صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۵
کد خبر: 1896
گزارشگر: 2
۱۸۳۰
۰
۰
۲
داروی رمدسیویر

داروی درمان کرونا

داروی درمان کرونا
مطالعات جدید پژوهشگران اداره غذا و داروی آمریکا در مورد داروی «رمدسیویر» برای درمان کووید-۱۹، به نتایج مثبتی رسیده است.

این سازمان می‌گوید فواید این دارو بر مضرات صدور مجوز زودهنگام برای آن می‌چربد و به همین دلیل با توجه به وضعیت اضطراری ناشی از اپیدمی ویروس جدید کرونا به آن مجوز تولید می‌دهد.
مجله پزشکی "New England Journal of Medicine" در شماره جمعه ۳۱ اردیبهشت خود نتایج تحقیقاتی را منتشر کرد که نشان می‌دهد استفاده از داروی رمدسیویر تا ۳۰ درصد دوره درمان مبتلایان به کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد. در پژوهش‌های "موسسه ملی بیماری‌های آلرژیک و عفونی" ۱۰۶۳ بیمار کرونایی از آمریکا، اروپا و آسیا شرکت کردند.
در همین حال، نتایج تحقیق جدید نشان داد داروی رمدسیویر که روزانه به مدت ۱۰ روز به صورت داخل وریدی تزریق می شود، سرعت بهبود بیماران کرونایی بستری در بیمارستان ها را افزایش می دهد.
در همین حال، انستیتو ملی سلامت آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد تحقیقات نشان می دهد که داروی رمدسیویر، مفیدترین دارو برای بیماران بستری شده در بیمارستان ها با علائم شدید بیماری است که به اکسیژن بیشتری نیاز دارند.
آنتونیو فاوسی، رئیس "موسسه ملی بیماری‌های آلرژیک و عفونی" و مشاور کاخ سفید در ماه گذشته میلادی در یک سخنرانی از تاثیرات مثبت این دارو گفته بود. نتیجه تحقیقات اخیر تاییدی است بر این سخنان. با این حال پژوهشگران تاکید می‌کنند که درمان موثر بیماری کووید-۱۹ تنها با مجموعه‌ای از داروهای ضد ویروس نتیجه می‌دهد.
رمدسیویر در ویروس نفوذ می‌کند و مانع از تکثیر آن می‌شود. اداره غذا و دارو آمریکا (FDA) از روز اول مه اجازه استفاده از رمدسیویر را برای درمان کرونا داد و به دنبال آن ژاپن. انتظار می‌رود که آژانس دارویی اروپا (EMA) نیز استفاده از این دارو را به زودی مجاز کند.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/19K
اخبار مرتبط
بیمارستان‌ها در صدد آزمایش یک درمان صدساله هستند که ببینند آیا برای درمان بیماری «کووید-۱۹» نیز نتیجه می‌دهد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید