صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۹:۴۰
کد خبر: 14778
گزارشگر: 2
۱۲۵۸
۰
۰
۲
معرفی کامل لاتاری

همه چیز درباره لاتاری گرین کارت آمریکا

همه چیز درباره لاتاری گرین کارت آمریکا
همه چیز درباره لاتاری گرین کارت آمریکا و معرفی کامل لاتاری و نحوه ثبت نام و مدارک موردنیاز برای نام نویسی در لاتاری آمریکا و زمان اعلام نتایج لاتاری را در این مطلب برای شما آماده کرده ایم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

همه چیز درباره لاتاری گرین کارت آمریکا و معرفی کامل لاتاری و نحوه ثبت نام و مدارک موردنیاز برای نام نویسی در لاتاری آمریکا و زمان اعلام نتایج لاتاری را در این مطلب برای شما آماده کرده ایم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

 

لاتاری آمریکا چیست ؟

 

در این قسمت پاسخ کاملی به سوال لاتاری چیست خواهیم داد: از بین برنامه های مهاجرت دائم به ایالات متحده، «لاتاری تنوع نژادی» آسان ترین، کم هزینه ترین و در دسترس ترین مسیر رسیدن به گرین کارت آمریکا است.

اگر متقاضی ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵ هستید، تا پایان این مقاله با ایرانیان لاتاری همراه باشید.
«لاتاری تنوع نژادی آمریکا» که با نام «لاتاری گرین کارت آمریکا» نیز شناخته می شود، هر سال توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده برگزار می شود و افراد از سرتاسر دنیا امکان ثبت نام در این قرعه کشی را دارند.
هدف ویزای مهاجرتی لاتاری آمریکا، این است که افراد با نژادهای مختلف امکان مهاجرت دائم به ایالات متحده را داشته باشند و تنوع نژادی جامعه مهاجران به آمریکا حفظ شود.
مهاجرت به آمریکا از سایر روش ها مانند ویزای خانوادگی، سرمایه گذاری، کاری و نخبگان بسیار زمانبر است و به دلیل شرایط خاص، شامل حال تمامی افراد متقاضی مهاجرت به ایالات متحده نمی شود.
با ثبت نام در لاتاری آمریکا، برندگان تنها بر اساس شانس و به صورت رندوم انتخاب می شوند.
بعد از مشخص شدن نتایج لاتاری، برندگان باید در یک پروسه حدودا یکساله، مراحل بعدی لاتاری از جمله تکمیل فرم مهاجرتی DS-260 و انتخاب یکی از سفارت های آمریکا، جمع آوری مدارک، انجام معاینات پزشکی و شرکت در مصاحبه سفارت آمریکا را پشت سر بگذارند.
در نهایت پس از موفقیت در مصاحبه و اخذ ویزای آمریکا، برندگان به آمریکا مهاجرت کرده و گرین کارت آمریکا را دریافت می کنند.

 

گرین کارت چیست ؟

 

گرین کارت یا کارت سبز ویزای اقامت دائم در آمریکاست. دارنده گرین کارت مانند هر شهروند آمریکایی میتواند آزادانه در این کشور زندگی، کار و تحصیل کند.
یک فرد ایرانی پس از دریافت گرین کارت می تواند تحت شرایط افراد دارای گرین کارت، بدون هیچ مشکلی به ایران سفر کند و با همان کارت به آمریکا بازگردد، و بدون ویزا به آمریکا رفت و آمد کند.
هرسال برنامه ی قرعه کشی لاتاری گرین کارت آمریکا توسط دولت آمریکا و اداره ی مهاجرت آمریکا برگزار می شود و تمام افراد تحت شرایط می توانند در این برنامه شرکت کنند.

 

چه کسانی واجد شرایط ویزای تنوع نژادی هستند؟

 

فقط اتباع کشورهایی که در جامعه مهاجران به آمریکا سهم کمی داشته اند – که به عنوان هر کشوری با کمتر از 50 هزار بومی پذیرفته شده در ایالات متحده در پنج سال گذشته تعریف می شود – واجد شرایط شرکت در لاتاری تنوع نژادی هستند.
بومیان کشورهایی که به طور معمول تعداد زیادی مهاجر به ایالات متحده می فرستند، مانند مکزیک، هند و چین، معمولاً واجد شرایط نیستند، اما نام ایران در این میان به چشم نمی خورد.
به این ترتیب، ایرانی ها می توانند در قرعه کشی یا لاتاری تنوع نژادی یا لاتاری گرین کارت آمریکا شرکت کرده و در صورت برنده شدن و واجد شرایط بودن، به ایالات متحده مهاجرت کنند.

ثبت نام لاتاری

مزایای برنده شدن در لاتاری آمریکا

 

از مزایای برنده شدن در لاتاری آمریکا می توان به اخذ «گرین کارت» اشاره کرد.
افرادی که بتوانند گرین کارت آمریکا را دریافت کنند، تقریبا از تمام حقوق شهروندان ایالات متحده بجز حق رای، بهره مند می شوند و امکان زندگی در ایالت و شهر دلخواه خود، کارکردن بدون محدودیت و تحصیل با هزینه بسیار اندک و یا رایگان را خواهند داشت.
پس از ۵ سال، با ارائه درخواست شهروندی ایالات متحده، برندگان لاتاری می توانند تابعیت و پاسپورت آمریکا را اخذ کنند و برای اعضای خانواده درجه 1 خود نیز درخواست گرین کارت دهند.
برای آگاهی از زمان ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵، ادامه مقاله ایرانیان لاتاری را مطالعه فرمایید.

 

زمان ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۵ آمریکا

 

ثبت نام در لاتاری آمریکا یکبار در سال و به مدت حدود یکماه امکان پذیر است.
سایت لاتاری E-DV، در بازه اوایل ماه اکتبر (اواسط مهرماه) تا اوایل ماه نوامبر (اواسط آبان ماه) پذیرای درخواست های ثبت نام است و پس از این بازه مشخص، سایت لاتاری بسته می شود.
ثبت نام دوره بعدی لاتاری، یعنی لاتاری ۲۰۲۵ آمریکا، اوایل مهر ماه ۱۴۰۲ فعال خواهد شد. متقاضیان محترم ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵، می توانند از اوایل شهریور ماه در موسسه ایرانیان لاتاری، ثبت نام لاتاری خود را انجام دهند.
زمان دقیق ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵ آمریکا، از طریق راه های ارتباطی موسسه ایرانیان لاتاری یعنی پیج اینستاگرام و کانال تلگرام نیز اطلاع رسانی می شود.

 

نحوه ثبت نام در لاتاری آمریکا

 

یک فرم ثبت نام لاتاری به زبان انگلیسی در سایت لاتاری E-DV وجود دارد که هر متقاضی فقط یکبار باید آن را به درستی و با دقت کافی تکمیل کند.
در پایان ثبت نام لاتاری در سایت لاتاری، ثبت نام کنندگان باید رسید ثبت نام لاتاری که شامل نام خانوادگی و نام متقاضی اصلی، سال تولد به میلادی و یک عدد کانفرمیشن نامبر 16 کاراکتری است را از سایت لاتاری ذخیره کرده و تا زمان اعلام نتایج لاتاری نزد خود نگه دارند.

 

فرم ثبت نام لاتاری در سایت لاتاری شامل اطلاعات زیر است:

 

مشخصات متقاضی اصلی:
نام و نام خانوادگی، شهر و کشور محل تولد، تاریخ تولد به میلادی، عکس جدید و استاندارد لاتاری، ایمیل، آدرس، آخرین مقطع تحصیلی، وضعیت تاهل و تعداد فرزندان

مشخصات همسر قانونی:
نام و نام خانوادگی، شهر و کشور محل تولد، تاریخ تولد به میلادی، عکس جدید و استاندارد لاتاری

مشخصات تمام فرزندان قانونی مجرد و زیر ۲۱ سال:
نام و نام خانوادگی، شهر و کشور محل تولد، تاریخ تولد به میلادی، عکس جدید و استاندارد لاتاری
در صورتی که قصد ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۵ آمریکا را دارید، با در نظر گرفتن نکات مهمی که در این مقاله از ایرانیان لاتاری به آن می پردازیم، آگاهی کافی از نحوه ثبت نام صحیح لاتاری را کسب خواهید کرد.

 

اشتباهات رایج در ثبت نام لاتاری

 

در بخش قبل، به اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام لاتاری در سایت لاتاری اشاره کردیم.
هر کدام از اطلاعات فوق جهت ثبت نام لاتاری باید به صورت صحیح ثبت شوند.
اشتباهات ثبت نام در سایت لاتاری، غیرقایل ویرایش هستند و انجام مجدد ثبت نام نیز باعث حذف از قرعه کشی و یا رد شدن پرونده در مصاحبه سفارت می شود.
پس بهتر است تا جهت استفاده از این شانس ارزشمند مهاجرتی، ثبت نام لاتاری با آگاهی انجام پذیرد. افراد ناآگاه به مسیر مهاجرت به آمریکا نمی توانند جهت ثبت نام لاتاری، راهنمای خوبی برای متقاضیان ثبت نام لاتاری باشند.

 

اشتباهاتی که به راحتی می توانند باعث رد شدن پرونده برندگان لاتاری شوند شامل موارد زیر هستند:

 

  • اشتباه در املای نام و نام خانوادگی و یا جابجا نوشتن آن ها
  • درج اشتباه تاریخ تولد میلادی
  • اشتباه در ثبت محل تولد شامل شهر و کشور
  • اشتباه در درج وضعیت تاهل
  • ثبت نکردن مشخصات فرزندان مجرد زیر ۲۱ سال
  • استفاده از عکس غیر استاندارد، عکس افراد دیگر و یا عکس های قدیمی برای ثبت نام لاتاری

نتایج لاتاری

شرایط ثبت نام لاتاری

 

اصلی ترین شرطی که برای ثبت نام لاتاری وجود دارد، داشتن تحصیلات به میزان حداقل دیپلم دوازده ساله دبیرستان در زمان ثبت نام است.
افرادی که حداقل شرط تحصیلی یعنی دیپلم دوازده ساله دبیرستان را ندارند، با ارائه مدارکی که نشان دهد در زمان ثبت نام، حداقل دو ترم را در دانشگاه تحصیل کرده اند، می توانند واجد شرایط لاتاری باشند.
البته برای افرادی که نتوانند واجد شرط تحصیلی باشند، یک امکان دیگر نیز وجود خواهد داشت و آن هم استفاده از شرط شغلی است.
شرط شغلی لاتاری، این گونه تعریف می شود:
داشتن سابقه کار به میزان حداقل ۲ سال در ۵ سال گذشته در یک شغل با نمره SVP هفت و بالاتر.
مدارک مورد نیاز برای شرط تحصیلی و شغلی، پس از برنده شدن باید ارائه شوند و مورد تایید افسر کنسولی در جلسه مصاحبه قرار بگیرند.
با اطلاع از نکاتی که ذکر شد، می توانید در ثبت نام لاتاری دوره آینده، یعنی لاتاری ۲۰۲۵ به درستی عمل کنید.

 

مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵ آمریکا

 

برای ثبت نام در سایت لاتاری، متقاضیان باید یک فرم الکترونیکی به زبان انگلیسی را تکمیل کنند.
در دوره های قبلی، داشتن پاسپورت برای ثبت نام نفر اصلی اجباری بود. اما در دوره لاتاری ۲۰۲۴، شرط داشتن پاسپورت برای نفر اصلی لغو گردید و ثبت نام لاتاری بدون داشتن پاسپورت امکان پذیر شد.
با توجه به شرایط موجود، پیش بینی می شود که برای ثبت نام دوره آینده یعنی لاتاری ۲۰۲۵، باز هم نیازی به ثبت اطلاعات پاسپورت در فرم ثبت نام نباشد.
اما مهم ترین مورد برای ثبت نام لاتاری در هر سال، عکس لاتاری است.
بدون آپلود عکس لاتاری، امکان تکمیل ثبت نام در سایت لاتاری وجود نخواهد داشت. عکس لاتاری که در سایت لاتاری بارگذاری می شود، باید برای تمام افراد ثبت نام کننده شامل نفر اصلی، همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال آپلود شود.

 

عکسی که برای ثبت نام لاتاری استفاده می شود باید دارای شرایط زیر باشد:

 

  • عکس متعلق به حداکثر 6 ماه گذشته باشد و در دوره قبلی لاتاری استفاده نشده باشند؛
  • عکس رنگی با بکگراند سفید ساده، بدون سایه باشد؛
  • نور عکس باید مناسب بوده، عکس نباید تار باشد و از فیلتر و افکت در عکس استفاده نشود؛
  • گردی صورت کاملا مشخص بوده و صورت و نگاه رو به دوربین باشد؛
  • استفاده از حجاب مانعی ندارد، اما استفاده از کلاه، عینک، گلسر، کلاه گیس و … ممنوع است؛
  • قسمتی از فضای خالی بالای سر و عرض شانه ها در تصویر مشخص باشد.

 

زمان اعلام نتایج لاتاری آمریکا

 

حدود ۶ ماه پس از اتمام مهلت ثبت نام لاتاری، سایت لاتاری جهت استعلام نتایج لاتاری باز می شود. این زمان اوایل ماه می یا اواسط شهریور ماه خواهد بود.
ثبت نام کنندگان گرامی باید با استفاده از رسید ثبت نام لاتاری که از سایت لاتاری دریافت کرده اند، نتیجه ثبت نام لاتاری خود را چک کنند.
در صورت برنده شدن، یک نامه با نام نفر اصلی ثبت نام کننده نمایش داده می شود و در انتهای نامه نیز سفارت پیش فرض و همچنین کیس نامبر (شماره پرونده) مخصوص به برنده درج شده است.
اما در صورت برنده نشدن، یک پیغام یکسان برای همه افراد با این شرایط، نمایش داده می شود که بیانگر انتخاب نشدن او در لاتاری آمریکا است.

 

جمع بندی

 

در این مقاله از ایرانیان لاتاری، در رابطه با اینکه لاتاری چیست و چه مزایایی به همراه دارد به طور مفصل توضیحاتی ارائه دادیم. در واقع لاتاری نوعی برنامه مهاجرتی است که هرساله توسط کشور آمریکا برگزار می‌ شود. شما می‌ توانید با ثبت نام در آن و برنده شدن، ویزای آمریکا را دریافت کنید. نکته جالب در خصوص ثبت نام لاتاری این است که نیازی به داشتن شغل معتبر، مذهب خاص و بسیاری موارد ندارید و می‌ توانید به راحتی درخواست خود را ثبت کنید.

https://www.asianews.ir/u/ae8
اخبار مرتبط
آیا شرایط گرفتن اقامت دائم کانادا برای ایرانی‌ها وجود دارد؟ شهروندان ایرانی از چه روش‌هایی می‌توانند اقامت دائم کانادا را بگیرند؟ بهترین روش های اخذ اقامت دائم کانادا را اینجا بخوانید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید