صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۲۲:۱۴
کد خبر: 1799
گزارشگر: 99
۶۹۳۲
۳
۷
۱۴
چگونه متوجه شویم سهام عدالت داریم یا نداریم؟

ثبت نام جاماندگان سهام عدالت

ثبت نام جاماندگان سهام عدالت
این روزها بحث سهام عدالت پس از آزادسازی آن باز هم داغ شده است. در حال حاضر حدود ۵۰ میلیون نفر مشمول سهام عدالت هستند و همواره این سوال برای برخی افراد مطرح است که چگونه می توانند مشمول سهام عدالت شوند. این درحالی است که پرونده ثبت نام سهام عدالت بسته شده است و امکان اینکه مشمول جدیدی پذیرفته شود وجود ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ به اذن مقام معظم رهبری از بین سهام شرکت سودده کشور انتخاب شد و مشمولان سهام عدالت مجموعا ۶ دهک پایین جامعه را شامل میشدند.
برای دو گروه از این دهکها که شامل مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی بودند، با اجازه مقام معظم رهبری، ۵۰ درصد تخفیف صادر شد. بر این اساس از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۵، ۵۰ درصد این سود از طریق سود سهام شرکتهای سرمایه پذیر انجام شد و دو دهک مذکور دارای سهام یک میلیونی بودند. بنابراین افرادی که طی سال های مذکور سود سهام دریافت کردهاند، مورد تعیین تکلیف سازمان خصوصی سازی قرار دارند.
این سوال همواره مطرح بوده است که چگونه می توان برای سهام عدالت ثبت نام کرد، این درحالی است که برای ثبت نام افراد جدید ظرفیت قانونی وجود ندارد و قرار نیست تعداد مشولان افزایش یابد.
آیا همه افرادی که برگه های سهام عدالت را دارند سهامدار محسوب می شوند؟
باید توجه داشت که برگه های سهام عدالت ملاک نیست. در واقع اشخاصی که با در دست داشتن برگه های دعوتنامه سهام عدالت و سایر مدارک لازم تشریفات ثبت نام را در بازه زمانی تعیین شده (تا پایان اسفندماه ۱۳۹۴) انجام داده و مشخصات آنها در سامانه سهام عدالت درج شده باشد، مشمول سهام عدالت هستند.
چگونه متوجه شویم سهام عدالت داریم؟
چنانچه فردی درمورد اینکه مشول سهام عدالت هست یا خیر، اطمینان ندارد، باید با مراجعه به سامانه اینترنتی سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir و وارد کردن کد ملی اطلاعات لازم را دریافت کند.
بر اساس این گزارش،طبق آخرین آمار ۴۹ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۷۴۱ نفر مشمول سهام عدالت هستند که از این تعداد ۴۶ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۳۴۹ نفر در قید حیات هستند.

https://www.asianews.ir/u/17A
اخبار مرتبط
مجـری طـرح الکترونیکـی کـردن احـراز هویـت سـهامداران عدالـت بـه تشـریح فرآینـد احـراز هویـت الکترونیکـی سـهامداران عدالـت پرداخـت و گفـت: اقدامـات مربـوط بـه ایـن کار احتمـالا از هفتـه آینـده آغـاز می شـود.
رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه فرصت یک ماهه برای سهامداران عدالت در مورد انتخاب روش مستقیم یا غیر مستقیم سهام عدالت وجود دارد، گفت: فعلا نیازی به مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک برای دریافت کد بورسی نیست.
وزیر اقتصاد پیرو آزادسازی سهام عدالت و مذاکرات جلسه هیأت دولت، دستورداد برای همه دارندگان سهام عدالت کد بورسی صادر شود
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
زهرا
۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
0

سلام من برگه سهام عدالت را دارم کد ملی رو ک وارد میکنم جز سهامدار ها هستم ولی چون شماره تلفن و شبا ثبت نشده در سال 95و96ک سود واریز شده بر گشت خورده الان من سهام دار هستم یا جز کسانی ک سهم ندارن

محمد
۱۳۹۹/۱۱/۲۰
5
0
1

سلام من بیکارم و نه معشتی بهم تعلق میگیره نه بیمه تامین اجتماعی دارم فقط دفترچه سلامت گرفتم اونم که پول میگیرن ابت مخارج و فرقی چندانی با ازاد نداره مشگل اصلی اینه که سهام عدالت ندارم پس عدالتی وجود نداره ممنونم از سایتتون

رحیم محمودی
۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
0
1

آیاماایرانی نیستیم سهام عدالت نداریم


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید