صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۸
کد خبر: 14687
گزارشگر: 213
۶۳۱
۱
۰
۲
حاشیه های کارزار انتخاباتی در کشور همسایه

قلیچداراوغلو؛ محبوب شهروندانی ایرانی

قلیچداراوغلو؛ محبوب شهروندانی ایرانی
در انتخابات خارج از کشور ترکیه، شهروندان این کشور که در ایران مقیم هستند بیشترین رای را به قلیچدار اغلو دادند.

به گزارش آسیانیوز، در انتخابات خارج از کشور ترکیه، شهروندان این کشور که در ایران مقیم هستند بیشترین رای را به قلیچدار اغلو دادند. قلیچدار اوغلو ۵۳.۹۲ درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

اردوغان با کسب ۴۲.۸۶ درصد آرا جایگاه دوم و پس از آن سینان اوغان قرار دارد.

این در حالی است که در برخی شهرهای پرجمعیت و مدرن کشور، از جمله آنکارا، قلیچداراوغلو، نماینده ائتلاف شش حزب کشور، پیشتاز انتخابات است. برخی نظرسنجی‌های قبل از انتخابات حاکی است که او بیشترین شانس پیروزی را دارد و برخی نظرسنجی‌ها نیز بخت اردوغان برای انتخاب مجدد به پست ریاست‌جمهوری را بالاتر نشان می‌دهند.

آخرین نتایج شمارش آرا برای نامزدهای کرسی‌های پارلمان ترکیه نیز حاکی است که ائتلاف «جمهور» با مشارکت حزب «عدالت و توسعه» اردوغان بیش از ۵۰ درصد آرا را کسب کرده و ائتلاف «ملت» به رهبری قلیچداراوغلو با ۳۴ درصد آرا در مقام دوم قرار دارد.

براساس ارزیابی تی‌آرتی‌ورلد، احتمال می‌رود حدود ۹۰ درصد از دارندگان حق رأی در داخل کشور پای صندوق‌ها حاضر شده باشند.

براساس گزارش‌ها، صف‌های طولانی و پرازدحام در برابر تمامی حوزه‌های رأی‌گیری در ۸۱ استان این کشور تشکیل شد که مشابه آن در دوره‌های گذشته سابقه نداشته است.

رأی‌گیری برای انتخاب سیزدهمین رئیس‌جمهور تاریخ این کشور و نمایندگان در مجلس ۶۰۰ نفره، از ساعت هشت بامداد به وقت محلی آغاز شد.

کمال قلیچداراوغلو، نامزد ائتلاف مخالفان و رجب طیب اردوغان، رهبر ۲۰ سال اخیر ترکیه اندکی پیش ازظهر رأی خود را به صندوق انداختند. قلیچداراوغلو در آنکارا و اردوغان در استانبول رأی داد./

https://www.asianews.ir/u/abs
اخبار مرتبط
براساس گزارش‌ها همچنانکه هیچ‌کدام از نامزدها آرای کافی برای کسب پیروزی قطعی را به‌دست نیاورده‌اند و انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد.
امروز سرنوشت‌سازترین انتخابات تاریخ یک قرن اخیر ترکیه در حالی آغاز شد که کمال قلیچداراوغلو، رهبر ائتلافی اپوزیسیون، با اندکی اختلاف از رقیب اصلی خود، رجب طیب اردوغان جلوتر است.
اپوزیسیون ترکیه عزم خود را برای زیر کشیدن اردوغان جزم کرده و کمال قلیچداراوغلو با شعار هزینه‌های بالای زندگی ناشی از تورم، به میدان رقابت انتخابات سراسری آمده است.
رسانه‌های عراقی اعلام کردند که پهپادهای ترکیه این منطقه را هدف قرار داده و شماری نیز در این حمله کشته و زخمی شده‌اند.
برای مسافرانی که از هم اکنون به فکر برنامه‌ریزی برای داشتن تعطیلات به کشورهای اروپایی هستند، توجه به ایمنی سفر نیز ضروری است.
آزمون یوس ترکیه به عنوان یکی از معروف‌ترین آزمون‌های داخلی در ترکیه به شمار می رود. یوس مخفف علوم پایه و یوس آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است. این آزمون برای انتخاب دانشجویان برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه طراحی شده است. آزمون یوس برای دانشجویانی که در دوره دومارسی سیستم آموزشی ترکیه در دبیرستان‌های عمومی یا خصوصی تحصیل می‌کنند، برگزار می‌شود.
کشور ترکیه در چند سال اخیر پیشرفت اقتصادی چشمگیری داشته از این روی به یکی از بهترین کشورها به جهت مهاجرت تبدیل شده است. به دلیل همسایگی کشور ترکیه با ایران، بسیاری از ایرانیان این کشور را به منظور مهاجرت انتخاب می کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
eerlemrm
۱۴۰۲/۰۳/۰۱
0
0
1

کسانی که در ایران زندگی کرده اند، می دانند که التقاط مذهب و سیاست چه عواقب وخیم و جبران ناپذیری می تواند برای یک ملت داشته باشد. از همین رو برایشان مثل روز روشن است که دولت اسلام گرای اردوغان چه آینده ای را برای ترکیه ی سکولار رقم خواهد زد. آن ها از این می ترسند که روزگاری با حسرت به اوضاع چهل سال پیش خود نگاه کنند و کاری هم دیگر از دستشان بر نیاید. کاملا قابل درک است که بخواهند برای فرار از این مسئله به افرادی حتی با کارنامه پر از شکست رأی بدهند.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید