صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۲۰:۱۳
کد خبر: 1877
گزارشگر: 94
۴۴۶۱
۰
۰
۰

۱۰۰ سایت پرترافیک داخلی، اینترنت نیم بها دارند

۱۰۰ سایت پرترافیک داخلی، اینترنت نیم بها دارند
تفکیک ترافیک داخل از بین الملل و اعمال تعرفه ترجیحی برای وبسایتهای داخلی با راهاندازی شبکه ملی اطلاعات اتفاق افتاد که در ابتدا با فهرستی از سایتهای پربازدید آغاز شده و سپس وبسایتهای بهتدریج در لیست آیپیها با تعرفه ترجیحی قرار گرفتند. با راهاندازی شبکه ملی اطلاعات، یکی از مهمترین مزایایی که مورد توجه قرار گرفت، تفکیک تعرفه اینترنت داخل از بین الملل بود.

با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، یکی از مهمترین مزایایی که مورد توجه  قرار گرفت، تفکیک تعرفه اینترنت داخل از بین الملل بود.

تفکیک ترافیک داخل از بین الملل و اعمال تعرفه ترجیحی برای وبسایتهای داخلی با راهاندازی شبکه ملی اطلاعات اتفاق افتاد که در ابتدا با فهرستی از سایتهای پربازدید آغاز شده و سپس وبسایتهای به تدریج در لیست آیپیها با تعرفه ترجیحی قرار گرفتند.

با راهاندازی شبکه ملی اطلاعات، یکی از مهمترین مزایایی که مورد توجه  قرار گرفت، تفکیک تعرفه اینترنت داخل از بینالملل بود. بدین معنا که برای وبسایتها با سرورهای داخلی در مقایسه با وبسایتهای خارجی، تخفیف 50 درصدی در نظر گرفته شد و ارائهدهندگان خدمات اینترنتی از اینترنت ثابت و همراه، مطابق مصوبه سازمان رگولاتوری ملزم به رعایت این موضوع در محاسبه هزینه اینترنت برای کاربران شدند.

اما اینکه کدام یک از وبسایتها شامل این طرح باشند، از ابتدا محل پرسش بود؛ همزمان با بهرهبرداری از فازهای اول و دوم شبکه ملی اطلاعات و در گام نخست، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، لیست 100 سایت پرترافیک داخلی که سرورهای آنها در ایران قرار دارد را به اپراتورها و شرکتهای اینترنت ارائه کرد که کاربران با مراجعه به این سایتها تنها نصف هزینه را پرداخت کنند و مقرر شد این لیست به مرور تکمیل شود.

در این راستا حسین فلاح جوشقانی - رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - با بیان اینکه تعرفه سایتهای داخلی طبق مصوبه یکدوم است، به ایسنا گفت: لیستی بالغ بر 20هزار سایت با تعرفه یکدوم وجود دارد. سازمان فناوری اطلاعات هم یک سامانه دارد که آنجا اعلام میکنند آیپی باید داخلی باشد و سپس به اپراتور اعلام میشود که تعرفه را یکدوم کند.

وی همچنین درباره تعرفه پیامرسانهای داخلی اظهار کرد: بالغ بر دو سال است بر اساس پیامرسانهایی که مرکز ملی فضای مجازی اعلام کردند، تعرفه ترجیحی وجود دارد. بدینترتیب قیمت محتوای پیامرسانهای داخلی طبق مصوبه یکسوم است که همین تعرفه توسط اپراتورها اعمال

میشود.

طبق اطلاعاتی که در وبسایت سازمان فناوری اطلاعات وجود دارد، پیامرسانهای بیسفون، گپ، آیگپ، لنزور و سروش از تعرفه ترجیحی یکسوم برخوردارند. طبق اطلاعاتی که در وبسایت سازمان فناوری اطلاعات وجود دارد، پیامرسانهای بیسفون، گپ، آیگپ، لنزور و سروش از تعرفه ترجیحی یکسوم برخوردارند. همچنین 25 هزار و 694 وبسایت داخلی تعرفه ترجیحی دارند که لیست نامهای دامنه با میزبانی داخلی در این لینک موجود است.

https://www.asianews.ir/u/19O
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید