صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۷
کد خبر: 14816
گزارشگر: 2
۸۴۲
۰
۰
۱
یکی از پرتقاضاترین پروازها از طرف ایرانیان;

استانبول مقصد ترانزیت کدام پروازهاست؟

استانبول مقصد ترانزیت کدام پروازهاست؟
این روزها ترانزیت یکی از فرصت‌های درآمدی ویژه برای کشورهاست. کشورهایی که مانند ترکیه موقعیت جغرافیایی خاص دارند، می‌توانند به عنوان یک مقصد ترانزیتی برای پروازهای مختلف باشند. در ادامه این مطلب به بررسی این پروازها می‌پردازیم.

پرواز استانبول به تهران یا برعکس یکی از پرتقاضاترین پروازها از طرف ایرانیان است. شهر زیبای استانبول یکی از مقاصد محبوب توریستی گردشگران در سراسر جهان است. این شهر زیبای تاریخی از جاذبه‌های مدرن گردشگری نیز بی‌بهره نیست. همچنین موقعیت جغرافیایی و استراتژیک منطقه‌ای فرصت‌های توریستی ویژه‌ای برایش رقم زده است.
به‌علاوه تاسیس فرودگاه بین‌المللی جدید استانبول با امکانات فوق العاده این موقعیت را به یک فرصت تجاری عالی تبدیل کرده است. این روزها ترانزیت یکی از فرصت‌های درآمدی ویژه برای کشورهاست. کشورهایی که مانند ترکیه موقعیت جغرافیایی خاص دارند، می‌توانند به عنوان یک مقصد ترانزیتی برای پروازهای مختلف باشند. در ادامه این مطلب به بررسی این پروازها می‌پردازیم.

 

انواع پرواز

 

هنگام جستجوی بلیط برای پروازهای خارجی ممکن است نام پرواز ترانزیت را مشاهده کنید. به‌طور کلی برای سفر به کشوری دیگر دو نوع پرواز وجود دارد. یک پرواز مستقیم و یک پرواز با توقف. به‌عنوان مثال پرواز استانبول به تهران می‌تواند مرحله دوم از یک پرواز با توقف در فرودگاه استانبول باشد.
پرواز مستقیم پروازی است که از یک مبدا با یک شماره پرواز و یک هواپیما آغاز شده و در فرودگاه مقصد پایان پیدا می‌کند. ممکن است این نوع پرواز هم در بین راه به‌ دلایل مختلف توقف داشته باشد، اما شماره پرواز و هواپیما در این پرواز ثابت است. اما پروازهای با توقف در میان راه در فرودگاه دیگری توقف کرده و مسافران بعد از پیاده شدن سوار هواپیمای دیگر با شماره پرواز جدید شده و سپس در مقصد اصلی فرود می‌آیند.
وقفه بین دو پرواز در فرودگاه ترانزیت اتفاق می‌افتد و زمان آن ممکن است از ۳۰ دقیقه تا ۲۴ ساعت متفاوت باشد. در این روش ساعت و شماره پرواز دوم هم روی بلیط ذکر می‌شود. این نوع پرواز برای پروازهایی با مسافت زیاد معمولا گزینه مناسبی است. به عنوان مثال پرواز استانبول به تهران بعد از یک پرواز از اروپا به استانبول پرواز با وقفه محسوب می‌شود که نسبت به پرواز مستقیم مسافت کوتاه‌تری دارد.
همچنین دریافت بلیط پرواز با توقف نسبت به دریافت دو بلیط جداگانه برای مقصد اول و دوم مقرون به صرفه‌تر است. در صورتی که برای رزرو هتل در استانبول از ایران مشکل دارید میتوانید از سایت علی بابا اقدام به رزرو نمایید.

استانبول به تهران

فرودگاه ترانزیت

 

فرودگاه یا مقصد ترانزیت در واقع فرودگاهی است که شما در آن پرواز و هواپیمای خود را عوض می‌کنید. مثلا در سفر از ایران به پاریس فرودگاه استانبول یک مقصد ترانزیت است. نکته مهم در این نوع پروازها در نظر گرفتن تاخیر احتمالی در پرواز اول و همچنین زمان لازم برای پیاده شدن و جابه‌جایی در پرواز بعدی است.
بهتر است با توجه به این موارد پرواز بعدی را با فاصله معقولی از پرواز اول انتخاب کنید تا مشکلی از این جهت نداشته باشید. پروازهای بلافاصله پشت سر هم ممکن است شما را به دردسر بی‌اندازند و باعث شوند پرواز دوم را از دست بدهید. مثلا فاصله زمانی مناسب بین پرواز پاریس به استانبول و پرواز استانبول به تهران ۲ الی ۳ ساعت است.
فاصله بیشتر از این زمان هم ممکن است شما را در فرودگاه ترانزیت کلافه و خسته کند. البته اگر فرودگاه ترانزیت برای ورود شما به شهر مربوطه ویزا در خواست نکند می‌توانید ساعاتی را به گردش در شهر مقصد ترانزیت بگذرانید. همچنین قوانین بعضی ایرلاین‌ها به‌طوری است که برای پروازهای با توقف طولانی مکان و شرایطی برای استراحت مسافران در فرودگاه ترانزیت فراهم می‌کنند.

این مطلب را هم بخوانید: باورهای غلط مردم درباره سفر به آنتالیا

حتما قوانین فرودگاه ترانزیت را قبل از سفر بررسی کنید. معمولا برای پروازهایی با توقف طولانی بیش از ۴ ساعت در بعضی کشورها، ایرانیان ویزای ترانزیت نیاز دارند. همچنین گاهی در این نوع پروازها ممکن است پرواز دوم از فرودگاه دیگری باشد که در این صورت ممکن است برای ورود به شهر و رفتن به فرودگاه دیگر طبق قوانین نیاز به ویزا داشته باشید.
پس بهتر است به تغییر فرودگاه هم در این نوع پروازها دقت کنید، اما در پرواز استانبول به تهران این مشکل وجود ندارد؛ چرا که ایرانیان برای ورود به ترکیه مشکلی ندارند و می‌توانید به‌راحتی فرودگاه را عوض کرده و به سفر خود ادامه دهید. فقط باید مسافت بین دو فرودگاه و فاصله زمانی بین پروازها را در نظر گرفت. مثلا بین دو فرودگاه آتاتورک و صابیحا بیش از ۲ ساعت فاصله زمانی است.
همانطور که گفته شد این نوع پروازها نسبت به پروازهای جداگانه مقرون به صرفه‌تر است و همچنین فقط یک بار نیاز به تحویل دادن و گرفتن بار دارد.

 

پروازهایی که از استانبول ترانزیت می‌شوند

 

استانبول در جایی میان آسیا و اروپا یک مقصد ترانزیتی عالی است که می‌تواند نقاط مختلف دنیا را به هم نزدیک کند. به عنوان مثال استانبول از شانگ‌های و نیویورک 9 ساعت فاصله هوایی دارد. این امر باعث شده بتواند مقصد ترانزیت خوبی برای پروازهایی از نقاط دورتر باشد. مثلا پرواز از پاریس به استانبول و پرواز استانبول به تهران نمونه‌ای از این پروازهای ترانزیتی است.

آنتالیا هتل

پروازهایی که مبدا و مقصد فاصله زیادی از هم دارند و ترکیه در مسیر آنها است، کاندید مناسبی برای ترانزیت شدن از استانبول هستند. همچنین نبودن پرواز مستقیم به دلایل سیاسی و... هم از دیگر مواردی است که مناسب ترانزیت شدن است. بسیاری از پروازهایی که از ایران به مقصد کشورهای اروپایی و آمریکایی صورت می‌گیرد در فرودگاه استانبول ترانزیت می‌شود.
بعد از راه‌اندازی فرودگاه جدید استانبول با امکانات ویژه انتظار می‌رود این فرودگاه با توجه به موقعیت جغرافیایی استانبول به مرکز بزرگ ترانزیت تبدیل شود.
با توجه به اینکه ایرانیان برای سفر به بعضی کشورها یا بالعکس محدودیت پرواز دارند، ترانزیت از ترکیه روش مناسبی برای سفر آنها است؛ چرا که بدون نیاز به ویزای ترانزیت می‌توانند با توقفی کوتاه در استانبول و تغییر پرواز و هواپیما و حتی فرودگاه به مقصد نهایی برسند.

 

جمع بندی

 

در این مطلب به موقعیت ویژه ترانزیتی ترکیه و استانبول اشاره شد. همچنین مواردی از پروازهایی که از فرودگاه استانبول ترانزیت می‌شوند را برشمردیم. اگر مقیم کشوری هستید که برای سفر به ایران پرواز مستقیم ندارد، یک پرواز ترانزیتی به استانبول و سپس پرواز استانبول به تهران به آسانی مشکل شما را حل می‌کند. این نوع پروازهای ترانزیتی مزایای زیادی برای مسافران و البته مقصد ترانزیتی دارند.

https://www.asianews.ir/u/afb
اخبار مرتبط
شاید شما هم درباره آنتالیا و سواحل درخشان و اقامتگاه های لوکسش شنیده باشید و بدانید که از زیباترین شهرهای ترکیه به حساب می آید. ما امروز می خواهیم شما را بیشتر با این شهر ساحلی و مشهور آشنا کنیم. ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید؛ اطلاعات مفید و کاربردی را در اختیارتان خواهیم گذاشت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید