‌بر این موارد، کلیدهای حرارتی می‌توانند از موتور برق نیز به‌خوبی محافظت کنند. کلید حرارتی زیمنس یکی از پرفروش‌ترین انواع کلیدهای حرارتی در دنیا بوده و در کشور ایران نیز فروش بسیار زیادی دارد. این محصول ازجمله محصولات باکیفیتی است که توسط معتبرترین نمایندگی زیمنس به ایران وارد شده و به فروش می‌رسد. از مزایای بزرگ استفاده از کلید حرارتی زیمنس می‌توان به موارد زیر پرداخت:

برخورداری از امنیت بسیار بالا نسبت‌به سایر کلیدهای حرارتی و محافظت کامل از موتور؛
مقاومت بسیار مطلوب در برابر بارهای زیر بار و لحظه‌ای؛
عدم نیاز به تعمیر و سرویس به دلیل داشتن کیفیت ساخت بسیار بالا و طول عمر مفید زیاد.

 

درایو زیمنس و انواع آن

 

هدف اصلی استفاده از درایو زیمنس ایحد نوعی رفتار هوشمندانه و تعیین‌شده در فرایند گردش موتور است. البته افزون بر این مورد، از درایو زیمنس برای تنظیم دور مخوتور در الکتروموتورها استفاده می‌شود. این محصول از برند زیمنس در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شود که تمامی انواع آن توسط برترین نمایندگی‌های زیمنس به ایران وارد می‌شوند.
یکی از پرکاربردترین انواع درایو زیمنس درایو SINAMICS 6SL3210_5BE22_2UV0 است در راه‌اندازی موتورهای سه فاز بیشترین کارایی را دارد. دومین نوع پرکاربرد درایوهای زیمنس، درایو Micromaster است که در فرایند نیاز به چندین سرعت متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر انواع درایو برند زیمنس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

درایو Siemens S120؛
درایو Siemens G120 C؛
درایو Siemens v20.

 

جمع‌بندی

 

در این مقاله درمورد نمایندگی شرکت زیمنس و محصولاتی که در نمایندگی ارائه می‌شود توضیح داده شد. همان‌طور که گفته شد، زیمنس از معروف‌ترین و قدرتمندترین کمپانی‌های جهان است که درزمینه‌های مختف مانند صنعت برق، ملزومات الکتریکی و اتوماسیون، لوازم صنعتی و... فعالیت می‌کند. برای تهیهٔ محصولات مختلف زیمنس مانند کلید حرارتی، درایو، کلید هوایی و... به نمایندگی‌های معتبر زیمنس در ایران مراجعه کنید.

https://www.asianews.ir/u/ab2
اخبار مرتبط
زیمنس یک شرکت صنعتی در مونیخ آلمان است که به عنوان یکی از قدیمی ترین شرکت های صنعتی آلمان در حال فعالیت است؛ این شرکت در سال ۱۸۴۷ تاسیس شده است. شرکت زیمنس در حوزه تولید تجهیزات اتوماسیون صنعتی فعالیت دارد و قطعاتی مانند PLC ، درایوها ، تجهیزات فشار ضعیف و... تولید می‌کند؛ علاوه بر این، از محصولات این شرکت در ساخت لوازم خانگی مانند ماشین لباس شویی، یخچال و... نیز استفاده می‌شود که این لوازم محبوبیت زیادی بین مصرف کنندگان سر تا سر جهان دارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید