صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۵
کد خبر: 14737
گزارشگر: 213
۶۵۴
۰
۰
۱
همزمان با سفر مقام عالی‌رتبه روس به تهران

افتتاح اولین بانک روسی در ایران

افتتاح اولین بانک روسی در ایران
همزمان با سفر یک مقام عالی‌رتبه دولت روسیه به تهران، رئیس سازمان توسعۀ تجارت ایران از افتتاح دفتر نمایندگی بانک روسی «وی‌تی‌بی» در پایتخت خبر داد.

به گزارش آسیانیوز، همزمان با سفر یک مقام عالی‌رتبه دولت روسیه به تهران، رئیس سازمان توسعۀ تجارت ایران از افتتاح دفتر نمایندگی بانک روسی «وی‌تی‌بی» در تهران خبر داد.

علیرضا پیمان‌پاک روز سه‌شنبه در حساب توئیتری خود نوشت: «پس از تلاش‌های مستمر و پیگیری سازمان‌ توسعه تجارت، بانک وی‌تی‌بی، دومین بانک بزرگ روسی، دفتر نمایندگی خود را در ایران دایر کرد.»

او افزود: «این اولین بانک روسی است که در ایران حضور مستقیم داشته و در انتقال بخشی از درآمدهای ارزی از شبکه تراستی به شبکه بانکی و شفافیت تجارت موثر خواهد بود.»

این در حالی است که در پی آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین، وی‌تی‌بی یکی از بانک‌های روسی بود که از سوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا قرار تحریم و از فعالیت در کشورهای اروپایی منع شد 

خبر افتتاح نمایندگی بانک روسی در تهران همزمان با سفر الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه به تهران بود.

این مسئول مذاکرات دیپلماتیک در امور انرژی، روز سه‌شنبه برای سفری دوروزه وارد تهران شد.

این مقام روسی گفته است: «صنعت نفت و گاز ستون فقرات اقتصاد کشورهای ما محسوب می‌شود، و از این رو، تقویت همکاری‌های دوجانبه در این زمینه موجب افزایش مقاومت اقتصادی روسیه و ایران خواهد شد.»

همزمان با شدت گرفتن تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه تحریم‌ها علیه نظام مالی و بانکی ایران، ایران درصدد بوده تا ارتباطات بانکی خود با روسیه را افزایش دهد.

فروردین سال گذشته، کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی در مسکو، گفت که ایران و روسیه در حال رایزنی برای به رسمیت شناختن کارت‌های سیستم مالی «میر» هستند.

 میر یک سیستم نقل‌ و انتقال و پرداخت مالی تحت کنترل بانک مرکزی روسیه است که در سرتاسر این کشور از آن استفاده می‌شود و از سال ۲۰۱۴ با حمله روسیه به کریمه اوکراین و اعمال تحریم‌های کشورهای غربی علیه نهادهای روسی، آغاز به کار کرد.

به دنبال آن بسیاری از بانک‌های روسیه نیز در پی حمله این کشور به اوکراین از سوی برخی قدرت‌های بزرگ اقتصادی تحریم شدند.

گسترش حوزه فعالیت این کارت از آن رو برای مسکو و تهران مهم است که به دلیل تحریم‌های شدید ایالات متحده و اتحادیه اروپا، دسترسی ایران و روسیه به بخش‌های زیرساخت مالی جهانی مسدود شده است.

ایران و روسیه همچنین در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد رقیبی برای سرویس پیام‌رسانی پرداخت سوئیفت هستند که زیربنای پرداخت‌های فرامرزی در سراسر اقتصاد جهانی است.

دی‌ماه گذشته، محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی ایران، در دیدار با هیئت بانکی و اقتصادی روسیه بر پیگیری اجرای سند اقدام مشترک بانک‌های مرکزی دو کشور و گسترش مناسبات پولی تاکید کرد./


https://www.asianews.ir/u/ad4
اخبار مرتبط
نماینده روسیه در سازمان‌‌های بین المللی گفت:آمریکا و تروئیکای اروپایی تصمیم گرفته‌‌اند برجام که دستاورد بزرگی در زمینه منع اشاعه هسته‌‌ای بوده و هست را از بین ببرند.
معاون شورای امنیت روسیه گفت چرا قرار است اوکراین محو شود؟ چون هیچکس به آن نیازی ندارد!
دونالد ترامپ پس از بازگشت از دادگاه نیویورک، در بخشی از سخنرانی برای جمع حامیانش گفت: چین،‌ روسیه، ایران و کره شمالی ائتلافی مخرب تشکیل داده‌اند.
وال استریت ژورنال نوشت روسیه به ایران کمک می‌کند تا توانایی‌های پیشرفته نظارت سایبری را به دست بیاورد؛ این در حالی است که مقام روسی روز گذشته اعلام کرد مذاکرات احیای برجام به بن بست رسیده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید