صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۲:۰۹
کد خبر: 14814
گزارشگر: 213
۷۵۵
۰
۰
۲
با تاکید بر مدیریت مصرف برق

تغییر دوباره ساعت کاری ادارات تهران از ۱۵ خرداد

تغییر دوباره ساعت کاری ادارات تهران از ۱۵ خرداد
استاندار تهران با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف و خاموشی وسایل سرمایشی درباره تغییر دوباره ساعات کاری ادارات تهران توضیحات تازه ای داد.

به گزارش آسیانیوز،  علیرضا فخاری عصر دوشنبه در جلسه مدیریت مصرف برق که با حضور معاونین استاندار و دستگاه‌های خدمات رسان از جمله برق، آب و دیگر مسئولان برگزار شد، با اشاره به لزوم مدیریت مصرف انرژی اظهار داشت: یکی از مشکلات عمده کشور در حوزه انرژی به ویژه برق مصرف غیراستاندارد و فاقد بهره‌وری درست و صحیح می‌باشد که در این زمینه باید اقدامات مؤثری پیگیری شود.

استاندار تهران با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف و خاموشی وسایل سرمایشی یک ساعت قبل از پایان ساعت اداری گفت: ساعت کاری ادارات از ۱۵ خرداد ساعت ۶ صبح تا ۱۳ خواهد بود.

به گزارش مهر، علیرضا فخاری عصر دوشنبه در جلسه مدیریت مصرف برق که با حضور معاونین استاندار و دستگاه‌های خدمات رسان از جمله برق، آب و دیگر مسئولان برگزار شد، با اشاره به لزوم مدیریت مصرف انرژی اظهار داشت: یکی از مشکلات عمده کشور در حوزه انرژی به ویژه برق مصرف غیراستاندارد و فاقد بهره‌وری درست و صحیح می‌باشد که در این زمینه باید اقدامات مؤثری پیگیری شود.

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد از مصرف کنندگان در نقطه بحرانی بالاتر از الگوی مصرف قرار دارند، افزود: باید طرح مقابله با بحران تنظیم شود و مدل رفتاری برای مخاطبین ارائه و اطلاع رسانی صحیح انجام شود.

استاندار تهران به لزوم استفاده از مولدهای برق اشاره کرد و افزود: آمار میزان مولدها و ژنراتورهای برق ارائه شود تا در مواقع مورد نیاز در شبکه قرار گیرند، همچنین نظارت بر میزان برق مصرفی صنوف در دستورکار قرار گیرد، در این زمینه تیم اورژانس برق برای تذکر به مصرف کنندگان غیرمتعارف تشکیل شود.

 فخاری سپس با اشاره به تغییر ساعت کاری ادارات از ۱۵ خرداد ماه به ساعت ۶ صبح تا ۱۳، گفت: لزوم مدیریت مصرف و خاموشی وسایل سرمایشی یک ساعت قبل از پایان ساعت اداری به دستگاه‌ها ابلاغ شود و به صورت مستمر نظارت انجام گیرد و لیست ادارات پر مصرف ارائه شود.

وی خطاب به فرمانداران و شهرداران استان عنوان داشت: میزان مولدهای برق در شهرستان‌ها و شهرها را پیگیری کنید، همچنین نظارت روزانه برای مدیریت مصرف برق در میان صنوف انجام شود.

استاندار تهران همچنین بر اقدامات بلندمدت از جمله استفاده از نیروگاه‌های بادی و خورشیدی و همچنین استفاده از نیروگاه‌های کوچک مقیاس تاکید کرد.

جزئیات تغییر ساعت ادارای از تابستان ۱۴۰۲
این در حالی است که وزیر نیرو از تغییر ساعات ادارات به منظور صرفه جویی در مصرف برق خبر داد و گفت: ساعت کاری ادارات از اول خرداد ماه ۶ صبح تا یک بعدازظهر خواهد بود و یک ساعت قبل از پایان وقت اداری بر اساس مصوبه دولت در مناطق غیرگرمسیر باید سیستم‌های سرمایشی خاموش شود و در مناطق گرمسیر نیز همزمان با ساعت تعطیلی باید خاموش شوند.

وی افزود: تمام دستگاه‌ها باید مولد‌های برق خودشان را در این دوره وارد مدار کنند.

به گزارش تسنیم، وزیر نیرو تصریح کرد: باید انرژی در بخش خانگی به هر نحو تأمین شود، در سال گذشته از اجرای طرح پاداش صرفه‌جویی نتیجه خوبی گرفتیم و موجب کاهش مصرف شد، در سال جاری بر اساس پیشرفته‌تربن مدل‌های اقتصادی که مدل‌های خودتنظیمی توسط خود مصرف کننده هست، اطمینان داریم یک کاهش مصرف جدی بدون کاهش رفاه در سطح خانوار خواهیم داشت، به طوری که از ابتدای خرداد به میزان کاهش مصرف توسط مصرف کننده خانگی برای تمامی مشترکان، به ازای کاهش هر یک کیلووات ساعت، تا ۲۰۰۰ تومان پاداش صرفه‌جویی می‌گیرد./

https://www.asianews.ir/u/af9
اخبار مرتبط
رئیس سازمان اداری استخدامی درباره ساعات آغاز به کار ادارات توضیحاتی داد.
وزیر نیرو اعلام کرد بر اساس مصوبه هیئت دولت ساعات کاری ادارات از اول خرداد ماه تغییراتی خواهد داشت.
مشاور معاون رئیس‌جمهور گفت: ساعت آغاز به کار ادارات و دستگاه‌های اجرایی کشور در تمامی استان‌ها در ماه رمضان از ساعت ۷ تا ۹ صبح شناور است.
با مصوبه مجلس و ابلاغ رئیس‌جمهور، ساعت رسمی کشور از ابتدای سال ۱۴۰۲ تغییر نمی‌کند ولی چرایی این تصمیم قابل توجه است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید