صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۵
کد خبر: 1561
گزارشگر: 2
۱۹۴۰
۰
۰
۳
اپلیکیشن تشخیص کرونا از روی صدا

صدایت را ضبط کن، زنده بمان!

صدایت را ضبط کن، زنده بمان!
پژوهشگران دانشگاه «کارنگی ملون» (Carnegie Mellon) اپلیکیشنی را طراحی کرده‌اند که می تواند ابتلا به بیماری کرونا را تنها با گوش کردن به صدای سرفه و حرف زدن تشخیص دهد. این اپلیکیشن با نام «COVID Voice Detector» صدای ضبط شده را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد.

به گزارش سایت آسیا نیوز و به نقل از رسانه فارسی زبان؛ پژوهشگران دانشگاه «کارنگی ملون» اپلیکیشنی را طراحی کرده‌اند که می تواند ابتلا به بیماری «کووید۱۹» را تنها با گوش کردن به صدای سرفه و حرف زدن یک فرد تشخیص دهد. این اپلیکیشن با نام «کووید وویس دیتکتور» صدای ضبط شده را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد و در دسترس همگان قرار دارد.
شبکه‌های خبری هر روز به ما یادآور می شوند که تست کووید۱۹ به اندازه کافی در دسترس نیست. و در برخی از کشورها تا وقتی که علایم شدید این بیماری را نداشته باشید از شما تست نمی‌گیرند.
سازندگان این اپلیکیشن می‌گویند: «هدف ما ایجاد یک سیستم حساس به صدا برای تست کووید-۱۹ است که بتواند بطور بالقوه در دسترس همه در جهان قرار گیرد.»
این شاید ارزان‌ترین و ساده‌ترین راه تشخیص کووید۱۹ باشد، ولی پژوهشگران دانشگاه کارنگی ملون تاکید می کنند که این تست هنوز «مراحل آزمایشی» را می گذراند.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/17t
اخبار مرتبط
امروز شنبه مورخ 99/1/16 اولین روز جدی مواجهه ی کسب وکارهای ایرانی با چالش کرونا در سال 1399 است .شنبه ای که واقعا به هیچکدام از روزهای پس از تعطیلات نوروز در سنوات گذشته شبیه نیست واز همین الان همه ی کارآفرینان را به چالش می طلبد .
بیمارستان‌ها در صدد آزمایش یک درمان صدساله هستند که ببینند آیا برای درمان بیماری «کووید-۱۹» نیز نتیجه می‌دهد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید