صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۵:۵۵
کد خبر: 14785
گزارشگر: 213
۷۹۸
۰
۰
۱
عبور ناو «یواس‌اس پل همیلتون» آمریکا از تنگه هرمز

ورود فرماندهان سه کشور مهم غربی به تنگه هرمز/واکنش سپاه پاسداران

ورود فرماندهان سه کشور مهم غربی به تنگه هرمز/واکنش سپاه پاسداران
روز جمعه در اقدامی کم سابقه، فرماندهان نیروی دریایی آمریکا، بریتانیا و فرانسه، سوار بر ناو آمریکایی «یواس‌اس پل همیلتون» از تنگه هرمز عبور کردند.

به گزارش آسیانیوز، سپاه پاسداران ایران عبور ناو «یواس‌اس پل همیلتون» ایالات متحده را روز گذشته از تنگه هرمز تایید و اعلام کرد که «طبق برنامه مستمر و جاری خود، بصورت شبانه‌روزی تردد شناورها در تنگۀ هرمز و خلیج فارس را با اشراف اطلاعاتی، کنترل و رصد می‌کند».

به گزارش یورونیوز، روز جمعه در اقدامی نادر، فرماندهان نیروی دریایی آمریکا، بریتانیا و فرانسه مستقر در خاورمیانه، سوار بر ناو آمریکایی «یواس‌اس پل همیلتون» از تنگه هرمز عبور کردند که به گفتۀ دریاسالار برد کوپر، فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا، این سفر مشترک بخشی از اقدامات گروهی ایالات متحده و متحدانش «برای تقویت موضع دفاعی خود» در خلیج فارس بوده است.

او با اشاره به اهمیت این آبراه برای صنعت کشتیرانی بین‌المللی و اینکه ایران در دو سال گذشته در این منطقه ۱۵ کشتی را توقیف یا به آن‌ها حمله کرده است، مدعی شد که از این به بعد، کشتی‌های ائتلاف بیشتری بطور منظم از تنگه هرمز عبور خواهند کرد.

در واکنش به این رویداد عباس غلامشاهی، فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران در گفتگو با خبرگزاری تسنیم گفت که روز گذشته «ناو آمریکایی پل همیلتون که به ادعای آنها حامل سه فرمانده ارشد نیروهای دریایی آمریکا، انگلیس و فرانسه بود، از سوی پهپادهای شناسایی این نیرو و شناورهای گشتی ناو تیپ ذوالفقار منطقه یکم نیروی دریایی سپاه مورد رصد دقیق قرار گرفت...

در گذشته هم این شناور هنگام ورود به تنگه هرمز مورد شناسایی شناورهای گشتی و مرکز فرماندهی کنترل تنگه هرمز نیروی دریایی سپاه قرار گرفته بود و کاملاً تحت رصد و کنترل ما بوده است.»

او اعلام کرد که سپاه «طبق برنامه مستمر و جاری خود، بصورت شبانه‌روزی تردد شناورها در تنگۀ هرمز و خلیج فارس را با اشراف اطلاعاتی، کنترل و رصد می‌کند... و هرگونه شناور ورودی به تنگۀ هرمز، تحت کنترل و اشراف اطلاعاتی جان برکفان غیرتمند نیروی دریایی سپاه بوده و لحظه‌ای از دایره رصد آنان دور نخواهند ماند./

https://www.asianews.ir/u/aef
اخبار مرتبط
شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد را برای ایجاد بازدارندگی در برابر اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران، نیروهای خود را در خلیج فارس افزایش می‌دهد.
یک شهپاد آمریکایی، شناور هدایت‌شونده از راه دور، با قابلیت تجسس و نظارت بر آب‌های جنوب ایران، برای اولین بار از تنگه هرمز عبور کرد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس در واکنش به اقدام پاناما در خصوص نفت کش های ایران گفت: در صورت تهدید امنیت ایران غیر از تنگه هرمز، تا محدوده اقیانوس منجمد جنوبی هم اعمال قدرت می‌کنیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید