صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۹
کد خبر: 14665
گزارشگر: 213
۷۰۸
۱
۰
۱
شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد

نیروهای آمریکا در خلیج فارس افزایش می‌ یابد

نیروهای آمریکا در خلیج فارس افزایش می‌ یابد
شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد را برای ایجاد بازدارندگی در برابر اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران، نیروهای خود را در خلیج فارس افزایش می‌دهد.

به گزارش آسیانیوز، شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا روز جمعه ۱۲ مه/۲۲ اردیبهشت، اعلام کرد را برای ایجاد بازدارندگی در برابر اقدامات بی‌ثبات‌کننده جمهوری اسلامی ایران در یک ماه اخیر، نیروهای خود را در خلیج فارس افزایش می‌دهد.

 جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده روز جمعه به خبرنگاران گفت که در پی اقدام ایران در توقیف کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز و در دیگر آبراه‌های استراتژیک، آمریکا موقعیت دفاعی خود را با گشت‌زنی‌های بیشتر در خلیج فارس تقویت می‌کند.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در ادامه مدعی شد: «ایالات متحده اجازه نخواهد داد که قدرت‌های خارجی یا منطقه‌ای آزادی دریانوردی از طریق آبراه‌های خاورمیانه، از جمله تنگه هرمز را به خطر بیندازند.» وی همچنین تصریح کرد که «هیچ توجیهی برای اقدامات ایران»در منطقه وجود ندارد.

طبق ادعای جان کربی، ایالات متحده تصمیم اخیر را در واکنش به توقیف دو نفتکش توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اتخاذ کرده است. نیروی دریایی سپاه این دو نفتکش در هفته‌های اخیر در آب‌های خلیج فارس توقیف کردند.

آمریکا ادعا کرد که نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران طی دو سال گذشته نیز حقوق ناوبری دست‌کم ۱۵ کشتی با پرچم‌های بین‌المللی را به شکل‌های گوناگون از جمله «آزار و اذیت و یا حمله و مداخله» نقض کرده است. مقامات این کشور همچنین بارها ایران را عامل بی‌ثباتی در منطقه معرفی کرده‌اند.

همزمان با تصمیم اخیر آمریکا، شبکه خبری سی‌ان‌ان درگزارشی مدعی شد که ایالات متحده افزون بر مجموعه‌ اقدام‌های نظامی یک‌جانبه، به تلاش‌های خود ادامه خواهد تا از طریق رایزنی و همکاری‌ با متحدان منطقه‌ای، جلو اقدامات بی‌ثبات‌کننده جمهوری اسلامی در خلیج فارس را بگیرد.

توقیف نفتکش توسط ایران

نیروی دریایی آمریکا روز چهارشنبه سوم مه، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که یک نفتکش با پرچم پاناما در تنگه هرمز توقیف شده است. در بیانیه ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که در خاورمیانه مستقر است، این کشتی با نام "نیووی" شناسایی شده و آمده است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این کشتی را توقیف کرده است.

برپایه اطلاعیه ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده که در عمان مستقر است، جمهوری اسلامی ایران روز پنج‌شنبه ۲۷ آوریل، یک نفتکش با پرچم افراشته «جزایر مارشال» را در آب‌های عمان توقیف کرد.

نیروی دریایی آمریکا نیز از دولت ایران خواست این کشتی را آزاد کند./

https://www.asianews.ir/u/ab7
اخبار مرتبط
در ادامه تغییرات جنجالی در توییتر این بار یک زن جمهوری خواه به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت استخدام شده است.
اعضای کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، ۱۹ اردیبهشت طرح تحریم فعالیت‌های موشکی و پهپادی ایران را ارائه کردند.
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت واشنگتن به اسرائیل اجازه آزادی عمل علیه تهدید هسته‌ای ایران را می‌دهد.
گروهی از قانونگذاران دو حزب اصلی آمریکا روز دوشنبه پیش‌نویس طرحی را به کنگره ارائه کردند که براساس آن تحریم‌های اعمالی علیه ایران تحت عنوان «قانون آیسا» (ISA) دائمی شود.
نماینده روسیه در سازمان‌‌های بین المللی گفت:آمریکا و تروئیکای اروپایی تصمیم گرفته‌‌اند برجام که دستاورد بزرگی در زمینه منع اشاعه هسته‌‌ای بوده و هست را از بین ببرند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
شگفت زده
۱۴۰۲/۰۳/۰۱
0
0
0

از مسئولین برای زمینه سازی برای حضور نظامی پر رنگ تر کشورهای استعماری در خلیج فارس تشکر می کنیم. واقعا این مقدار درایت جای شگفتی داره!!!


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید