صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۸:۱۶
کد خبر: 14743
گزارشگر: 213
۳۸۱
۰
۰
۰
ترابری بین‌المللی کریدور شمال-جنوب

جزئیات توافق احداث قطعهٔ راه‌آهن رشت-آستارا بین ایران و روسیه

جزئیات توافق احداث قطعهٔ راه‌آهن رشت-آستارا بین ایران و روسیه
روسیه و ایران توافق احداث قطعهٔ راه‌آهن رشت-آستارا برای تکمیل مسیر ترابری بین‌المللی کریدور شمال-جنوب را امضا کردند.

به گزارش آسیانیوز، روسیه و ایران توافق احداث قطعهٔ راه‌آهن رشت-آستارا برای تکمیل مسیر ترابری بین‌المللی کریدور شمال-جنوب را امضا کردند.

این قطعهٔ ۱۶۲ کیلومتری حلقهٔ مفقودهٔ مسیر ریلی کریدور شمال-جنوب توصیف شده، طرحی که دولت سیزدهم ایران از اولویت‌های خود تعریف کرده و از زمان سفر سال گذشتهٔ ولادیمیر پوتین به تهران مورد توجه ویژهٔ رئیس‌جمهور روسیه نیز قرار گرفت.

پوتین روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت آغاز اجرای این طرح را رویدادی بزرگ در روابط دوجانبه، امور منطقه و کل سیستم ارتباطی جهان دانست.

طبق برآورد شرکت راه‌آهن روسیه، هزینهٔ احداث راه‌آهن رشت-آستارا ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار است؛ گفته می‌شود روسیه با ارائهٔ وام تامین‌کنندهٔ مالی این طرح خواهد بود و اجرای آن بر عهدهٔ ایران است.

همچنین برخی گزارش‌ نیز حاکی‌ است در شرایط تحریمی دو کشور این طرح با چالش‌های فراوان روبه‌رو خواهد بود.

ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران روز چهارشنبه گفت: «امضای توافق جدید بین روسیه و ایران در حالی‌ است که دو کشور تمایل فراوان برای گسترش همکاری نشان می‌دهند.»

آلکساندر نواک معاون نخست‌وزیر روسیه و رئیس‌ روسی کمیسیون میان‌دولتی همکاری با ایران طی دیدار با وزیر نفت ایران در تهران خواهان تقویت همکاری‌های دوجانبه با هدف افزایش مقاومت اقتصادی روسیه و ایران شد.

وزیر حمل‌ونقل و رئیس کل گمرک روسیه و همچنین نمایندگان بیش از ۵۰ شرکت روس این مقام را همراهی می‌کنند؛ در جمع آنها همچنین نمایندگان ۲۸ شرکت هستند که در نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز و پتروشیمی تهران غرفهٔ اختصاصی دارند.

همزمان با حضور این هیئت اعلام شد بانک وی‌تی‌بی دومین بانک بزرگ روسیه که تحت تحریم‌های غرب قرار دارد دفتر نمایندگی خود را در ایران دایر می‌کند.

از سوی دیگر کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو اعلام کرد هفتهٔ آینده الویرا نابیولینا رئیس بانک مرکزی روسیه نیز به تهران سفر خواهد کرد./

https://www.asianews.ir/u/ad9
اخبار مرتبط
همزمان با سفر یک مقام عالی‌رتبه دولت روسیه به تهران، رئیس سازمان توسعۀ تجارت ایران از افتتاح دفتر نمایندگی بانک روسی «وی‌تی‌بی» در پایتخت خبر داد.
آمارهای گمرکی فروردین ایران امسال نشان می‌دهد که صادرات غیرنفتی کشور با افتی ۱۳% نسبت به پارسال به ۳ میلیارد و ۶۴۵ میلیون دلار رسیده است.
نماینده روسیه در سازمان‌‌های بین المللی گفت:آمریکا و تروئیکای اروپایی تصمیم گرفته‌‌اند برجام که دستاورد بزرگی در زمینه منع اشاعه هسته‌‌ای بوده و هست را از بین ببرند.
معاون شورای امنیت روسیه گفت چرا قرار است اوکراین محو شود؟ چون هیچکس به آن نیازی ندارد!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید