صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۲۳:۴۳
کد خبر: 1710
گزارشگر: 99
۵۵۳
۰
۰
۱
تخم شربت اعجاز سلامتی

رمز و رازهای سلامتی به روایت سفیر غذای سالم

تخم شربت یک گیاه گلدار ، شبیه ریحان و از خانواده نعناع است . نام لاتین آن Salvia Hispanica یا Chia است.
تخم شربت اعجاز سلامتی
تخم شربت یک گیاه گلدار ، شبیه ریحان و از خانواده نعناع است . نام لاتین آن Salvia Hispanica یا Chia است. دانه های این گیاه یک غذای غنی از اسید های چرب امگا 3 و ترکیبات مغذی است . این دانه های سیاه ، شفاف و جاذب آب است که با ریختن در آب 12 برابر وزن خود آب جذب می کند و یک روکش لعاب دار و بافت ژله ای لغزنده و خاکستری رنگ ایجاد می کند .
مصرف عمده تخم شربت به دلیل ایجاد حالت لعاب دار در آب در تهیه شربت است و برای رفع تشنگی بسیار مفید است ضمن اینکه می تواند در انواع نان، ماست ،نوشیدنی ها ، شکلات های انرژی زا، ژله ها ، سس ها ، سالادها و بسیاری از انواع غذا ها مورد استفاده قرار گیرد .
این گیاه اعجاب انگیز غنی از اسید های چرب امگا 3 ، ویتامین های B ، تیامین و نیاسین و یک منبع خوب ویتامین های ریبو فلاوین و فولات می باشد . همچنین یک منبع غنی از کلسیم ،آهن ،پروتئین ،پتاسیم ،منیزیم ، منگنز ، فسفر و روی و نیز آنتی اکسیدانها و اسید های آمینه و فیبر رژیمی است. میزان کلسیم تخم شربت 5 تا 6 برابر بیشتر از شیر، میزان پتاسیم آن دو برابر بیشتر از موز، میزان آهن آن سه برابر بیشتر از اسفناج و ویتامین C آن 7 برابر بیشتر از پرتقال است .
شاید فواید بی نظیری که این ماده غذایی ساده برای سلامتی بشر دارد هنوز برای بسیاری از افراد ناشناخته باشد و تنها به عنوان ماده ای برای رفع تشنگی مورد توجه قرار گیرد.
کمک به ساخت ماهیچه و بافت ها ، کمک به جذب کلسیم ، درمان بیماری های تنفسی ، آسم ، سرفه ، سرماخوردگی ، آنفولانزا و برونشیت ، رفع عطش ، کاهش فشار خون بالا ، مفید برای بیماری های قلبی و عروقی ، تنظیم قند خون و مفید برای بیماران دیابتی ، مناسب برای زنان باردار و شیرده ، ضد التهاب ،کاهش درد و التهاب آرتریت ها ، ضد اسپاسم و ضد سیاه سرفه، بهبود متابولیسم ،کم کالری و کمک به کاهش وزن ، بهبود عملکرد مغز و سیستم عصبی، افزایش تولید انرژی ، استحکام استخوانها ، سلامت پوست و مو ، درمان ناراحتی های گوارشی و درمان عفونت ها از جمله خواص فوق العاده این ماده اعجاب انگیز برای سلامتی انسان است.
بنایراین بیاید از امروز به گنجیینه های نهفته در طبیعت با نگاهی دقیق تر و دانش و آگاهی و شناخت بیشتر بنگریم.
مهدی کریمی تفرشی
https://www.asianews.ir/u/1iu
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید