صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۶:۳۷
کد خبر: 1489
گزارشگر: 99
۶۰۶
۰
۰
۰
هاروی واینستین محکوم شد؛

۲۳ سال زندان برای تهیه‌کننده بدنام

۲۳ سال زندان برای تهیه‌کننده بدنام
در حالی که هاروی واینستین تهیه‌کننده بدنام هالیوود دیروز به ۲۳ سال حبس محکوم شد، شماری از هالیوودی‌ها از این حکم استقبال کردند و موج این اظهارنظرها در اروپا و آمریکا ادامه دارد.
به نقل از ورایتی، روز چهارشنبه حکم زندان واینستین تهیه‌کننده رسوای هالیوودی به ۲۳ سال زندان در یک زندان ایالتی نیویورک اعلام شد.
این حکم به دنبال اثبات چند فقره آزار جنسی از سوی دادگاه صادر شد تا به زندگی حرفه‌ای یکی از قدرتمندترین تهیه‌کنندگان هالیوود پایان دهد.
واینستین با شنیدن حکم یک بیانیه طولانی منتشر کرد که در آن اعلام می‌کرد واقعاً گیج شده و فکر می‌کند هزاران مرد و زن هم در این روند گیج شده‌اند. وی افزود: نگران این کشور هستم.
حکم ۲۳ سال زندان واینستین بسیار نزدیک به حداکثر حکم است که ۲۹ سال تعیین شده بود. او می‌توانست بین ۵ تا ۲۹ سال زندان شود و وکلایش تلاش داشتند با توجه به بیماری وی حکم ۵ سال را برایش به دست آورند.
میریام هیلی و جسیکا مان ۲ تن از زنانی که شکایت آنها در این پرونده مورد بررسی قرار گرفت پیش از اعلام حکم واینستین در دادگاه صحبت و بر این تاکید کردند که رفتار او نه تنها با شأن آنها به عنوان یک انسان و یک زن معارض بود بلکه زندگی آینده آنها را نیز ویران کرد.
واینستین در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت قدرت فوق‌العاده‌ای در هالیوود نداشت و میراماکس در اوج شهرتش هم یک کمپانی کوچک بود. وی به فعالیت‌های خیریه‌اش پس از ۱۱ سپتامبر و توفان سندی اشاره کرد و گفت می‌توانید از ساکنان آن جزیره بپرسید من چطور آدمی هستم.
به دنبال اعلام خبر صدور حکم ۲۳ ساله برای واینستین هالیوودی ها نیز به آن واکنش نشان دادند. شماری از اتهام زنندگان به این تهیه کننده با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند حبس هر چقدر هم که باشد زندگی تباه شده قربانیان را جبران نمی‌کند. این زنان از نویسندگان نیویورکر و نیویورک تایمز هم تشکر کردند.
ریس ویترسپون از جمله چهره‌هایی بود که در توییتر از این حکم استقبال کرد و نوشت: امروز لحظه‌ای تاریخی رقم خورد. از زنان و مردانی که سوء‌رفتارهای واینستین را افشا کردند تشکر می کنم و اکنون به نظام قضایی، تشریفات قانونی و اجرای عدالت باور آورده‌ام.
پاتریشیا آرکت نیز در توییتر از آنهایی که سکوت خود را شکستند تشکر کرد و گفت آنها اعتبار و حرفه‌شان را به خطر انداختند تا واینستین را به سزای اعمالش برسانند.
جودی ترنر اسمیت بازیگر «کویین و سلیم» نیز نوشت: ۲۳ سال زندان حق واینستین بود.
امبر تامبلین بازیگر نوشت: این تازه آغاز جنبش هشتگ تایم آپ است.
جیم کری پرتره‌ای از واینستین را طراحی کرد و زیرش نوشت: ۱۹۵۲-۲۰۲۰.
مونیکا لوینسکی شجاعت زنان شاکی را ستود و از روزنامه‌نگارانی که این خبر را پوشش دادند تشکر کرد.
بیل ماهر نوشت: یک روز جدی برای واینستین.
مورگان جی فریمن نیز نوشت: زندان محترم لطفاً نگذار کاری که «اپستین» کرد در مورد واینستین هم عملی شود و او راه راحت‌تر را انتخاب کند. (اشاره به خودکشی اپستین در زندان)
صدور این حکم در اروپا نیز با استقبال روبه رو شد و در بریتانیا که واینستین با پرونده‌ای بزرگ روبه روست از آن به عنوان قانون می‌تواند موثر بیفتد، یاد شد.
در بریتانیا واینستین ۶ پرونده جداگانه در دست بررسی دارد. وکیل این پرونده از آن به عنوان یک جنگ بین‌المللی یاد کرد و روند بررسی در آمریکا را تحسین کرد.
https://www.asianews.ir/u/1or
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید