صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۵ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۰
کد خبر: 1542
گزارشگر: 2
۱۵۶۱
۰
۰
۱
تعویق المپیک

رویدادهای ورزشی تحت تاٰثیر کرونا

رویدادهای ورزشی تحت تاٰثیر کرونا
المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل ویروس جدید کرونا به سال آینده معوق شد.

کمیته بین المللی المپیک از توافق با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، برای تعویق یک ساله بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ در توکیو خبر داد.
مشعل المپیک با وجود همه‌گیری جهانی کرونا هنوز روشن است. مشعل بازی‌های تابستانی توکیو طبق برنامه از ۲۶ آوریل در در شهرهای مختلف حمل می‌شود و در نهایت به توکیو می‌رسد، با شعار "امید راه را روشن می‌کند."
ژاپنی‌ها که تاکنون پیشنهاد تعویق بازی‌های المپیک تابستان ٢٠٢٠ را نپذیرفته بودند، بالاخره کم‌کم این واقعیت را قبول کردند که در شرایط شیوع بیماری کووید١٩ امکان تجمعات ورزشی از بین رفته است.
توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک چند روز پیش با نگارش نامه ای برای ورزشکارانی که در بازیهای المپیک شرکت خواهند کرد، گفته بود، زندگی انسان از هر چیز منجمله بازیهای المپیک نیز مهمتر می باشد. کمیته بین المللی المپیک می خواهد در حل مسئله سهیم بشود. برای همین مهمترین اصلی که دنبال خواهیم کرد، اولویت داد به سلامتی و تندرستی همه در مقابل شیوع ویروس خواهد بود. همه با هم در داخل یک تونل تاریک گام برداشته و نمی دانیم که چقدر راه خواهیم رفت. اما می دانم که در آنسوی تونل، مشعل المپیک از ما استقبال خواهد کرد.
تا پیش از تعویق رسمی المپیک توکیو، کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا، و نیوزلند اعلام کرده بودند که در صورت برگزاری المپیک ‌در این بازی‌ها شرکت نخواهند کرد.
فدراسیون بین‌المللی بسکتبال «فیبا» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی پاندمی ویروس کرونا، به منظور محافظت از سلامت و ایمنی بازیکنان، مربیان، مسئولان و هواداران از فردا تمام مسابقات را لغو می‌کند.ین در حالیست که تمام رقابت‌های ورزشی، از ان‌بی‌ای تا ام‌ال‌اس، از جیرو دیتالیا تا فرمول ۱، از کریکت تا فوتبال در بسیاری از کشورها به حالت تعلیق در آمده است. تمامی ۵ لیگ برتر فوتبال اروپا همراه با لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا با امید به آن که در ماه آوریل رقابت‌ها را از سر بگیرند، به حالت تعلیق درآمده‌اند.
اما لغو بازی‌های المپیک ٢٠٢٠ آسان نیست و زیان‌های بزرگ خواهد داشت. هزاران ورزشکار در سراسر جهان با سرمایه‌گذاری‌های زیاد و صرف تمامی وقت و توان و زندگی، خود را برای این بازی‌ها آماده کرده‌اند. همچنین صدها شرکت تبلیغاتی و خدماتی از چهار سال قبل قراردادهایی را با کمیتۀ برگزاری بازی‌ها امضا کرده‌اند. به طور کلی ارزیابی می‌شود که لغو بازی‌ها، میزان تولید ناخالص ژاپن را ١٫۴درصد کاهش دهد. این میزان، معادل ۶۵ میلیارد یورو خواهد بود.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/1e2
اخبار مرتبط
سازمان جهانی بهداشت (WHO) در پاسخ به طغیان بیماری کووید۱۹(بیماری ناشی از کرونا ویروس)، هفتمین محموله اقلام پزشکی اضطراری را تحویل مقامات ایران داد.
هیات تخصصی متشکل از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت (WHO)، اعضای شبکه جهانی هشدار و پاسخ به طغیان (بیماری) ها (GORAN)، موسسه رابرت کخ در برلین و مرکز کنترل بیماریهای چین، مأموریت پشتیبانی فنی برای مواجه با بیماری کووید۱۹ (COVID-19) از ایران را در تاریخ بیستم اسفند ۹۸ به پایان رساندند.
زهرا اینچه ‌درگاهی، رئیس فدراسیون ژیمناستیک ایران، می‌گوید با وجودی که این فدراسیون حدود سه ماه پیش اسامی سه ورزشکار را برای دریافت ویزا به سفارت استرالیا معرفی کرده اما سفارت آن کشور در تهران «از صدور روادید خودداری می‌کند».
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید