صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۷
کد خبر: 1507
گزارشگر: 99
۴۲۳
۰
۰
۰
بازار سرمایه

کرونا، ترمز رشد هیجانی بورس

کرونا، ترمز رشد هیجانی بورس
سهم های گروه دارویی و شوینده و سهم بانک هایی که برنامه افزایش سرمایه در دست انجام دارند، گزینه های مناسب تری برای سرمایه گذاری در شرایط فعلی هستند.
هفته گذشته هفته خوبی برای بازار سرمایه نبود و شاخص کل افت نزدیک به ۳۵ هزار واحدی تجربه کرد.
البته شب گذشته بازار های جهانی وضعیت نسبتا بهتری داشت و به نظر می رسد اقدامات بانک های مرکزی آمریکا و ژاپن و کشورهای اروپایی و... در راستای حمایت از بازارهای سرمایه تاثیراتی داشته و بورس های جهانی کمی نفس خواهند کشید. کما اینکه داوجونز هم شب گذشته با رشد ۹.۳۶ درصدی به کار خود پایان داد. ضمن اینکه تقاضای خرید نفت هم در حال افزایش است و این موضوع می تواند حداقل دغدغه کاهش قیمت نفت به ۳۰ دلار را کمرنگ تر کند.
نوید خاندوزی کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازارهای جهانی و تاثیر آن بر بازار سرمایه کشور بیان کرد: نمی توان وضعیت بازارهای جهانی را به درستی پیش بینی کرد؛ ولی به نظر می رسد ریزش بازارهای جهانی به شدت چند روز گذشته، نخواهد بود و ریزش عمیق تری شاهد نخواهیم بود.
وی افزود: بازار سرمایه ما علاوه بر وضعیت بازارهای جهانی، چشم به وضعیت کرونا در کشور و نیز گزارش های عملکرد شرکت ها نیز هست. احتمالا استارت رشد بازار سرمایه ما به سرعت زده نخواهد شد. شیوع کرونا، ریسک ناشناخته ای است و تا اثرات این ویروس مشخص نشده، بازار سرمایه رفتار هیجانی نشان نخواهد داد. بنابراین بعید است که تا اواخر فروردین ماه، بازار سرمایه رشد جدی داشته باشد.
خاندوزی در معرفی گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری گفت: سهم های گروه دارویی و شوینده و سهم بانک هایی که برنامه افزایش سرمایه در دست انجام دارند، گزینه های مناسب تری برای سرمایه گذاری در شرایط فعلی هستن
امیر وکیلیان
https://www.asianews.ir/u/1AE
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید