صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۰:۴۴
کد خبر: 14964
گزارشگر: 213
۷۰۸
۱
۰
۲
اطلاعیه وزارت خزانه داری درباره سانسور اینترنت

آمریکا شرکت اینترنی «ابر آروان» را تحریم کرد

آمریکا شرکت اینترنی «ابر آروان» را تحریم کرد
وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که شرکت خدمات ابری «ابر آروان»، دو بنیان‌گذار این شرکت را در ارتباط با سانسور اینترنت تحریم کرده است.

به گزارش آسیانیوز، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که شرکت خدمات ابری «ابر آروان»، دو بنیان‌گذار این شرکت و همچنین یکی از شعبه‌های آن در امارات متحده عربی را به دلیل همکاری با جمهوری اسلامی ایران در سانسور اینترنت تحریم کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه ۱۲ خردادماه در اطلاعیه خود مدعی شد «ابر آروان» یکی از شرکای کلیدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی در توسعه شبکه ملی اطلاعات است؛ اینترانت سراسری که برای قطع ارتباط مردم ایران از اینترنت جهانی استفاده می‌شود.

در این اطلاعیه با اشاره به «روابط گسترده مدیران ابر آروان با سرویس‌های اطلاعاتی» جمهوری اسلامی و نقش آن در قطعی اینترنت ادعا شده است: «ایران به طور منظم از محدودیت‌های اینترنت و کاهش سرعت اینترنت برای سرکوب اعترضات، نظارت بر آنها و مجازات مردم به دلیل بهره‌گیری آزادی بیانشان استفاده می‌کند و انتشار اطلاعات معتبر درباره حقوق بشر به جامعه بین‌المللی را محدود می‌کند.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین پویا پیرحسینلو و فرهاد فاطمی، بنیان‌گذاران «ابر آروان» را که به ترتیب به عنوان مدیرعامل و سرپرست فناوری و مهندس ارشد فعالیت می‌کنند، تحریم کرد.

در این اطلاعیه آمده که مدیران ارشد این شرکت ضمن ارتباط نزدیک با وزارت اطلاعات ایران، از وابستگان فعلی یا سابق وزارت اطلاعات هستند و مقام‌های پیشین این وزارتخانه نیز به‌طور علنی مشوق استفاده از خدمات «ابر آروان» بودند.

یکی از شعبه‌های شرکت «ابر آروان» در شهر دبی، امارات متحده عربی نیز که پلی برای اتصال «ابر آروان» به اینترنت جهانی را فراهم می‌کند، در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفت.

برایان نلسون ، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور اطلاعات مالی و تروریسم گفت: «آمریکا متعهد به پاسخگو کردن کسانی است که به دنبال تضعیف آزادی بیان و سرکوب مخالفان‌اند.»

شرکت خدمات ابری «ابرآروان» در آبان ۱۴۰۱، به دلیل اعمال محدودیت در اینترنت کشور در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفت.

پیشتر اسنادی که گروه هکری «انانیموس» از سرور ایمیل‌های کمیته فیلترینگ جمهوری اسلامی افشا کرده نشان داد که شرکت ابرآروان با دستور این کمیته سایت‌های مختلفی را مسدود کرده است.

در یک مورد مسئولان ابرآروان فراتر از دستور داده شده، علاوه بر تارنمای یک سایت، آی‌پی سرور آن را هم مسدود کردند./

https://www.asianews.ir/u/aja
اخبار مرتبط
وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه برخی اشخاص و مسوولان ایرانی اعمال کرده است.
پارلمان اوکراین اعلام کرد که طرح زلنسکی، رئیس جمهور این کشور مبنی بر اعمال تحریم‌های ۵۰ ساله علیه ایران را تایید کرده است.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین با ارسال لایحه‌ به پارلمان این کشور درصدد است ایران را ۵۰ سال تحریم کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
منتقد
۱۴۰۲/۰۳/۱۲
0
0
0

خداروشکرکه این کافرهابفکر ماهیان این ابلیسهاروتحریم کرد


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید