صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۴
کد خبر: 14949
گزارشگر: 2
۱۵۰۶
۰
۰
۴
عسلویه کجاست؟

۵ دلیل برای اینکه به عسلویه سفر کنید

۵ دلیل برای اینکه به عسلویه سفر کنید
عسلویه جایی بسیار فراتر از میدان‌های گازی است و جاذبه‌های گردشگری خاص و کم‌نظیری دارد. این مقاله را تا آخر بخوانید تا ببینید شهر عسلویه کجاست، چه آب ‌و هوایی دارد و جاهای مهم دیدنی این منطقه کجاها هستند.

آیا فکر می‌کنید همه کسانی که به‌دنبال خرید بلیط عسلویه تهران هستند، متخصصان و نیروهای کار میدان‌های گازی جنوب خواهند بود؟ وقتی نام عسلویه را می‌شنوید، چه تصویری پیش چشم شما نقش می‌بندد؟ شهری کاملا صنعتی با آب‌ و هوای کاملا خشک؟ حق دارید چراکه همیشه نام منطقه عسلویه را در کنار نام منطقه گازی پارس شنیده‌اید؛ اما واقعیت این است که عسلویه جایی بسیار فراتر از میدان‌های گازی است و جاذبه‌های گردشگری خاص و کم‌نظیری دارد. این مقاله را تا آخر بخوانید تا ببینید شهر عسلویه کجاست، چه آب ‌و هوایی دارد و جاهای مهم دیدنی این منطقه کجاها هستند.

 

عسلویه کجاست؟

 

عسلویه یکی از شهرستان‌های استان بوشهر در جنوب ایران است که به علت قرارگرفتن در کرانه خلیج‌ فارس، یک شهری بندری مهم هم شناخته می‌شود. عسلویه از بوشهر ۲۹۰ کیلومتر و از تهران ۱۳۰۰ کیلومتر فاصله دارد. این شهر مثل بقیه شهرهای جنوب ایران، آب‌ و هوایی گرم و مرطوب دارد و در تابستان، بیشینه دمای آن تا حدود ۴۵ درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. اگر به هوای گرم و شرجی عادت ندارید، در تابستان بلیط عسلویه تهران نخرید. بهترین فصل سفر به عسلویه، از اواسط پاییز تا اواخر زمستان است که هوا در متعادل‌ترین حالتش به سر می‌برد و می‌توانید از تماشای مناظر بکر دریا، آب شفاف و زلال و سواحل ماسه‌ای لذت ببرید.

عسلویه شهری جدید است که در کنار توسعه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، پیشرفت می‌کند. در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های زیادی برای گسترش امکانات رفاهی در عسلویه انجام شده تا پتانسیل جذب گردشگر در این منطقه بلاتر رود، چراکه عسلویه جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بی‌نظیری دارد؛ اما بیشتر مردم ایران از آن‌ها باخبر نیستند. در ادامه با 5 جاذبه دیدنی و مهم بندر عسلویه آشنا شوید و برای یک سفر هیجان‌انگیز با هدف گردش، تفریح و وقت گذراندن در سواحل زیبای خلیج همیشه فارس برنامه‌ریزی کنید.

 

با سفر به عسلویه، قطب انرژی ایران را از نزدیک ببینید

 

منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس عسلویه در سال ۱۳۷۷ شروع به کار کرد. بر اساس مصوبه شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری_صنعتی، منطقه‌ای به وسعت ۳۰ هزار هکتار در محدوده نوار ساحلی عسلویه و خلیج برای بهره‌برداری از منابع نفت و گاز خلیج‌ فارس اختصاص داده شد. گسترش این منطقه را می‌توان نقطه عطفی در تاریخ صنعت گاز کشور دانست. ایران منابع انرژی سرشاری دارد و گاز استخراج‌شده از منطقه پارس جنوبی، یکی از منابع اصلی تأمین‌کننده انرژی به‌خصوص در دهه‌های آینده خواهد بود. با سفر به این بندر صنعتی می‌توانید نتیجه سال‌ها تلاش متخصصان و نخبگان ایرانی را از نزدیک مشاهده کنید.

 

نایبند، اولین پارک ملی دریایی کشور

 

زیباترین و مهم‌ترین جاذبه دیدنی عسلویه، منطقه نایبند است که اولین پارک ملی دریایی ایران شناخته می‌شود و ۱۶ کیلومتر از عسلویه فاصله دارد. جنگل‌های حرا، درختان کهن‌سال انجیر، تپه‌های مرجانی برای غواصی، زیستگاه لاک‌پشتان، سواحل ماسه‌ای درخشان، دشت‌های پر درخت در کنار دره‌های عمیق بخشی از جذابیت‌های پارک ملی نایبند هستند گردشگران زیادی را به خریدن بلیط عسلویه تهران و سفر به این منطقه ترغیب می‌کند.
خلیج نایبند با وسعتی نزدیک به ۴۱۳۰ هکتار، یکی از ارزشمندترین زیستگاه‌های دریایی خلیج‌فارس است که تنوع گونه‌های حیوانی و گیاهی محدودی دارد؛ اما تنوع آبزیان این ناحیه را در سطح جهان می‌شناسند. اتصال کوه‌های عسلویه به دریای خلیج ‌فارس به‌وسیله پارک ملی نایبند صورت ‌گرفته و مناظری به وجود آورده که با عنوان بهشت طبیعت‌گردان از آن یاد می‌شود.

عسلویه کجاست

در سفر به عسلویه، سیراف را فراموش نکنید

 

عسلویه شهر جدیدی محسوب می‌شود که توسعه خود را مدیون توسعه منطقه ویژه اقتصادی است. در گذشته‌های دور، پررونق‌ترین شهر این منطقه، شهر سیراف بوده که از عسلویه حدود 47 کیلومتر فاصله دارد. مشخصه اصلی شهر باستانی سیراف، معماری پلکانی آن است که روستای ماسوله را تداعی می‌کند. گردشگران زیادی بلیط عسلویه تهران را تنها برای بازدید از آثار تاریخی این منطقه تهیه می‌کنند. سیراف 22 اثر تاریخی ثبت شده دارد و یکی از شناخته‌ترین جاذبه‌های بندر سیراف، دخمه‌های باستانی هستند که روایت‌ها مختلفی درباره آن‌ها وجود دارد. برخی افراد معتقدند این دخمه‌ها قبرهای سنگی زرتشتیان بوده و برخی افراد بر این باورند که این دخمه‌ها در اصل، حوضچه‌هایی برای نگهداری آب باران بوده‌اند.

 

روستای ساحلی بنود

 

روستای بنود، جنوبی‌ترین نقطه استان بوشهر است. اگر از عسلویه خارج شوید و حدود ۳۵ کیلومتری به سمت چاه مبارک بروید، روستای ساحلی بنود را خواهید دید که یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان بوشهر شناخته می‌شود. روستای بنود ساحل صخره‌ای خاص و بسیار زیبایی دارد و به‌خاطر فاصله کم از دریا، یک مکان عالی برای وقت‌گذران کنار آب‌های خلیج‌ فارس است. در خط ساحلی روستای بنود، غارهایی هستند که دهانه آن‌ها روبه دریا است و گردشگران برای تماشای این غارها به ساحل بنود سر می‌زنند. علاوه‌بر این غارها، مکان‌های تاریخی دیگری همچون بقایای آبگیر ساسانی، آسیاب‌های آبی بندوو در منطقه وجود دارند.

 

با خریدن بلیط عسلویه تهران، مهمان طبیعت چشمه کلات شوید

 

روستای چشمه کلات عسلویه، آب ‌و هوایی معتدل و طبیعتی زنده دارد و گویی از سلطه گرمای سخت و طاقت‌فرسای جنوب خارج است. صخره‌ها، کوه‌ها در یک محیط طبیعی بی‌نظیر و چشمه‌ای پر آب، منطقه‌ای به نام کلات را تشکیل داده که همه گردشگران را متعجب می‌کند. روستای چشمه کلات با طبیعت چشم‌نوازی که دارد، باعث خواهد شد برای ساعاتی فراموش کنید که در یکی از گرم‌ترین شهرهای ایران و در منطقه‌ای صنعتی و مملو از سکوهای گازی و نفتی هستید. طبیعت‌گردان جنوب کشور، از چشمه کلات را هدیه خداوند به این منطقه می‌دانند.

بلیط عسلویه

تهیه بلیط عسلویه تهران با فلای تودی به همراه رزرو هتل

 

مجموعه فلای تودی معتبرترین مرجع خرید بلیط هواپیمای داخلی و خارجی، با همکاری ایرلاین آسمان، بلیط عسلویه تهران صادر می‌کند. این پرواز از فرودگاه خلیج‌فارس عسلویه به مقصد فرودگاه مهرآباد تهران انجام می‌شود. فرودگاه خلیج ‌فارس، فرودگاه نسبتا کوچک اما مجهزی است که حدود ۱۶ کیلومتر از عسلویه فاصله دارد و در تعامل با مشهد، اراک، گرگان، اصفهان، شیراز، تبریز، اهواز، رشت، کیش، ساری و کرمانشاه پرواز انجام می‌دهد. این فرودگاه تنها یک پرواز بین‌المللی دارد که آن هم به مقصد شهر دبی صورت می‌گیرد.
برای خرید بلیط هواپیما ارزان، به سایت فلای تودی سر بزنید. بعد از انتخاب شهر مقصد و تاریخ پرواز، لیست همه پروازهای مجود به ترتیب قیمت (کم‌ترین به بیش‌ترین) به شما نمایش داده می‌شوند. عسلویه شهر پر رفت ‌و آمدی است و از نظر هتل و اقامتگاه با کمبود روبه‌رو نخواهید شد؛ اما بهتر است هم زمان با خرید بلیط عسلویه تهران، به فکر رزرو هتل هم باشید تا با خاطری آسوده، به بقیه کارهای سفرتان برسید. مجموعه فلای تودی همه خدمات سفر را یک جا جمع کرده و با راحت‌ترین رابط کاربری در اختیار کاربران سایت قرار داده است، با این ‌وجود اگر در هر مرحله از خرید یا پرداخت به مشکلی برخوردید، می‌توانید با مرکز پشتیبانی ما تماس بگیرید.

https://www.asianews.ir/u/aiw
اخبار مرتبط
برای فرار از گرمای تابستان و سپری کردن اوقاتی خوش در آب و هوای خنک و دلپذیر، سفر به مقاصد خنک کشور می‌تواند بهترین راه‌حل باشد. شاید بهتر باشد از همین الان فکر گرمای تابستان باشید و برای داشتن تفریحی هر چند کوتاه در منطقه‌ای که از گرما خبری نباشد، برنامه‌ریزی کنید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید