صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۹:۳۱
کد خبر: 14802
گزارشگر: 2
۱۰۴۲
۰
۰
۴
خرید و فروش املاک خارجی

خرید ملک در ترکیه یا دبی؟ کدامیک بهتر است؟

خرید ملک در ترکیه یا دبی؟ کدامیک بهتر است؟
در این مطلب قصد داریم استانبول و امارات را از ابعاد مختلف، از جمله مزایای سرمایه گذاری ملکی، اعطای حق شهروندی و اقامت، درآمد اجاره املاک، وضعیت اقتصادی کشورها، هزینه‌های زندگی و شرایط اقلیمی با هم بررسی کنیم، پس با ما همراه باشید.

ترکیه و امارات جزو برجسته‌ترین کشورهای خاورمیانه در صنعت ساختمان سازی لوکس و مدرن هستند. هر دو کشور با روی باز از سرمایه گذاران خارجی استقبال و در این راستا امکانات و مزایای مختلفی را به افراد علاقه‌مند به سرمایه گذاری ملکی در این کشورها اعطا می‌کنند. ولی به نظرتان خرید ملک در ترکیه و استانبول سرمایه گذاری بهتری است یا امارات و دبی؟
یکی از پرتکرارترین سؤالات سرمایه گذاران ایرانی و افرادی که قصد دارند سرمایه خود را وارد صنعت خرید و فروش املاک خارجی کنند، این است که خرید ملک در ترکیه و استانبول مزایای بیشتر و بهتری دارد یا سرمایه گذاری ملکی در امارات و دبی؟ طبیعتاً سرمایه گذاری در هر کشور مزایای خاص خود را دارد، ولی برای اینکه دید بهتری نسبت به این موضوع داشته‌ باشید، در این مطلب قصد داریم استانبول و امارات را از ابعاد مختلف، از جمله مزایای سرمایه گذاری ملکی، اعطای حق شهروندی و اقامت، درآمد اجاره املاک، وضعیت اقتصادی کشورها، هزینه‌های زندگی و شرایط اقلیمی با هم بررسی کنیم، پس با ما همراه باشید.

 

مزایای سرمایه گذاری ملکی در ترکیه و استانبول

 

ترکیه یک کشور اروپایی-آسیایی است در همسایگی ایران است که از نظر فرهنگ و سنت تا حد زیادی به کشور ما شباهت دارد. این کشور از نظر شرایط آب و هوایی، جاذبه‌های توریستی و گردشگری و شرایط جغرافیایی فوق العاده جذاب و ایده آل است و همه ساله درآمد بسیار خوبی از محل صنعت گردشگری کسب می‌کند.

ترکیه یک کشور مهاجرپذیر نیست، اما این فرصت را فراهم کرده است که علاقه‌مندان به زندگی در استانبول یا سایر شهرها از طریق خرید آپارتمان در ترکیه یا هر نوع سرمایه گذاری ملکی در این کشور، اقامت یا پاسپورت ترکیه را دریافت کنند. سرمایه گذاری در ترکیه به ‌دلیل روند صعودی افزایش قیمت ملک در این کشور، ۱۰۰ درصد سودآور است.
در ترکیه با سرمایه گذاری حداقل ۷۵،۰۰۰ دلار و خرید یک ملک مسکونی، می‌توانید در مناطقی که شرایط اخذ اقامت ترکیه را دارند، اقامت ۲ ساله و قابل تمدید این کشور را دریافت کنید. همچنین اگر بودجه شما بیشتر و حداقل ۴۰۰،۰۰۰ دلار باشد، می‌توانید پاسپورت و شهروندی ترکیه را دریافت کنید.
سند این املاک به‌ صورت عرصه و اعیان است، یعنی شما از زمین و خاک ترکیه قدرالسهم می‌برید. به ‌علاوه اینکه سندها ۹۹ ساله نیستند و شما در مورد املاکی که با هدف اخذ پاسپورت ‌ترکیه خریداری کرده‌اید، فقط تا ۳ سال حق فروش نخواهید داشت؛ پس از این مدت می‌توانید دقیقاً مانند یک ترک ملک خود را به قیمت روز بفروشید.

خرید آپارتمان در ترکیه

مزایای سرمایه گذاری ملکی در امارات و دبی

 

دبی یکی از پیشرفته‌ترین و لوکس‌ترین شهرهای دنیا و قطب اقتصادی خاورمیانه است. بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین شرکت‌های صنعت ساختمان‌سازی در این شهر مشغول به فعالیت هستند و با احداث ساختمان و برج‌های جذاب و لوکس، چهره‌ای منحصر به فرد، لاکچری و مدرن به دبی بخشیده‌اند.
امارات همه ساله پذیرایی سرمایه گذاران مختلفی از اقصی ‌نقاط جهان است، زیرا ثبات اقتصادی این کشور و سودآوری بالای سرمایه گذاری ملک در دبی هر سرمایه گذار باهوش و فرصت شناسی را وسوسه می‌کند!
سرمایه گذاری ملکی در دبی چندین مزیت دارد:
در دبی با سرمایه گذاری حداقل ۲۰۵،۰۰۰ دلار می‌توانید اقامت ۳ ساله قابل تمدید دریافت کنید. اگر بودجه خود را بالاتر ببرید، می‌توانید اقامت ۵ ساله داشته ‌باشید. همچنین اگر سرمایه گذاری شما ۲،۰۰۰،۰۰۰ درهم که تقریباً معادل ۷۰۰،۰۰۰ دلار است باشد، می‌توانید Golden Visa یا اقامت ۱۰ ساله امارات را دریافت کنید. هر کدام از این اقامت‌ها پس از اتمام قابل تمدید هستند.
البته لازم است بدانید، سند املاکی که خریداری می‌کنید ۹۹ ساله است. سند بعضی از این املاک قابل انتقال به‌ نسل‌های بعدی است، ولی باز هم شما مالک عرصه و اعیان نیستید؛ این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

خرید ملک در استانبول

خرید ملک در استانبول بهتر است یا دبی؟

 

حالا که با ابعاد مختلف مزایای سرمایه گذاری ملکی در ترکیه و امارات آشنا شدید، می‌خواهیم این دو کشور را از نظر امکاناتی که پس از سرمایه گذاری در اختیار افراد قرار می‌دهد، با هم مقایسه کنیم و ببینیم که در نهایت کدامیک مقصد بهتری است؛ ترکیه و استانبول یا امارات و دبی؟

 

✓ مقایسه اعطای اقامت و شهروندی در دبی و استانبول

 

در امارات به هیچ ‌عنوان امکان گرفتن شهروندی یا پاسپورت اماراتی که رتبه ۱۵ بین الملل را دارد، از طریق سرمایه گذاری ملکی وجود ندارد؛ مگر اینکه روش‌های دیگری مانند ازدواج با یک شخص عرب، بچه‌دار شدن و سایر روش‌ها را انتخاب کنید که خارج از موضوع این مقاله است.
اما در ترکیه می‌توانید با سرمایه گذاری ملکی به ارزش حداقل ۴۰۰،۰۰۰ دلار پاسپورت و شهروندی کشور ترکیه را داشته‌ باشید. روی خرید ملک مسکونی به ارزش بالای ۷۵،۰۰۰ دلار برای شهری مانند استانبول، می‌توانید اقامت ۲ ساله که قابل تمدید هست را دریافت کنید. پس از ۲ سال می‌توانید این نوع اقامت را در مناطقی که مناسب دریافت اقامت هستند، تمدید کنید.

 

✓ وضعیت بازار مسکن و بازدهی سرمایه در ترکیه و دبی

 

امارات از نظر وضعیت اقتصادی بسیار قدرتمند و باثبات است. در دبی از تورم اقتصادی که در اغلب کشورهای خاورمیانه از جمله ترکیه و ایران وجود دارد، خبری نیست و به طبع آن سرمایه گذاری ملکی در این شهر سودآوری قابل توجهی به ‌همراه دارد.
البته که استانبول نیز شهری مدرن و لوکسی است. حضور برجسته‌ترین شرکت‌های ساخت و ساز در این شهر و احداث برج‌ها و مجتمع‌های مسکونی و تجاری جذاب و خاص، چهره‌ای مدرن و در عین حال زیبا به این شهر باستانی بخشیده ‌است.
قیمت املاک در مناطق مختلف این شهر، به ‌ویژه مناطق مرکزی استانبول پیوسته در حال افزایش است. در بعضی از پروژه‌ها مانند نیشانتاشی کورو، داپ ینی لونت و یدی ماوی سرمایه گذاران می‌توانند ظرف حداکثر ۳ ماه به سود ۵۰ درصد برسند. اطلاعات این پروژه‌ها را می‌توانید در سایت هوم ترکی ملاحظه کنید. کارشناسان هوم ترکی سایت املاک در ترکیه به تک تک سؤالات شما پاسخ خواهند داد و سایر نکاتی که در این مطلب فرصت پرداختن به آنها وجود نداشت را هم با شما در میان خواهند گذاشت.

 

✓ مقایسه قیمت اجاره املاک در ترکیه و دبی

 

اگر قصد شما گرفتن پاسپورت و بودجه شما ۴۰۰،۰۰۰ دلار است، قطعاً ترکیه مقصد بهتری است. اما اگر قصد شما سرمایه گذاری است، مثلاً می‌خواهید ملکی را بخرید و اجاره دهید، در این حالت اجاره‌ها در دبی بالاتر است. شما با مبلغ سرمایه گذاری فرضی ۳۰۰،۰۰۰ دلار در دبی، می‌توانید پنج برابر استانبول اجاره دریافت کنید!

 

✓ مقایسه ثبات اقتصادی و هزینه‌های زندگی در دبی و استانبول

 

هرچند کشور دبی از نظر اقتصادی قوی و باثبات است، ولی هزینه زندگی در این شهر تقریباً ۱۰ برابر هزینه زندگی در ترکیه است. به همین دلیل دبی یکی از گران‌قیمت‌ترین شهرهای دنیا برای زندگی است. کشور ترکیه در حال حاضر با مشکل تورم اقتصادی مواجه است، اما هزینه‌های زندگی در آن بالا نیست.
چنانچه درآمد مناسبی دارید و می‌توانید هزینه‌های زندگی در دبی را پوشش دهید، طبیعتا زندگی کردن در دبی گزینه بسیار خوبی است. ولی اگر درآمد شما نتواند در دبی زندگی راحتی را برای شما فراهم کند، بهترین مقصد ترکیه خواهد بود. در ترکیه با درآمد متوسط ماهانه ۶ الی ۷ هزار لیر می‌توانید از پس هزینه‌های زندگی خود بربیایید، اما زندگی با چنین حقوقی در دبی غیرممکن است.

https://www.asianews.ir/u/aew
اخبار مرتبط
مشکلات حقوقی و حل آنها برای تمام افرادی که در این حوزه هیچ تجربه و تخصصی ندارند بسیار مشکل و پیچیده به نظر می‌آید. این مساله زمانی که شما در یک کشور خارجی هستید نمود بیشتری پیدا کرده و ممکن است دردسرهای زیادی را برای فرد خارجی به وجود آورد. از آنجایی که هر کشوری قوانین حقوقی خود را دارد بنابراین مراجعه به افرادی که در این زمینه تخصص دارند بسیار با اهمیت جلوه می‌کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید