صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۸:۵۴
کد خبر: 14669
گزارشگر: 2
۹۱۷
۰
۰
۳
ایمن بودن فضای مهدکودک

کفپوش مناسب برای مهد کودک چیست؟

کفپوش مناسب برای مهد کودک چیست؟
اگر مایل هستید که بدانید، انواع کفپوش مناسب برای مهدکودک چیست، با ما همراه شوید.

دوره کودکی یکی از زیباترین و شادترین دوره ­های زندگی هر فردی است. کودکان با بازی کردن زندگی می­­کنند و یک زندگی شاد و راحت حق هر کودکی است. برای آن که کودکان بتوانند آزادانه مشغول بازی شوند و مدام نیاز به مراقبت و کنترلی آزاردهنده نداشته باشند باید محیطی امن و مناسبی را برای بازی آن­ها فراهم نمود. یکی از محیط­ های پرنشاط برای کودکان فضای مهدکودک است. برای همین بسیار مهم است که ضمن توجه به زیبایی و شادی­بخش بودن فضای مهدکودک، از ایمن بودن آن نیز مطمئن بود تا کودک بتواند بدون هیچ محدودیتی مشغول بازی شده و از طرفی والدین نیز با خیالی آسوده کودکان خود را در محیط مهدکودک بگذارند.

یکی از مهم ­ترین مواردی که در ایجاد محیطی امن و مناسب در مهدکودک موثر است انتخاب یک کفپوش نرم، راحت، ضربه گیر و مقاوم است. در صورتی که کفپوش مهد کودک به درستی انتخاب شده باشد حتی هنگام زمین خوردن کودکان نیز از آسیب رسیدن به آن­ها جلوگیری خواهد نمود. از این رو در این مطلب ما قصد داشته انواع کفپوش­ هایی که برای محیط مهدکودک مناسب هستند را بررسی کنیم. پس اگر شما نیز مایلید بدانید که انواع کفپوش مناسب برای مهدکودک چیست؟ با ما همراه باشید:

 

معرفی انواع کفپوش مناسب برای مهدکودک

 

کودکان در زمان بازی ممکن است به زمین بیفتند، همدیگر را هل دهند یا اسباب ­بازی­ ها بعد از اصابت به زمین مجدد به سمت کودک برگردند. انتخاب یک کفپوش می­تواند در تمامی این موارد، احتمال آسیب دیدگی کودکان را بسیار کمتر کند. در ادامه مناسب ­ترین کفپوش­ های مهدکودک معرفی شده­اند:

 

۱- موکت مهدکودک

 

موکت یکی از کفپوش­ های نرم و مناسب برای مهدکودک است. کودکان نوپا و نیز زیر ۶ سال بر روی موکت می­توانند به راحتی به بازی مشغول شوند. موکت به عنوان کفپوش مهدکودک مزایای بسیاری دارد و این موضوع سبب شده برای مهدکودک­ ها یک کفپوش محبوب به شمار آید.

کفپوش اتاق کودک

این نوع کفپوش در برابر صدا، عایق مطلوبی است و در دفع سروصدای بازی بچه­ ها بسیار موثر عمل می­کند. سطح موکت ­ها نرم است و کودکان در صورت افتادن نیز آسیبی نخواهند دید و حتی کودکانی که چهار دست و پا راه می­ روند نیز می­توانند آزادانه بر روی سطح موکت، جنب­ وجوش داشته باشند. موکت­ ها از تنوع طرح و رنگ بالایی برای کودکان برخوردار هستند. 
از نظر قیمت کفپوش رولی اتاق کودک نیز موکت­ ها یک گزینه بسیار مقرون به صرفه در بین انواع کفپوش­ های مهدکودک و اتاق کودک محسوب می­شوند. این نوع کفپوش همچنین دوام بسیار خوبی داشته و بر اثر رفت و آمد به راحتی آسیب نمی­بیند.

 

۲- کفپوش پارکتی مهدکودک

 

از آن جایی که تولید کننده کفپوش در تولید پارکت از چوب استفاده می­کند لذا سطح صاف این کفپوش سبب شده به راحتی بتوان از آن به عنوان یک کفپوش مهدکودکی با قابلیت شستشوی آسان یاد نمود. پارکت به دلیل نداشتن پرز، هیچ گرد و غبار مخفی نخواهد داشت و به همین دلیل مانند کفپوش­ هایی چون فرش به کودکانی که دارای آسم و بیماری­ های تنفسی هستند آسیب نمی­زند.
در تولید پارکت مهدکودک معمولاً یکی از بهترین انواع چوب، چوب درخت بلوط است. مواردی چون سایپرس استرالیا و انواع بلوط قرمز و سفید نیز از گزینه­ های محبوب برای تولید کفپوش مهدکودکی محسوب می­شوند.
نکته­ مهمی که در خصوص این کفپوش وجود داشته این است که به خوبی جلوی ضربه را نخواهد گرفت و بهتر است برای اتاق بازی بچه­ ها از کفپوش نرم و ضدضربه دیگری استفاده شود. پارکت معمولاً برای اتاق مدیریت، راهرو و دیگر بخش­ ها مناسب می­باشد.

 

۳- کفپوش چوب پنبه مهدکودک

 

این نوع کفپوش همچون فرش و موکت، نرم و راحت است و البته دارای مزایای دیگری به نسبت فرش است که باعث شده از آن برای پوشش کف مهدکودک استقبال زیادی شود. این نوع کفپوش از خاصیت ضدمیکروب و ضدباکتری برخوردار است و از این رو مانع از رشد و شیوع بیماری خواهد شد. گردوغبار را به خود جذب نمی­کند، به راحتی قابل نگهداری است و در صورت آسیب­ دیدگی به راحتی می­ توان تنها پازل آسیب­ دیده را تعویض کرد.

کفپوش لاستیکی

۴- کفپوش وینیل مهدکودک

 

کفپوش­ های وینیل نیز در بین انواع کفپوش مناسب برای مهدکودک بسیار محبوب هستند. این نوع کفپوش در مقابل نفوذ آب و آلودگی بسیار مقاوم است و به راحتی خراب نمی­شود. این­ کفپوش در صورتی که از یک برند معتبر خریداری شده و کیفیت تولید آن مطلوب باشد قطعاً جواب گوی نیازهای روزانه کودکان یک مهدکودک خواهد بود.
لازم به ذکر است که کفپوش­ های وینیل در صورتی که از مواد بی­ کیفیت تهیه شده باشند ممکن است سلامت کودکان را به خطر بیندازند.

 

۵- کفپوش لاستیکی مهدکودک

 

برای محیط بازی کودکان در مهدکودک، کفپوش لاستیکی نیز یکی از بهترین انتخاب­ هاست. در تهیه کفپوش لاستیکی از گرانول خام یا لاستیک بازیافتی استفاده می­شود. این کفپوش بسیار مقاوم و بادوام است و در جلوگیری از آسیب­ دیدگی کودکان بسیار موفق عمل می­کند و همچنین تحمل آن در برابر وزن سنگین وسایل بازی کودکان بسیار بالاست.

 

۶- کفپوش تاتامی مهدکودک

 

در بازارهای جهانی، کفپوش تاتامی به عنوان کفپوش اصلی مهدکودک شناخته می­شود. قدرت ضربه­ گیری این کفپوش فوق ­العاده است و می­تواند تا ۹۹ درصد از آسیب­ های وارده به کودکان را دفع کند. کفپوش تاتامی از تنوع رنگ کاملی برخوردار است و می­توان به راحتی آن را به رنگ موردنظر تهیه نمود.
تولید این کفپوش­ ها به صورت پازل ­های مربعی سبک باعث شده حمل بسیار آسانی داشته باشند و همچنین این کفپوش­ ها کاملاً از مواد اولیه بهداشتی تهیه می­شوند. تاتامی همچنین در مقابل نفوذ آب، گرما و سرما عایق بسیار مناسبی است.

 

۷- چمن مصنوعی مهدکودک

 

آخرین کفپوشی که قصد معرفی آن را داریم چمن مصنوعی است. این کفپوش می­تواند فضایی شاد و پرنشاط را برای کودکان به ارمغان آورد. این کفپوش نیز می­تواند جلوی ضربه را گرفته و برای بازی کودکان فضایی امن ایجاد کند. چمن مصنوعی می­تواند یک انتخاب عالی برای حیاط مهدکودک محسوب شود.
قطعاً به کمک چمن مصنوعی می­توان با هزینه ­ای مناسب، فضایی بسیار جذاب و ایمن برای بازی کودکان ایجاد نمود.

 

حرف آخر

 

در این مطلب به طور کامل سعی شد به پرسش "انواع کفپوش برای مهدکودک چیست؟" پاسخ داده شود. شما عزیزان می­توانید با توجه به شرایط مهدکودک بهترین کفپوش مهدکودکی را انتخاب کنید. فروشگاه گامان تزیین جاوید یکی از بزرگ­ترین عرضه ­کنندگان انواع کفپوش مهدکودک با قیمتی بسیار مناسب و کیفیتی عالی است.
شما همچنین می­توانید از کارشناسان تیم گامان تزیین برای انتخاب کفپوش مناسب مهدکودک و فضای بازی کودکان مشاوره رایگان دریافت کنید. اگر به دنبال انواع کفپوش برای سلامتی کودک خود هستید حتما یک سر به این مطلب بزنید.

https://www.asianews.ir/u/abb
اخبار مرتبط
از کفپوش های متفاوتی برای رستوران و تالار ها استفاده میشود. اما در این میان موکت جایگاه ویژه ای در میان آنها دارد. علت این موضوع هم به مزایای زیادی بر می‌گردد که موکت با خود به همره دارد...
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید