صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۱
کد خبر: 14662
گزارشگر: 213
۶۴۵
۰
۰
۲
خبر مهم مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی

وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش یافت+جزئیات

وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش یافت+جزئیات
به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، مبلغ وامِ مستمری‌بگیران این سازمان افزایش یافت.

به گزارش آسیانیوز، به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، مبلغ وامِ مستمری‌بگیران این سازمان افزایش می‌یابد.

 به گزارش ایلنا، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی پرداخت وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان را از اقدامات سازمان تأمین‌اجتماعی برشمرد و گفت: از سال گذشته 35 هزار نفر متقاضی وام قرض‌الحسنه باقی مانده بودند که طی چند روز گذشته وام این عزیزان پرداخت شد.

میرهاشم موسوی افزود: برای سال 1402 نیز فرآیند پرداخت وام طی روزهای آینده تکمیل می‌شود و پیشنهاد افزایش مبلغ وام در سال جاری نیز به هیأت‌مدیره و هیأت امنای سازمان تأمین‌اجتماعی و صندوق‌های تابعه ارائه شده که در صورت تصویب این پیشنهاد، مبلغ وام قرض الحسنه پرداختی به بازنشستگان از 12 میلیون تومان به 20 میلیون تومان افزایش می‌یابد.

 

آخرین جزئیات درباره حقوق و مزایای بازنشستگان

 همچنین هفته گذشته موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در باره افزایش حقوق‌ بازنشستگان نیز توضیحاتی ارائه کرده بود که به شرح ذیل است:

- سازمان تأمین‌اجتماعی باعنایت به مصوبه هیئت وزیران و در راستای اجرای ماده (۹۶) و ماده (۱۱۱) قانون تأمین‌اجتماعی، مستمری و کمک‌های جنبی کلیه مستمری‌بگیران بازنشسته، ازکارافتاده و مجموع مستمری بازماندگان را افزایش می‌دهد. براین اساس میزان مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان که تا پایان سال ۱۴۰۱ برقرار شده است، برای دریافت‌کنندگان حداقل مستمری و مشمولین ازکارافتادگی جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق‌بیمه برقرار شده، به میزان ۲۷ درصد مستمری آنان در پایان اسفندماه ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد.

افزایش حقوق بازنشستگان
- همچنین برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری، میزان افزایش سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۱ درصد مستمری آنان در پایان اسفندماه ۱۴۰۱ به‌علاوه مبلغ ثابت دو میلیون و ۵۰۷ هزار و ۸۸۰ ریال خواهد بود.

- در سال جاری کمک‌های جنبی مستمری‌بگیران افزایش بسیار خوبی دارد. مبلغ بن مستمری‌بگیران و کمک هزینه مسکن بازنشستگان و مستمری‌بگیران به میزان ۲۱ درصد افزایش یافته است. در مورد کمک هزینه عائله‌مندی نیز افزایش ۱۲۵ درصدی اعمال شده و از ۴۰۷ هزار تومان به ۹۱۷ هزار تومان رسیده است.

- کمک هزینه اولاد تحت تکفل بازنشستگان و مستمری‌بگیران حدود ۳۰۰ درصد افزایش یافته و به ازای هر اولاد از ۱۰۵ هزار تومان به ۴۲۲ هزار تومان افزایش یافته است.

- پرداخت باقی‌مانده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشمول این موضوع: مبلغ مربوط به باقی‌مانده متناسب‌سازی برای بازنشستگان مشمول این افزایش، از ابتدای سال جاری اعمال و پرداخت می‌شود. به‌روزرسانی احکام جدید نیز در حال انجام است. بازنشستگان و مستمری‌بگیران حقوق اردیبهشت ماه خود را مطابق روال همیشگی از بیستم تا پایان ماه با لحاظ افزایش حقوق دریافت می‌کنند./

https://www.asianews.ir/u/ab4
اخبار مرتبط
پرداخت حقوق اردیبهشت‌ماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی، از امروز بیستم اردیبهشت ماه با اعمال افزایش حقوق آغاز شده است.
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری درباره افزایش حقوق بازنشستگان کارگری گفت: در اردیبهشت افزایش حقوق ها اعمال می‌شود حتی اگر روند صدور احکام بیشتر به درازا بکشد.
افزایش حقوق بازنشستگان قرار است از اردیبهشت 1402 اجرایی و پرداخت شود؛ این در حالی است که افزایش میزان مستمری بازنشستگان و حق عائله مندی آنها قطعا زورش به قیمت کالاهای روزمره نمی‌رسد.
سخنگوی دولت از موافقت هیئت وزیران با پیشنهاد شورای عالی کار تأمین اجتماعی و وزارت کار برای افزایش حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: اضافه حقوق بازنشستگان به صورت فوری در دستور کار قرار گرفت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید