صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ / ۲۲:۱۳
کد خبر: 1586
گزارشگر: 99
۶۲۳
۰
۰
۰
یاسر فلاح؛

بازخواست از بازیگران بازار سرمایه

بازخواست از بازیگران بازار سرمایه
رسانه ها در واقع با آگاهی بخش و فرهنگ ساز بازار سرمایه هستند. رسانه اگر نباشند قطعا اطلاعات اخبار ،راه و روش درست سرمایه گذاری در اختیار عموم مردم قرار نخواهند گرفت .

-نظر شما در رابطه با نقش رسانه های رسمی کشور در حوزه بازار سرمایه چیست ؟
رسانه ها در واقع با آگاهی بخش و فرهنگ ساز بازار سرمایه هستند. رسانه اگر نباشند قطعا اطلاعات اخبار ،راه و روش درست سرمایه گذاری در اختیار عموم مردم قرار نخواهند گرفت . رسانه ها همواره به درستی به وظیفه خود عمل کردند و راهنمایی های خود به تصمیم گیری سهام داران در سرمایه گذاری کمک قابل توجهی نمودند . امیدواریم این وظیفه را به درستی انجام بدهند در انتخاب کارشناسان و برنامه ساز ها دقت لازم انجام گیرد و در این خصوص با نهادهای صلاحیت دار در حوزه برنامه سازی مشورت های لازم صورت بگیرد سازمان بورس از این روش استقبال خواهد نمود .
-با توجه به حضور افراد سود جو و بدون دانش لازم در خصوص بازار سرمایه چه برنامه ای جهت تقویت رسانه های رسمی برای آموزش و اطلاع رسانی در خصوص بورس ها دارید ؟
ما همیشه مراودات خود را با رسانه ها داشته ایم و داریم ،ارتباط نزدیک و آنلاین با رسانه ها در طول سالهای فعالیت بورس همواره برقرار بود و حتی تقویت شده است و در سوی دیگر توانسته اند در مواقع حساس پیام های لازم را از بازار سرمایه و هم نهاد نظارتی بازار سرمایه انعکاس دهند و به هر حال سازمان بورس به عنوان نهاد نظارتی و رگولاتور در بازار سرمایه ایران است به هر حال این جایگاه هم میطلبد که کمک های لازم را انجام دهند تا نقش ثبات دهنده سازمان به بورس ها به صورت کامل انجام پذیر باشد در این زمینه ما همواره دست یاری را به دست رسانه ها داشتیم ولی باز تاکید میکنم مردم نیز اطلاعات خود را از رسانه ها و کارشناسان مورد تایید بورس ها دریافت نمایند وبه خصوص ر رسانه های مجازی به این موضوع دقت لازم صورت پذیرد .
-در خصوص اتفاقی که در خصوص اطلاع رسانی نادرستی که در صدا و سیما یا شبکه های مجازی صورت گرفته چه تدابیری اندیشه شده است ؟
توجه فرمایید این موضوع که عنوان شد نیاز به بررسی دقیق تر را دارد این موضوع کار را پیچیده می کند این نیازمند آن می باشد که رسانه ها تعامل اتی را با این نهاد ناظر در پیش بگیرند و در یک سری از مسائل با ما نظر مشاوره ای را داشته باشند. سازمان بورس ممکن هست برخی از بازیگران بازار سرمایه را مورد بازخواست قرار بدهد و برخی از فعالان بازار را علی رغم میل باطنی به مراجع قضایی معرفی نمایید و جریمه هایی در این خصوص در نظر بگیرد رسانه ها میتوانند کمک به شناسایی و شفاف سازی لازم ، سازمان را یاری نمایند تا دست سواستفاده گران و نابخردان را از این بازار کوتاه نماییم .

حانیه احمدی
https://www.asianews.ir/u/1oU
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید