صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۵ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۹:۱۹
کد خبر: 1899
گزارشگر: 94
۱۳۷۳
۰
۰
۱

باند جدید فرودگاه رامسر افتتاح شد

باند جدید فرودگاه رامسر افتتاح شد
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: شرکت فرودگاه‌ها در سال ۹۹‌ بیست و یک پروژه فرودگاهی به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال تا پایان سال در این حوزه برنامه‌ریزی کرده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: شرکت فرودگاه‌ها در سال ۹۹‌ بیست و یک پروژه فرودگاهی به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال تا پایان سال در این حوزه برنامه‌ریزی کرده است.

اجرای 21 پروژه‌ فرودگاهی به ارزش 10 هزار میلیارد ریال‌/افتتاح باند جدید فرودگاه رامسر

مراسم افتتاح باند جدید فرودگاه رامسر، امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، منتخب مردم رامسر، تنکابن و عباس آباد در مجلس یازدهم و استاندار مازندران در رامسر برگزار شد.

در این مراسم، مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، اظهار داشت: شرکت فرودگاه‌ها در سال ۹۹‌ بیست و یک پروژه فرودگاهی به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال تا پایان سال در این حوزه برنامه‌ریزی کرده است.

سیاوش امیرمکری بیان کرد: همچنین ۱۲ پروژه به ارزش ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو در این مدت داریم.

وی افزود: امروز دو پروژه در استان مازندران افتتاح می‌شود که قیمت تمام شده آن ۱۵۰ میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: پروژه اول طرح توسعه اپرون فرودگاه ساری، احداث جاده سرویس و توسعه روشنایی ابرون به وسعت ۱۳ هزار و ۳۰۰ متر مربع است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: پروژه دوم طراحی و ساخت باند جدید فرودگاه رامسر است؛ فرودگاه رامسر 53 سال سابقه دارد و پس از افتتاح آن، بزرگ‌ترین پروژه که در آن اجرا شده است همین باند جدید فرودگاه رامسر است.

وی ادامه داد: این پروژه با استحصال 1.5 هکتار از دریا و ایجاد موج‌شکن دو کیلومتری اجرا شد و باند بتنی دو هزار و ۳۰۰ متری با عرض ۷۰ متری ساخته شد که به ۲۷۰۰ متر نیز قابل افزایش است.

وی بیان کرد: احداث تاکسی وی به مساحت ۱۱ هزار و ۶۰۰ متر مربع و نصب چراغ روشنایی باند از دیگر موارد در حوزه باند جدید فرودگاه رامسر است.

امیرمکری افزود: از این پس فرودگاه رامسر امکان پذیرش هواپیماهای باریک پیکر میان‌برد با ۱۸۰ مسافر را خواهد داشت.

وی ادامه داد: ۱۶ شرکت هواپیمایی با ناوگان خود امکان برقراری پرواز به فرودگاه رامسر را دارند و ۷۰ درصد ناوگان کشور امکان برقراری پرواز به رامسر را دارد.

وی بیان کرد: با توجه به مصوبه دولت درباره ایجاد مناطق آزاد در استان مازندران، نقش فرودگاه رامسر به عنوان پیشخوان ابعاد گردشگری در سطوح بین المللی و داخلی، در اعتلای اقتصاد منطقه بی بدیل خواهد بود.

وی ادامه داد: گردشگری حلال با هدف گذاری کشورهای مسلمان از راه این فرودگاه به شهرهای اصلی و اقتصادی مشهد، شیراز، کرمانشاه، کیش، اصفهان و غیره و شبکه پروازی خارجی نجف باکو دبی فراهم شده است.

امیرمکری تاکید کرد: توسعه استان‌های مازندران و گیلان از آثار توسعه شبکه پروازی در فرودگاه رامسر است.

وی بیان کرد: پروژه باند جدید فرودگاه رامسر در سال ۸۸ کلید خورد و با اختصاص اعتبارات ملی این پروژه به اجرا رسید.‌

https://www.asianews.ir/u/1iH
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید