صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۳۰ آبان ۱۳۹۷ / ۰۹:۰۱
کد خبر: 161
گزارشگر: 1
۶۲۳
۰
۰
۰

التهابات بازار فولاد

شیرین نوری وزارت صنعت معدن تجارت ساعاتی پیش گروه ملی صنعتی فولاد ایران را از فروش محصولات تولیدی خود در بورس معاف نمود و این خبر خوشی است برای دلالان و افزایش چشمگیر رانت و قیمتها در این حوزه !

بنظر میرسد این اقدام در جهت پرداخت حقوق عقب افتاده گروه ملي فولاد می باشد، حال با توجه به افزایش نجومی قیمت‌های صنایع وابسته به این بخش و تاثیر منفی آن بر روی زندگی سایر مردم، آیا این اقدام بصلاح وضعیت عمومی جامعه خواهد بود؟
این در حالی است که مدیر نظارت سازمان بورس با اشاره به‌دلیل توقف عرضه مواد پلیمری و فولادی در بورس کالا گفته است که این تصمیم به دلیل مغایرت دستورالعمل اخیر وزارت صنعت با عرضه کالا برمبنای نرخ آزاد ارز گرفته شده و تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت ، حال از آنجاییکه ایران از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان بخش فولاد و محصولات پتروشیمی در جهان محسوب می‌شود آیا این سوال ایجاد نمی شود که عدم توازن قیمت‌ها تنها به معنی ضعف در مدیریت بازار می باشد ؟
و سوال دیگر اینکه آیا جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد کشور به رسمیت شناخته شده است چرا که بازار سرمایه کشور در دو سه ماه اخیر نشان داده است که کاملا با کارکرد واقعی و مفهوم عملی آن فاصله دارد.
دولت محترم باید بپذیرد که اقتصاد دستوری و مدیریت بخشنامه‌ای بازار دوام نمی‌آورد و در ماه‌های اخیر که موضوع رانت به بحث داغی در اقتصاد کشور تبدیل شده است دولت محترم می بایست از توزیع گسترده رانت در بخش‌های ذکر شده جلوگیری نماید چرا که یکی از مشکلات اصلی رانت عدم توجه عمومی به افزایش بهره‌وری و اکتفا کردن به درآمدهای بادآورده و مفت است که از سوی سیاست‌گذار با بی‌عدالتی توزیع می‌شود.

https://www.asianews.ir/u/1xS
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید