صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۶
کد خبر: 14788
گزارشگر: 2
۹۵۳
۰
۰
۳
دوره تربیت مدرس زبان انگلیسی TTC

برای تدریس زبان انگلیسی باید چه دوره ای را بگذرانیم؟

برای تدریس زبان انگلیسی باید چه دوره ای را بگذرانیم؟
به دلیل اهمیت زبان انگلیسی که بر کسی پوشیده نیست. مدرسی زبان انگلیسی یکی از شغل های پرتقاضا می باشد و می توان از طریق آن به کسب درآمدهای خوب و مطلوب رسید. برای اینکه بتوانید به یک مدرس زبان حرفه ای تبدیل شوید در کنار دانش زبانی نیاز دارید با تکنیک ها و مهارت های تدریس زبان نیز آشنا شوید که شامل موارد مختلفی می باشد.

از این رو برای یادگیری این مهارت ها باید در دوره های تربیت مدرس زبان انگلیسی شرکت نمایید و با دریافت مدرک این دوره کار خود را آغاز نمایید. البته تبدیل شدن به یک مدرس حرفه ای و عالی نیازمند داشتن تجربه فراوان است، اما برای شروع باید علم تدریس را کسب نمایید.

 

دوره تربیت مدرس زبان انگلیسی TTC

 

افرادی که از دانش زبانی مناسبی برخوردار می باشند و علاقه مند به تدریس زبان انگلیسی در موسسات به صورت حرفه ای هستند و می خواهند در حوزه تدریس زبان انگلیسی به عنوان مدرس فعالیت نمایند باید در دوره تربیت مدرس زبان انگلیسی TTC شرکت نمایند تا بتوانند تکنیک ها و مهارت های تدریس را بیاموزند.
برای تدریس زبان انگلیسی تنها نمی توانید بر دانش زبانی خود تکیه کنید چرا که نحوه انتقال مطالب و نحوه تدریس مهارت های مختلف زبان انگلیسی متفاوت می باشد و باید با شیوه های تدریس برای بیان مطالب به صورت ساده و جذاب تر آشنا شوید.
شما در دوره تربیت مدرس فراخواهید گرفت که چگونه با ابزارهای مختلف و روش های گوناگون می توانید به زبان آموزان زبان انگلیسی را براساس استانداردهای آموزشی نوین، آموزش دهید.

 

چه مهارت هایی را در دوره تربیت مدرس فرامی گیرید؟

 

در دوره تربیت مدرس زبان انگلیسی، بعد از اینکه دانش زبانی تان با انجام مصاحبه مورد ارزیابی قرار می گیرد و مشخص می شود که توانایی شرکت در این دوره را دارید. با ثبت نام و شرکت در کلاس ها شروع به مهارت آموزی خواهید کرد.
در این دوره شما نحوه تدریس و آموزش مهارت های اصلی زبان را فراخواهید گرفت. این مهارت ها شامل مهارت لیسنینگ، رایتینگ، اسپیکینگ، ریدینگ می باشد.
باید توجه کنید که هر مهارت زبان انگلیسی به یک صورت خاص باید آموزش داده شود تا بتواند نتیجه مناسب را داشته باشد.
در این دوره شما یاد خواهید گرفت که هر بخش تدریس شامل ۳ قسمت می شود که عبارتند از بخش warm up که در این بخش شما زبان آموزان را برای ورود به مبحث آموزشی اصلی آماده خواهید کرد. بخش دوم که قسمت اصلی درس خواهد بود و بخش آخر که شامل assessment است که شما در این بخش به ارزیابی و تمرین بیشتر زبان آموزان برای دریافت فیدبک نسبت به درسی که ارائه کرده اید می پردازید و در دوره تربیت مدرس یاد می گیرید که چگونه و با چه روش هایی این ۳ بخش را به خوبی به سرانجام برسانید.
یکی دیگر از مهم ترین مواردی که در دوره تربیت مدرس آموزش می بینید بخش برنامه کلاسی برای آموزش یا lesson plan است که بسیار به مدرس زبان کمک خواهد کرد تا کلاس زبان را با یک برنامه دقیق و از پیش تعیین شده برگزار نماید و زبان آموزان در پایان کلاس به هدفی که برای شان برای یادگیری تعیین شده دست پیدا کنند.
یکی از مواردی که در کلاس های تربیت مدرس فراخواهید گرفت مدیریت کلاس و نحوه برخورد با زبان آموزان مختلف و عکس العمل شما در شرایط مختلف می باشد تا کلاس را به خوبی بتوانید پیش ببرید.
شما در این دوره با انواع مختلف زبان آموزان از لحاظ یادگیری آشنا خواهید شد و درخواهید یافت که با هر کدام از افراد باید چگونه رفتار نمایید و نحوه تدریس تان باید به چه شکل باشد.
نحوه ارزیابی زبان آموزان را آموزش خواهید دید و طریقه تدریس لغات، گرامر، بخش های تلفظ و ... را فراخواهید گرفت.

 

کلاس های تربیت مدرس زبان انگلیسی به چه شکل برگزار می شوند؟

 

کلاس های تربیت مدرس زبان انگلیسی به صورت آنلاین و حضوری برگزار می شوند. این کلاس ها دارای دو بخش می باشند یک بخش آموزشی و بخش دیگر شامل ارائه مطالب تدریس شده است.
شما بعد از یادگیری موارد مختلف برای تدریس در جلسات بعدی شروع به ارائه و تدریس آن چه در جلسه قبل فراگرفته اید خواهید کرد تا مدرس دوره، شما را در تدریس آن مهارت ارزیابی نماید.
در نتیجه این کلاس باید به صورت عملی و کاربردی برگزار شود و این موضوع از ویژگی های بارز این کلاس ها می باشد.
در پایان دوره نیز از شما یک دمو تدریس گرفته خواهد شد و در آخر با توجه به عملکردتان در طول دوره و دمو نهایی تان ارزیابی نهایی انجام می شود.

 

دوره های بین المللی تربیت مدرس زبان انگلیسی

 

دوره های تربیت مدرس زبان انگلیسی به نام های CELTA و DELTA برگزار می شوند که مدارک این دوره ها دارای اعتبار بالایی هستند و افرادی که دارای این مدارک می باشند می توانند به صورت بین المللی زبان انگلیسی را در هر کشوری تدریس نمایند.
برای شرکت در این دوره ها باید دارای سابقه تدریس زبان انگلیسی باشید در نتیجه اگر دارای سابقه تدریس زبان انگلیسی نمی باشید نمی توانید در این دوره ها شرکت نمایید.
در نتیجه برای شروع تدریس و کسب تجربه بهتر است در دوره های تربیت مدرسی که توسط موسسات معتبر در ایران برگزار می شوند شرکت نمایید.

https://www.asianews.ir/u/aei
اخبار مرتبط
برای موفقیت در آزمون تافل به مطالعه کتاب و منابع معتبری نیاز دارید. در این مقاله قصد داریم شما را با جدیدترین کتاب های تافل آشنا کنیم، پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید