صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ / ۲۲:۰۴
کد خبر: 1585
گزارشگر: 99
۶۵۱
۰
۰
۰
شرایط بورس

تعادل کوتاه مدت در بورس های جهانی

تعادل کوتاه مدت در بورس های جهانی
بر اساس گزارش سی‌ان‌ان‌بیزینس، شاخص S&P۲۰۰ بورس استرالیا ۴.۵ درصد افزایش یافت.

شاخص کاسپی کرده جنوبی و نیکی ژاپن نیز به ترتیب ۲.۷ و ۳ درصد جهش کردند. شاخص هنگ‌سنگ هنگ‌کنگ نیز ۲.۲ درصد افزایش یافت.
وال‌استریت نیز در آمریکا روز خوبی را پشت سر گذاشت. شاخص آتی داو ۷۱۰ واحد یا چیزی حدود ۳.۴ درصد رشد کرد، شاخص آتی S&P۵۰۰، ۳.۵ درصد و شاخص آتی نزدک نیز ۳.۶ درصد رشد کرد. وال‌استریت در تلاش است تا افت هفته گذشته را جبران کند، آن هم در شریطی که گزارش اشتغال ماه مارس نشان داد که وضعیت اشتغال از آنچه که تصور می‌شد، بسیار بدتر است.
سی‌ان‌ان‌بیزینس می‌نویسد: «بهبود وضعیت بازارها در روز دوشنبه، به دلیل آن است که نرخ مرگ در اسپانیا، ایتالیا و نیویورک آهسته شده است. این مسئله به بازارها امید می‌دهد که اقدامات قرنطینه‌ای موثر بوده‌اند.»
جفری هالی استراتژیست ارشد بازارها در آسیا و اقیانوسیه می‌گوید: «مانند بقیه جهان، بازارهای مالی نیز در جست‌وجوی هر نشانه‌ای از امید هستند.
با این وجود، این تحلیل‌گر بازارهای مالی معتقد است که نشانه‌های امیدبخش شاید زودگذر باشند. او می‌گوید: «گزارش هفته گذشته وضعیت اشتغال در آمریکا، نشان می‌دهد که این ویروس انتقام ویرانگر غیرقابل تصوری از اقتصاد جهان می‌گیرد.»
گزارش اشتغال ماه مارس آمریکا، نشان می‌دهد که ۷۱۰ هزار شغل از بین رفته‌اند و فقط در یک هفته، ۶.۶ میلیون نفر درخواست بیمه بیکاری کرده‌اند.
اما بر اساس گزارش رویترز، با وجود بهبود اندک عملکرد امروز بورس، شاخص‌ها هنوز اختلاف بسیار زیادی با وضعیت اواسط ماه فوریه دارند. ارزش شاخص S&P۵۰۰ در آمریکا که بیانگر وضعیت ۵۰۰ شرکت بزرگ است، هنوز ۲۶ درصد پایین‌تر از یک ماه و نیم گذشته است.
رویترز می‌نویسد: «سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران نگران هستند که بازار سهام در روزها و هفته‌های آتی، ممکن است که دوباره افت شدیدی تجربه کنند. چرا که آن‌ها از شیوع بیشتر ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد نگران هستند. البته، نشانه‌هایی از نور نیز در انتهای این تونل تاریک دیده می‌شود.»

امیر وکیلیان
https://www.asianews.ir/u/1zC
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید