صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ / ۲۳:۵۱
کد خبر: 1677
گزارشگر: 99
۲۱۹۱
۰
۰
۱
بازار فرابورس ایران

حضور نخستین صندوق سرمایه‌گذاری مبتنی بر صدور و ابطال درفرابورس

حضور نخستین صندوق سرمایه‌گذاری مبتنی بر صدور و ابطال درفرابورس
نخستین صندوق سرمایه گذاری مبتنی بر صدور و ابطال که در بازار فرابورس ایران عرضه و قابل معامله شد.

نخستین صندوق سرمایه‌گذاری مبتنی بر صدور و ابطال که در بازار فرابورس ایران به نام گنجین عرضه و قابل معامله شد.صندوق گنجینه یکم آوید با نماد «گنجین» در روز یکشنبه 31 فروردین 1399 مطابق با اطلاعیه شرکت فرابورس ایران، قابل معامله خواهد بود.
نوع این صندوق طبق مجمع مورخ 4 دی ماه 1398، از مبتنی بر صدور و ابطال به قابل معامله بادرآمد ثابت (بدون تقسیم سود)، تغییر یافت و اساسنامه و امیدنامه جدید آن در سازمان بورس و اوراق بهادار و اداره ثبت شرکت ها به تصویب رسید.حداقل سرمایه این صندوق 100 میلیارد ریال و سقف آن 1000 میلیارد ریال است. ارزش اسمی هر واحد این صندوق 10 هزار ریال است.صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت «گنجینه یکم آوید» در سال 1395 نزد اداره ثبت شرکت‌ها و در تاریخ 15/01/1396 تحت شماره 11499 نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به ثبت رسیده است.
قیمت روزانه خرید بازارگردان برابر با قیمت ابطال صندوق خواهد بود و حداقل معاملات روزانه بازارگردان برابر با 500.000 واحد سرمایه گذاری است. از این جهت سرمایه گذاران با اطمینان بالایی از نقد شوندگی سرمایه گذاری خود می‌توانند به خرید واحدها اقدام نمایند.
سود سرمایه گذاری در این صندوق از اختلاف قیمت تمام شده خرید واحدهای صندوق و قیمت روز آن ناشی شده و صندوق به شکل دوره ای پرداخت سود ندارد و بازدهی کسب شده صندوق به شکل تجمیعی به ارزش روز هر واحد صندوق افزوده می‌شود. سرمایه گذاران با سرمایه گذاری در این صندوق می‌توانند از مزایای بازدهی ناشی از سرمایه گذاری مجدد سودهای تحصیل شده بهره مند شود.معاملات ثانویه واحدهای صندوق گنجینه یکم آوید از طریق فرابورس ایران و با مراجعه به شرکت‌های کارگزاری و هم‌چنین از طریق سیستم معاملات بر خط امکان‌پذیر است. سفارشات خرید باید مضربی از 10 واحد درسامانه معاملات وارد شود و هم‌چنین عملیات تسویه و پایاپای صندوق به صورت T+1 صورت می‌پذیرد.

https://www.asianews.ir/u/19n
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید