صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۷
کد خبر: 14774
گزارشگر: 2
۱۰۶۷
۰
۳
۴
بیت کوین، اولین و بزرگ‌ترین رمزارز

چه منابع معتبری برای خرید و تحلیل بیت کوین وجود دارند؟

چه منابع معتبری برای خرید و تحلیل بیت کوین وجود دارند؟
در این مقاله قصد تحلیل بیت کوین و بیان نحوه خرید آن را داریم. همراه ما باشید.

زمانی که با واژه «ارز دیجیتال» آشنا شوید، بلافاصله پس از آن بیت کوین نیز به عنوان اولین و بزرگ‌ترین رمزارز به شما معرفی خواهد شد. سیر صعودی این ارز از بدو ورود به بازار تا به امروز که نزدیک به ۱۵ سال از آن می‌گذرد، بیت کوین را به یکی از عجایب سال‌های اخیر تبدیل کرده است. چه کسی گمان می‌کرد بیت کوینی که هر چند هزار واحد از آن معادل قیمت یک پیتزا بود، به ارزی تبدیل شود که هر واحد از آن چندین هزار دلار ارزش دارد؟ اهمیت بیت کوین در بازار رمزارزها به اندازه‌ای است که تغییر قیمت آن می‌تواند بر قیمت سایر ارزها نیز اثر بگذارد. اگر علاقمند به بازار کریپتو و تریدینگ باشید، حتماً تا به حال به خرید بیت کوین هم فکر کرده‌اید. در این مقاله قصد تحلیل بیت کوین و بیان نحوه خرید آن را داریم. همراه ما باشید.

 

تحلیل بیت کوین برای تصمیم‌گیری خرید آن

 

یکی از مهم‌ترین نکات در خرید هر ارز دیجیتال مثل خرید btc، تحلیل درست آن است. تحلیل بیت کوین به شما این امکان را می‌دهد که وضعیت آن را به صورت تقریبی در یک بازه زمانی مشخص کنید. به این ترتیب می‌توانید قیمت بیت کوین را پیش‌بینی کرده و با دانستن روند صعودی یا نزولی آن، از بروز ضرر و زیان پیشگیری کنید.‌ شما می‌توانید با ابزار تحلیل بیت کوین والکس تحلیل بیت کوین را همانند Tradingview btc analysis بررسی کنید. با وجود آن که اساساً پیش‌بینی کردن با استفاده از تحلیل‌ها نمی‌تواند نتیجه قطعی و صددرصدی را اعلام کند، اما روندهایی که در طول تاریخ ثبت شده‌اند، الگوریتم‌های قابل قبولی را ارائه می‌کنند که می‌توانند تا حدود زیادی قابل اعتماد باشند.

تحلیل بیت کوین به دو صورت تکنیکال و فاندامنتال انجام می‌شود؛ تحلیل بیت کوین به صورت تکنیکال در واقع جنبه فنی ماجرا را بررسی می‌کند. در این تکنیک با استفاده از مؤلفه‌هایی مثل قیمت بیت کوین، نمودارهای قیمتی آن، سابقه تغییرات قیمت در گذشته، حجم و … می‌توان رفتار آینده ارز را پیش‌بینی کرد. ابزارهای مختلفی برای تحلیل بیت کوین به روش تکنیکال وجود دارند که تحلیلگران برای btc analysis از آن‌ها استفاده می‌کنند.
تحلیل فاندامنتال یکی دیگر از روش‌های تحلیل بیت کوین است که تأثیر عوامل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بر قیمت بیت کوین را بررسی می‌کند. تحلیل فاندامنتال نیز باید برای تصمیم‌گیری راجع به خرید btc در نظر گرفته شود.

خرید بیت کوین

نحوه خرید بیت کوین چگونه است؟

 

پس از آن که بررسی‌های لازم را انجام دادید و تحلیل بیت کوین شما را به اطمینان از خرید آن رساند، می‌توانید از طریق منابع معتبر اقدام به خرید بیت کوین کنید. برای خرید btc لازم است صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر را بشناسید. همان طور که می‌دانید صرافی ارز دیجیتال نوعی صرافی آنلاین است که می‌توانید تبادل ارزها را در آن انجام دهید. خرید بیت کوین نیز همچون هر ارز دیجیتال دیگری باید از همین طریق انجام شود.
نکته مهمی که باید بدانید این است که خرید بیت کوین به سبب قیمت بالای آن دیگر به صورت واحد کامل ممکن نیست و تنها عده کمی هستند که توان خرید واحد‌های کاملی از بیت کوین را دارند. اگر می‌خواهید با سرمایه کم اقدام به خرید بیت کوین کنید، باید حداقل ۲۵۰ ساتوشی که واحد کوچک‌تری از بیت کوین است را خریداری کنید. در ادامه منابع معتبری را برای این منظور به شما معرفی خواهیم کرد.

 

معتبرترین منابع برای خرید بیت کوین

 

همان طور که می‌دانید، صرافی‌های متعددی در سرتاسر دنیا به ارائه خدمات مشغول‌اند و به همین سبب، منابع متعددی برای خرید بیت کوین وجود دارند. حال انتخاب بهترین مورد از میان این‌ها می‌تواند کمی دشوار باشد‌؛ به همین خاطر چند مورد از مناسب‌ترین‌ها را بر اساس اظهار نظر منابع معتبر فهرست کرده‌ایم. البته این به معنای تضمین سوددهی بیت کوین در صورت خرید آن نخواهد بود. پیش از خرید btc باید btc analysis و تحلیل بیت کوین را به خوبی انجام دهید و سپس اقدام به خریداری آن کنید. منابع زیر چند مورد از بهترین‌ها هستند.

 

صرافی Coinbase

 

صرافی کوین بیس به عنوان یکی از امن‌ترین مکان‌ها برای خرید بیت کوین تلقی می‌شود. این صرافی که از سال ۲۰۱۲ فعالیت خود را آغاز کرده است، تا کنون توانسته بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر در سرتاسر دنیا را به خود جذب کند. این صرافی یک اپلیکیشن با رابط کاربری ساده دارد که امکان خرید آسان btc را برایتان فراهم می‌کند. با وجود آن که کارمزد 0.6 درصدی آن به همراه هزینه اسپرد می‌تواند زیاد باشد، اما امنیت کوین بیس می‌تواند آن را جبران کند.

 

صرافی Binance US

 

بایننس بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال جهان در آمریکاست که امکان خرید و فروش بیت کوین و بیش از ۱۵۰ ارز دیجیتال دیگر را فراهم می‌کند. این صرافی کارمزد بسیار کمی دارد و شاید بتوان خرید بیت کوین را بدون کارمزد انجام داد. از بایننس می‌توان به عنوان یک پلتفرم آموزشی برای یادگیری تریدینگ و تحلیل بیت کوین نیز استفاده کرد. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که بایننس ایرانیان را تحریم کرده و امکان خرید بیت کوین از بایننس با IP ایران وجود ندارد.

 

خرید بیت کوین از Robinhood

 

اگر چه رابینهود یک پلتفرم اختصاصی برای رمزارزها نیست، اما بیت کوین و چند ارز دیگر را نیز ارائه می‌کند. نکته مثبت این پلتفرم عدم دریافت کارمزد برای معاملات کریپتو است؛ بنابراین می‌توانید بدون پرداخت کارمزد و تنها با پرداخت قیمت بیت کوین، خریداری آن را انجام دهید.

 

خرید از eToro

 

این پلتفرم بیشتر به کاربران با تجربه‌تر پیشنهاد می‌شود. در eToro می‌توانید به آسانی با نرم‌افزار دسکتاپ و تلفن همراه کار کنید و ارزهای دیجیتال موجود نظیر بیت کوین را با کارمزد ۱ درصد خریداری کنید. یکی از ویژگی‌های این پلتفرم این است که امکان کپی کردن معاملات افراد حرفه‌ای را به شما می‌دهد.

فروش بیت کوین

کلام آخر

 

افزون بر موارد گفته شده می‌توانید از پلتفرم‌های دیگری نظیر Uphold، ZenGo، Pionex، Swapzone، Gemini و چند پلتفرم دیگر نیز استفاده کنید. نکته مهم این است که پیش از ورود به هر یک از این صرافی‌ها، اطلاعات خود را درباره آن‌ها افزایش دهید تا بتوانید با خیالی راحت و آسوده، به تریدینگ بپردازید. توجه داشته باشید که افزون بر صرافی‌های خارجی، صرافی‌هایی نیز درون ایران فعالیت می‌کنند که می‌توانند انتخاب بهتری برای سرمایه‌گذاری باشند. حتماً تحقیقات خود را درباره این صرافی‌ها تکمیل کنید و پس از انجام تحلیل بیت کوین در صورت منطقی بودن، خرید بیت کوین را انجام دهید.

https://www.asianews.ir/u/ae4
اخبار مرتبط
امروز بسیاری از مردم دوست دارند روی بیتکوین سرمایه‌گذاری کرده و حتی در معاملاتشان به‌جای پول از بیتکوین استفاده کنند. همین موضوع باعث شده تا این ارز دیجیتال فراگیر شود. از آن‌جایی که بیشتر مردم از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند، کیف پول‌های دیجیتال برای اندروید ساخته شده‌اند تا مردم بیتکوین و دیگر ارزهای خود را راحت‌تر مدیریت کنند. با ما همراه باشید تا از این میان تعدادی از بهترین کیف پول‌های بیتکوین را به شما معرفی کنیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید