صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۶
کد خبر: 1869
گزارشگر: 2
۱۷۹۱
۰
۰
۲
محمد عزیزی،عضو هیات‌رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی:

تعلیق کامل ورزش ایران ایرادی ندارد!

تعلیق کامل ورزش ایران ایرادی ندارد!
عزیزی در گفت‌وگوی خود با سایت "اعتمادآنلاین" تاکید کرده است که در جمهوری اسلامی هم "مباحث اعتقادی" وجود دارد و هم "مباحث ورزشی". به باور او، در صورت تقابل بین این دو، ارجحیت با "مباحث اعتقادی" است.

موضوع از تصویب دو فوریت طرحی در مجلس شورای اسلامی آغاز شد؛ طرحی ۱۴ ماده‌ای که بر اساس ماده ۱۱ آن، انجام هرگونه رقابت ورزشی با ورزشکاران اسرائیلی ممنوع اعلام شده است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو فوریت طرح 14 ماده‌ای را تصویب کردند که بر اساس آن برگزاری هرگونه رقابت ورزشی اعم از رسمی یا تدارکاتی میان ورزشکاران و تیم‌‌های ورزشی ایران با حریفان اسراییلی ممنوع خواهد بود.
محمد عزیزی، عضو هیات‌رئیسه فراکسیون ورزش مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره تصویب این طرح در مجلس و تبدیل آن به قانون توضیح داد: جمهوری اسلامی رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت نمی‌شناسد. ما یک مباحث اعتقادی داریم و یک مباحث ورزشی. در مباحث اعتقادی ما چیزی به عنوان اسرائیل وجود ندارد. اسرائیل کشور نیست، ورزشکاران ایرانی با چه کسی باید مبارزه کنند؟ برای مثال یک کشتی‌گیر ایرانی با چه کسی باید کشتی بگیرد و تیم‌های فوتبال ایران با کدام تیم باید بازی کنند؟ وقتی چنین کشوری را به رسمیت نمی‌شناسیم، یعنی مسابقه ورزشی‌ای هم وجود ندارد. مباحث اعتقادی ما اجازه مبارزه با ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس را نمی‌دهد و این تصمیم کاملاً درستی بود که مجلس گرفت.
این نماینده مجلس دهم در پاسخ این سوال که فدراسیون‌های ورزشی ایران چگونه می‌توانند از تعلیق ورزش ایران جلوگیری کنند، گفت: من نمی‌دانم فدراسیون‌های ورزشی چه ‌کار باید انجام دهند. این سوال را فدراسیون‌های ورزشی ایران باید پاسخ دهند. باز هم اعلام می‌کنم که مبارزه نکردن با ورزشکاران اسرائیلی بخشی از مباحث اعتقادی ماست. اگر من وزیر ورزش بودم، هیچ‌وقت اجازه نمی‌دادم ورزشکاران ایران با چیزی که به رسمیت نمی‌شناسیم مبارزه کنند.
او در پایان گفت: من راهکاری نمی‌دانم. حالا در این میان ورزش ایران تعلیق شود، چه ایرادی دارد؟ من اعتقادم این است که تعلیق شویم. ما که نمی‌توانیم از مباحث اعتقادی خودمان عدول کنیم. من نظرم این است که اگر می‌خواهند تعلیق کنند، این کار را انجام دهند.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/19P
اخبار مرتبط
نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه، ۲۳ اردیبهشت ماه، دو فوریت طرح ۱۴ ماده‌ای با نام «مقابله خصمانه با اقدامات رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی» را تصویب کردند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید