صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۳
کد خبر: 14925
گزارشگر: 2
۱۸۴۷
۰
۰
۲
جاهای دیدنی همدان

معرفی زیبایی های غار علیصدر همدان

معرفی زیبایی های غار علیصدر همدان
در این نوشته با شگفتی های غار علیصدر همدان بیشتر آشنا خواهید شد و از شما دعوت می کنیم تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

غار علیصدر همدان، یکی از جاذبه های دیدنی همدان است که در روستای علیصدر قرار دارد. غار علیصدر، از جمله جذاب ترین مکانهای دیدنی ایران است که به عنوان اثر طبیعی ملی نیز ثبت شده است.
جالب است بدانید که قدمت غار علیصدر، به دوران دوم زمین شناسی برمی‌گردد. غار علیصدر، تنها غار تالابی ایران است که تمام قسمتهای آن با قندیل ها، سنگ ها و مجسمه های جالب پوشانده شده است.
در غار علیصدر همدان، امکان قایقرانی هم وجود دارد و شما می توانید با قایق، به دل این غار جذاب بروید. در گذشته این غار به عنوان مخزن آب استفاده می شد، اما امروزه به یک مکان گردشگری تبدیل شده است که گردشگران و غارنوردان را به سمت خود می کشاند.
در این نوشته با شگفتی های غار علیصدر همدان بیشتر آشنا خواهید شد و از شما دعوت می کنیم تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

 

معرفی دیدنی های غار علیصدر همدان

 

غار علیصدر همدان، تنها غار آبی ایران است. جالب است بدانید که غار علیصدر همدان، در طول میلیون ها سال، همچنان پابرجا مانده و هیچ ریزشی نداشته سات. امکان قایق رانی در این غار زیبا وجود دارد و شما می توانید مسیرهای متعدد این غار را با قایق طی کنید و در غار علیصدر پیشروی کنید. زمانی که سوار قایق می شوید، ابتدا از دالان های پرپیچ و خم عبور می کنید و سپس وارد دهلیزهای جذاب خواهید شد.
یکی از شگفتی های غار علیصدر این است که درجه دمای داخل غار همیشه ثابت می ماند و هیچ تغییری نمی کند. در تمام فصول سال، دمای داخل غار علیصدر بین ۱۲ تا ۱۴ درجه سانتیگراد است. فرقی ندارد که بیرون از غار آفتاب سوزان در آسمان باشد یا چندین متر برف زمستانی روی زمین نشسته باشد؛ در هر صورت دمای غار در همین محدوده می ماند!
آب دریاچه های داخل غار علیصدر، به قدری زلال و شفاف است که می توانید تا عمق ۱۰ متری آب را مشاهده کنید. بهتر است از چراغ قوه برای مشاهده آب داخل غار استفاده کنید تا انواع سنگ های زیبا و مرمرین کف غار را بهتر ببینید.
یکی از جذابیت های غار علیصدر، وجود قندیل ها و سنگهای زیبا در دیوارها و سقف غار است. از همان لحظه ورود به غار علیصدر، شما انواع مجسمه های سنگی و قندیل های آهکی را مشاهده می کنید که صورت حیوانات و اشکال عجیب و غریب را برای شما تداعی می کنند.
بعضی از افراد فکر می کنند که با ورود به داخل غار علیصدر، نفس کم می آورند و احساس خفگی می کنند؛ اما باید بدانید که هوای داخل غار علیصدر بسیار پاک و تازه است و به باز شدن مجرای تنفسی شما کمک می کند؛ بنابراین با خیال راحت وارد غار علیصدر شوید.

 

مکان غار علیصدر

 

غار علیصدر در دل کوه های زاگرس قرار دارد. برای مشاهده این غار زیبا، باید ۷۵ کیلومتر از همدان فاصله بگیرید و به روستای علیصدر همدان بروید. بهترین زمان برای دیدن غار علیصدر، بهار و تابستان است؛ زیرا آب و هوای همدان بسیار خنک و مطبوع می شود.
البته در پائیز و زمستان هم می توانید از غار علیصدر بازدید کنید؛ زیرا دمای هوای داخل غار در تمام اوقات سال یکسان است.

 

معرفی اقامتگاه های مناسب در سفر به غار علیصدر همدان

 

در سفر به شهر همدان، شما باید به دنبال اقامتگاه و هتلی مناسب و مجهز برای اقامت خود باشید تا بتوانید روزهای سفرتان را در آرامش و راحتی بگذرانید. در ادامه این مطلب، با ۳ هتل شیک و مجهز شهر همدان آشنا خواهید شد.

 

معرفی هتل کتیبه همدان

 

هتل کتیبه همدان، هتلی چهار ستاره است که در بلوار ارم شهر واقع شده است. هتل کتیبه هتلی ۴ طبقه است که ۳۱ واحد اقامتی مختلف دارد. در این هتل چهار ستاره، شما می توانید واحد اقامتی دلخواه خود را از میان انواع اتاق های یک تخته، اتاق دو تخته، اتاق سه تخته و سوئیت دو خوابه چهار تخته انتخاب کنید.
با رزرو هتل کتیبه همدان، شما از امکانات و خدماتی مانند ترانسفر مسافر، سالن اجتماعات، رستوران، کافی شاپ، خدمات خشکشویی، روم سرویس، مینی بار، تاکسی سرویس، چایخانه سنتی و... بهره‌مند خواهید شد.
یکی از امتیازات هتل کتیبه همدان، نزدیکی این هتل به مجتمع تفریحی عباس آباد و دهکده گنجنامه است. چشم انداز اتاق های این هتل، رو به کوه است و منظره زیبایی دارد.
برخورد پرسنل هتل کتیبه همدان، بسیار خوب است و با نهایت ادب و احترام با شمار رفتار می کنند. اتاق های این هتل نیز بسیار تمیز هستند. به دلیل وجود امکانات و خدمات متعدد در این هتل، هتل کتیبه همدان به عنوان یکی از بهترین هتل های همدان شناخته شده است.
اگر به دنبال هتلی لوکس با امکانات عالی هستید، رزرو هتل کتیبه همدان را به شما پیشنهاد می کنیم.

هتل های شهر همدان

معرفی هتل بابا طاهر همدان

 

هتل باباطاهر همدان، هتلی پنج ستاره و شیک است که در جوار آرامگاه باباطاهر ساخته شده است. این هتل پنج ستاره، میزان گردشگران ایرانی و خارجی است و هتلی بین‌المللی محسوب می شود.
در هتل باباطاهر همدان، شما می توانید واحد اقامتی دلخواه خود را از میان انواع اتاق های دو تخته، اتاق سه تخته، اتاق چهار تخته، سوئیت چهار نفره و سوئیت شش نفره انتخاب کنید.
از جمله خدمات و امکناات رفاهی هتل باباطاهر همدان می توان به وجود استخر سرپوشیده، سونا بخار، سونا خشک، جکوزی، باشگاه بدنسازی، تجهیزات ورزشی، حمام سنتی، رستوران، کافی شاپ، آتلیه عکاسی، خدمات گردشگری، خدمات اجاره خودرو، کافی نت، تاکسی سرویس، مینی بار، ترانسفر مسافر، اینترنت پرسرعت، روف گاردن و... اشاره کرد.
هتل بین المللی باباطاهر، به مکانهای تفریحی و توریستی همدان مانند تپه باستانی، گنبد علویان، آرامگاه باباطاهر و آرامگاه بوعلی نزدیک است.

 

معرفی هتل پارسیان بوعلی همدان

 

هتل پارسیان بوعلی همدان، هتلی چهار ستاره و شیک است که در مرکز شهر همدان قرار دارد. هتل بوعلی همدان، یکی از اعضای گروه هتل های پارسیان است و از بهترین هتل های همدان محسوب می شود.
هتل پارسیان بوعلی همدان، در خیابان بوعلی قرار دارد و موقعیت مکانی آن بسیار مناسب است. در این هتل چهار ستاره، انواع اتاق های یک تخته، دو تخته، سه تخته، اتاق چهار تخته و سوئیت رویال وجود دارد.
از جمله امکانات و خدمات هتل بوعلی همدان می توان به وجود استخر روباز، تجهیزات ورزشی، رستوران، کافی شاپ، مینی بار، روم سرویس، پارک کودک، فضای سبز، اتاق بازی و... اشاره کرد.
هتل پارسیان بوعلی همدان در خیابان بوعلی قرار دارد و به مکانهای دیدنی همدان مانند آرامگاه ابوعلی سینا، بازار سنتی، برج قربان و کلیسای انجیلی نزدیکی است.
محیط هتل بوعلی بسیار دلنشین و جذاب است. محوطه هتل بوعلی نیز بسیار زیبا است و با باغهای سرسبز و بزرگ احاطه شده است. اگر به دنبال هتلی مجهز و خوش قیمت در شهر همدان هستید، می توانید هتل پارسیان بوعلی را برای اقامت خود انتخاب کنید و آرامش و راحتی را در این هتل زیبا و مجلل تجربه کنید.

اقامتگاه های اطراف غارعلیصدر

در این نوشته با یکی از جاذبه های طبیعی و جذاب شهر همدان یعنی غار علیصدر آشنا شدید. در ادامه با ۳ هتل معروف و بزرگ شهر همدان آشنا شدید که گزینه های خوبی برای اقامت در شهر همدان هستند و انواع امکانات و خدمات رفاهی را در اختیار مهمانان عزیز قرار می‌دهند. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم.

https://www.asianews.ir/u/ai9
اخبار مرتبط
در ادامه با یک برنامه سفر ۵ روزه به همدان با ما همراه باشید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید