صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۸:۴۳
کد خبر: 14682
گزارشگر: 2
۲۹۵۴
۱
۰
۱
چمن مصنوعی ورزشی

آیا چمن مصنوعی مناسب زمین‌های ورزشی است ؟

آیا چمن مصنوعی مناسب زمین‌های ورزشی است ؟
در این مقاله تصمیم گرفتیم نگاهی به اهمیت استفاده از چمن مصنوعی ورزشی انداخته و در مورد مزایا آن، اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

چمن مصنوعی ورزشی به دلیل دوام بالا، نیاز به نگهداری کم و قابلیت های دیگر، به یک انتخاب محبوب برای میادین ورزشی تبدیل شده است. با پیشرفت‌ و نوآوری‌ اکنون انواع مختلفی از چمن مصنوعی در بازار موجود است که هر کدام مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و مزایای منحصر به فرد خود را دارند. اما در این بین، بعضی از افراد بین انتخاب چمن طبیعی و مصنوعی برای زمین خود می مانند. به همین جهت ما در این مقاله تصمیم گرفتیم، نگاهی به اهمیت استفاده از چمن مصنوعی ورزشی انداخته و در مورد مزایا آن اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

 

چمن مصنوعی ورزشی چیست؟

 

طراحی و تولید چمن مصنوعی ورزشی به نحوی است که می‌توانید به راحتی در زمین‌های ورزشی آن را نصب کنید. ویژگی مهمی این محصول، مقاومت بالای آن در برابر دویدن است و زمانی که بازیکنان روی آن حرکت می‌کنند، این چمن استحکام خود را حفظ کرده و با مشکل مواجه نمی‌شود. به دلیل ویژگی‌ جذابی که این چمن مصنوعی دارد، از آن‌ در محیط‌های ورزشی متعددی استفاده می شود.

 

دلایل استفاده از چمن مصنوعی

چمن مصنوعی ورزشی

به صورت کلی، چمن‌های مصنوعی به نحوی هستند که استفاده از آن‌ها مزایا بسیار زیادی برای شما به همراه دارد. اگر بخواهیم شما را با مهم‌ترین دلایل استفاده از چمن مصنوعی ورزشی آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

۱- عدم نیاز به نگهداری مداوم

 

چمن‌ مصنوعی به دلیل مقاومت بالایی که دارد، پس از اجرا نیاز نیست به صورت مداوم از آن‌ها نگهداری شود. این ویژگی باعث می‌شود تا هزینه‌های جانبی نگهداری از چمن نیز کاهش پیدا کند و نیازی به انجام کارهایی چون آبیاری، هرس، کود دهی و... نداشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نوع نگهداری چمن مصنوعی در فصول مختلف اینجا را کلیک کنید.

 

۲- طول عمر بالا

 

در چند سال اخیر چمن‌های مصنوعی با جدیدترین فرمولاسیون تولید می‌شوند که این امر باعث شده، محصول نهایی مقاومت بالایی داشته باشد. از این رو، چمن مصنوعی هایی که با این روش تولید می شوند در برابر عوامل مخربی چون اشعه فرا بنفش، تغییرات دمایی و پوسیدگی الیاف مقاومت بالایی از خود نشان می دهند.

 

۳- سر سبزی همیشگی

 

چمن‌های مصنوعی برخلاف چمن‌های طبیعی در فصول مختلف سال با مشکل تغییر رنگ مواجه نمی‌شوند. این ویژگی باعث شده، در تمام سال محیطی سرسبز داشته باشید و با خیال آسوده از محیط خود لذت ببرید.

 

۴- اجرای سریع

 

فرآیند نصب و اجرا چمن مصنوعی سریع می باشد و در صورت آماده بودن محل اجرا، می‌توان در یک روز ۱۰۰۰ متر چمن مصنوعی را به راحتی نصب کرد. این در حالی است که برای نصب چمن طبیعی نیاز است تا فرآیند کاشت در محل نصب و یا در محیط دیگر صورت گرفته و سپس اقدام به جا به جایی چمن کرد. خود انجام فرآیند کاشت و رشد چمن طبیعی مدت زمان زیادی طول می‌کشد.

 

۵- عدم گل شدن در هنگام بارش

 

ویژگی دیگری که چمن مصنوعی دارد، این است که برای نصب آن نیازی به خاک نرم نیست، به همین دلیل در هنگام بارش باران و یا آبیاری زمین نیز با مشکلاتی چون ایجاد گل و لای مواجه نخواهد شد. این ویژگی نیز باعث می‌شود تا بتوانید در فصول مختلف سال به راحتی از چمن مصنوعی استفاده کنید.

 

مزایای چمن مصنوعی ورزشی

قیمت چمن مصنوعی

پس از آن که در مورد اهمیت استفاده از چمن مصنوعی توضیحاتی را به شما ارائه کردیم، حال نیاز است تا در مورد مزایای چمن مصنوعی ورزشی صحبت کنیم:

 

۱- قابلیت استفاده در تمام طول سال

 

چمن‌های طبیعی به نحوی هستند که پس از بارش سنگین برف و باران، سطح آن لغزنده می‌شود و استفاده از آن تقریباً غیر ممکن خواهد بود. این در حالی است که چمن مصنوعی ورزشی دچار لغزندگی نمی‌شود و می توان از این نوع چمن‌ در تمامی فصول سال استفاده کرد.

 

۲- استقامت بالا

 

این محصول مقاومت و استحکام بالایی دارد و به همین دلیل است که نیازی به استراحت و بازسازی ندارد و شما می‌توانید به طور پیوسته و بی وقفه در تمام ساعات شبانه روز از زمین چمن مصنوعی ورزشی استفاده کنید.

 

۳- نیاز به تعمیر و نگهداری کمتر

 

چمن مصنوعی ورزشی در برابر گرما و سرما مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد و این امر موجب شده نیاز به نگهداری زیادی نداشته باشد.

 

۴- حفظ امنیت و سلامت بازیکنان

 

چمن مصنوعی ورزشی در برابر چمن‌های طبیعی دارای سطح هموارتری هستند. به همین دلیل مصدومیت بازیکنان در هنگام برخورد با سطح چمن کاهش پیدا می‌کند. از سوی دیگر، اگر فرآیند نصب به صورت درست و اصولی انجام شود و از پوشش‌های ضربه گیر استفاده شود، در هنگام سرنگونی بازیکنان و برخورد آن‌ها با زمین میزان آسیب دیدگی کاهش پیدا می‌کند.

 

۵- صرفه جویی در مصرف آب

 

زمین‌های ورزشی که با استفاده از چمن طبیعی ساخته می‌شوند، نیاز به آبیاری فراوان دارند. این در حالی است که چمن‌های مصنوعی نیازی به آبیاری ندارند و به همین دلیل می‌توان در مناطق کم آب نیز به راحتی از این چمن‌ها استفاده کرد.

 

قیمت چمن مصنوعی ورزشی

 

در صورتی که قصد خرید چمن مصنوعی ورزشی را دارید، باید به این نکته توجه داشته باشید که قیمت این چمن به پارامترهای مختلفی وابسته است. از مهم‌ترین پارامترهای تاثیر گذار بر قیمت چمن مصنوعی ورزشی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• متراژ و نوع چمن
• کاربری چمن مصنوعی
• نحوه اتصال و یا نوع چسب
• زیر سازی چمن مصنوعی
• لایه‌های محافظ مورد استفاده در زیر چمن مصنوعی

این پارامترها در کنار هم قیمت نهایی چمن مصنوعی ورزشی را تعیین می‌کند.

 

خرید چمن مصنوعی ورزشی

خانه چمن

در صورتی که قصد دارید چمن مصنوعی ورزشی با کیفیت و درجه یک را خریداری کنید، نیاز است تا از طریق یک فروشگاه اینترنتی و معتبر، محصول مورد نظر خود را تهیه کنید. یکی از سوالات بسیار مهمی که افراد مطرح می‌کنند، این است که بهترین مجموعه برای خرید چمن مصنوعی ورزشی کدام است؟
یکی از این مجموعه ها که افراد زیادی از آن خرید می کنند، مجموعه خانه چمن است. این مجموعه دارای تنوع بالایی از چمن مصنوعی است و به همین دلیل مشتریان زیادی دارد. محصولات خانه چمن عبارتند از: چمن مصنوعی ورزشی، چمن مصنوعی تزئینی، دیوار سبز، فنس چمنی و ... تنوع بالا این چمن‌ها به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید متناسب با نیاز خود به سراغ محصول مناسب آمده و از آن‌ها استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت خانه چمن به نشانی https://khanechaman.com/ مراجعه کرده و با کارشناسان متخصص آنها تماس حاصل نمایید.

https://www.asianews.ir/u/abn
اخبار مرتبط
یکی از جذاب ترین و چشم نواز ترین روش های معماری جدید، استفاده از دیوار سبز چمن مصنوعی یا همان گرین وال است. اگر چمن مصنوعی بر روی یک دیوار عمودی اجرا و طراحی شود، اصطلاحاً به آن گرین وال یا همان دیوار سبز می گویند. امروزه دیوار سبز در مکان های مختلف، مخصوصاً شرکت ها، ادارات و مراکز تجاری مورد استفاده قرار می گیرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ناشناس
۱۴۰۲/۰۲/۲۵
4
0
0

ارتفاع الیاف چمن مصنوعی ورزشی باید به چه صورتی باشه


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید