صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۶
کد خبر: 14708
گزارشگر: 213
۶۲۸
۰
۰
۲
اظهارات جدید وزیر خارجه بریتانیا

انگلستان از محدود کردن بیشتر ایران خبر داد

انگلستان از محدود کردن بیشتر ایران خبر داد
وزیر خارجه بریتانیا گفت یکی از اولویت‌های مطلق سیاست خارجی انگلستان ایجاد محدودیت های تازه و جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.

به گزارش آسیانیوز، جیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا می‌گوید یکی از اولویت‌های مطلق سیاست خارجی دولت ریشی سوناک، جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است

وزیر خارجه بریتانیا مدعی شد لندن به ارزیابی و تعیین «مؤثرترین راه برای محدود کردن فعالیت‌های سپاه پاسداران و در واقع، دولت ایران، ادامه می‌دهد» و براساس «منافع ملی» تصمیم خواهد گرفت.

جیمز کلورلی این اظهارات را در گفتگو با شبکه تلویزیونی آمریکایی «فاکس‌نیوز» بیان کرد که روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت پخش شد. این شبکه پرسیده بود که چرا بریتانیا هنوز سپاه پاسداران را در فهرست تروریستی خود قرار نداده است.

کلورلی گفت تنها آمریکا است که سپاه را یک «گروه تروریستی» اعلام کرده است.

با این حال، او اظهار داشت بریتانیا تصمیماتش را دائم مورد بازبینی قرار می‌دهد تا منطبق بر تعهدات اساسی این کشور در قبال تأمین امنیت مردم بریتانیا و منطقه باشد.

شماری از نمایندگان مجلس عوام بریتانیا در ماه‌های اخیر دولت ریشی سوناک، نخست‌وزیر را برای تروریستی نامیدن کلیت سپاه پاسداران زیر فشار گذاشته‌اند.

همچنین شماری از اعضای کنگره آمریکا در دوره اخیر نیز بریتانیا و کشورهای اروپایی متحد آمریکا را فرا خوانده‌اند تا سپاه را در سیاهه ترور قرار دهد.

اتحادیه اروپا در برابر فشارها و مطالبات مشابه در خصوص سپاه، گفته است که هنوز سازوکار قانونی این امر فراهم نشده است. اما بریتانیا نیز که دیگر عضو اتحادیه اروپا نیست، فشارهای فعالان ایرانی، سیاستمداران داخلی بریتانیایی و درخواست اعضای کنگره آمریکا را فعلا بی‌پاسخ گذاشته است.

جیمز کلورلی در گفت‌وگو با شبکه فاکس‌نیوز ادعا کرد که لندن با فرانسه، آلمان و آمریکا در اِعمال تحریم‌ها در مورد ایران و موضع مشترک علیه تهران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با هدف جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، همکاری تنگاتنگ دارد.

او تصریح کرد که یکی از اولویت‌های مطلق سیاست خارجی دولت ریشی سوناک، جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.

وزیر خارجه بریتانیا که هفته گذشته در واشینگتن با همتای آمریکایی‌اش، آنتونی بلینکن، دیدار و گفت‌وگو کرده بود، تصریح کرد که دو کشور در تمامی امور هم‌نظر نیستند، اما «باید در برابر تسلیحات هسته‌ای روسیه و ایران متحد بمانند».

جیمز کلورلی با انتقاد از مسکو گفت: «هیچ کسی روسیه را با بمب اتمی تهدید نکرده و لفاظی‌ها در این زمینه تنها از ولادیمیر پوتین نشأت گرفته است».

وزیر خارجه بریتانیا روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت نیز در سفر غیرمترقبه رئیس‌جمهور اوکراین به بریتانیا بر ایستادگی کشورش در کنار این کشور در برابر روسیه تأکید کرد.

ولودمیر زلنسکی که برای نخستین بار در ۱۴ ماه جنگ روسیه علیه کشورش به اروپای غربی سفر کرده است، پس از سفر به ایتالیا و آلمان، روز دوشنبه با ورود به بریتانیا با ریشی سوناک دیدار کرد. گفت‌وگوی آن‌ها در منطقه باکینگهمشایر، به تجهیز اوکراین به تسلیحات بیشتر اختصاص یافت.

 زلنسکی روز شنبه در آغاز سفر اروپایی خود به رسانه‌های ایتالیا مدعی شد که اوکراین اطلاعات دقیق دارد که ایران یک‌هزار پهپاد و «تسلیحاتی دیگر» به روسیه فروخته است./

https://www.asianews.ir/u/acd
اخبار مرتبط
در ادامه اتهام زنی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران کاردار موقت سفارت انگلیس به وزارت خارجه احضار شد.
نشریه تلگراف انگلیس مدعی شد که انگلستان اقدامی را علیه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در دست انجام دارد.
بیانسه، خواننده مشهور برای پرسیدن حال مگان مارکل به او پیام داد و ابراز احساسات کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید