صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۹:۲۱
کد خبر: 14693
گزارشگر: 2
۶۵۲
۱
۰
۶
ارز دیجیتال

مقایسه تتر با دیگر استیبل کوین‌ها

مقایسه تتر با دیگر استیبل کوین‌ها
یکی از ویژگی‌های عمومی ارزهای دیجیتال که همه افراد از آن آگاه‌اند، نوسانات غیرقابل پیش‌بینی آن‌هاست. حتی اگر به به صورت حرفه‌ای دنیای ارزهای دیجیتال را پیگیری نکنید هم می‌دانید که ارزش هر رمزارز به صورت دائمی بالا و پایین می‌رود و همین مسئله است که می‌تواند سبب افزایش یا کاهش سرمایه شما شود.

از آن جا که‌ این نوسانات در موارد متعدد سبب افت ارزش سرمایه شده بودند، توسعه‌دهندگان به دنبال راه حلی برای ثبات نسبی این بازار می‌گشتند. پیشنهادات متعددی نیز برای این منظور ارائه شده که یکی از کاربردی‌ترین آن‌ها خرید استیبل کوین‌ است.
تتر به عنوان سردمدار دسته استیبل کوین‌ها معرف حضور بسیاری از شما هست و محبوبیت آن بسیاری افراد به دنبال خرید تتر با بهترین قیمت باشند. به نظر شما چه تفاوتی در مقایسه تتر با دیگر استیبل کوین‌ها سبب محبوبیت هر چه بیشتر آن شده است؟

 

استیبل کوین چیست؟

 

اگر نگاهی به روند تغییرات قیمت بیت کوین بیندازید، خواهید دید که ارزش این رمز ارز از ۵۰۰۰ دلار در مارس ۲۰۲۰ به بیش از ۶۳۰۰۰ دلار در آوریل ۲۰۲۱ رسید و دو ماه بعد از آن مجدداً ۵۰ درصد سقوط کرد!
چنین تغییراتی طبیعتاً برای تریدرها مطلوب نیست و می‌تواند خرید بیت کوین را با مشکل مواجه کرده و یا ارزش فروش آن را کاهش دهد. برای رفع این مشکل رمزارزهایی وارد بازار شدند که پشتوانه فیزیکی برای آن‌ها تعریف شده بود.
به عنوان مثال رمز ارزی معرفی شد که هر واحد از آن، ارزشی برابر با یک نوع ارز ملی داشت. به این ترتیب با خرید استیبل کوین همواره و در هر لحظه ارزش این کوین برابر با ارز مورد نظر خواهد بود. چنین رمزارزهایی را استیبل کوین نامیدند که ویژگی‌های آن‌ها را می‌توان از نامشان هم تشخیص داد.
نکته مهم درباره استیبل کوین‌ها این است که نوسانات پشتوانه‌های فیزیکی به مراتب کمتر از ارزهای دیجیتال است. به عنوان مثال نوسانات قیمت دلار را با مثالی که پیش‌تر راجع به بیت کوین زده شد مقایسه کنید؛ کدام یک نوسانات بیشتری را تجربه کرده‌اند؟ قطعاً رمز ارزها بیش از ارزهای فیات دچار تغییرات می‌شوند.
باید بدانید که استیبل کوین‌ها می‌توانند هر نوع پشتوانه‌ای داشته باشند و این، تنها به ارزها محدود نمی‌شود. به عنوان مثال می‌توان استیبل کوینی تعریف کرد که هر واحد از آن برابر یک گرم طلا یا یک بشکه نفت باشد. در این حالت به هر میزان که قیمت جهانی طلا یا نفت نوسان کنند، قیمت استیبل کوین‌ها نیز تغییر خواهد کرد. در مواردی نیز پشتوانه فیزیکی برای رمز ارزها تعریف نمی‌شود.

 

وجه اشتراک استیبل کوین‌ها چیست؟

 

استیبل کوین‌ها را بر اساس پشتوانه‌شان می‌توان به ۵ دسته تقسیم کرد. با وجود تفاوت‌هایی که میان آن‌ها وجود دارد، مشترکاتی نیز میانشان دیده می‌شود. چند مورد از این اشتراکات را در ادامه نام برده‌ایم:

  • نخستین هدف از ایجاد تمام استیبل کوین ها، رفع مشکل نوسانات شدید در سایر رمزارزهاست؛ بنابراین تمامشان دارای ثبات قیمت قابل قبولی هستند.
  • نوسانات ارزش استیبل کوین‌ها قابل پیش‌بینی است.
  • انواع استیبل کوین‌ها را می‌توان برای معاملات تجاری استفاده کرد؛ در حالی که رمز ارزهای دیگر این قابلیت را تا این اندازه نخواهند داشت.
  • مقیاس‌پذیری ارزهای با ثبات بیشتر از سایر ارزهای دیجیتال است. در حالی که تأیید تراکنش‌های بیت کوین ممکن است به زمانی زیادی نیاز داشته باشد، خرید استیبل کوین‌ها را می‌توان به سرعت انجام داد.
  • امنیت ارزهای باثبات تا حدود زیادی افزایش پیدا کرده است. در واقع یکی از اهداف استیبل کوین‌ها همین مسئله امنیت است.

تتر چیست

بررسی و مقایسه تتر با دیگر استیبل کوین‌ها

 

حال با وجود شباهت‌هایی که میان استیبل کوین‌ها وجود دارد، تفاوت‌هایی نیز میان آن‌ها دیده می‌شود که در مقایسه تتر با دیگر استیبل کوین‌ها به آن‌ها می‌پردازیم. علت این مقایسه یکه‌تاز بودن تتر به عنوان شناخته شده‌ترین استیبل کوین است.

 

تفاوت تتر و ترا

 

در مقایسه تتر با دیگر استیبل کوین‌ها پیش از هر چیز به ترا می‌پردازیم. ارز دیجیتال Tra یا UST یکی دیگر از استیبل کوین‌هایی است که ارزشی برابر با یک دلار آمریکا دارد؛ با این تفاوت که پشتوانه آن نه به صورت ارز نقدی، بلکه به صورت توکن‌های ذخیره و الگوریتم‌های به خصوصی است. از سوی دیگر تتر علاوه بر دلار به ارزهایی دیگری نیز متصل است؛ حال آن که ترا تنها از دلار پشتیبانی می‌کند. همچنین باید بدانید که ترا یک استیبل کوین غیرمتمرکز به حساب می‌آید.

 

تفاوت تتر و BUSD

 

دیگر استیبل کوینی که به آن می‌پردازیم، BUSD است که همچون تتر، پشتوانه دلاری دارد. با این حال برخلاف تتر از جانب وزارت خدمات مالی آمریکایی پشتیبانی می‌شود. از سوی دیگر پشتوانه مالی تتر در بانک‌هایی خارج از آمریکا نگهداری می‌شوند. از این جهت می‌توان گفت که امنیت کمتری در مقایسه با BUSD دارد.

افزایش سرمایه

تفاوت تتر و DIA

 

ارز دای یک رمزارز غیرمتمرکز با پشتوانه وثیقه است. در مقایسه تتر با دیگر استیبل کوین‌ها مثل دای باید گفت که تتر توسط چند شرکت مالی شناخته‌شده در دنیا اداره می‌شود و به نوعی متمرکز است؛ در حالی که دای کاملاً غیرمتمرکز عمل می‌کند و وابسته به هیچ ارگان و نهادی نیست. از سوی دیگر تتر ارزشی برابر با دلار دارد و از این جهت با دای فرق می‌کند.

 

کلام آخر

 

خرید تتر با بهترین قیمت یکی از کارهایی است که می‌تواند ارزش سرمایه شما را حفظ کند. برای این منظور خوب است اقداماتی را انجام داده و خرید استیبل کوین‌ها را آغاز کنید. پیش از آن بهتر است اطلاعات تکمیلی را با مطالعه منابع معتبر به دست آورید.

https://www.asianews.ir/u/aby
اخبار مرتبط
در این مقاله با ارز دیجیتال usdt آشنایی می‌شویم و می‌بینیم که افراد کلاهبردار چگونه قصد فریب کاربران را دارند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
شیرین
۱۴۰۲/۰۴/۰۱
0
0
1

ممنون بابت توضیحات خوبتون سپاس


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید