صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۹:۰۶
کد خبر: 1924
گزارشگر: 2
۲۷۷۱
۰
۰
۲
اولین ایرانی بر قله مدیریت نیسان

پیمان کارگر مدیر برند لوکس اینفینیتی شد

پیمان کارگر مدیر برند لوکس اینفینیتی شد
شرکت نیسان موتور اعلام کرد، پیمان کارگر از اول ژوئن 2020 (دوازدهم خرداد) به عنوان معاون ارشد و رئیس هیئت مدیره اینفینیتی(Infiniti) انتخاب شد.

ایرانیان موفق در صنعت خودرو کم تعداد نیستند. از تیونرهای معروف تا طراح‌های مشهور، همیشه پای یک ایرانی در میان است. پیمان کارگر، مدیرعامل سابق رنو پارس و بخش خاورمیانه‌ی نیسان، امروز به‌عنوان رئیس جدید خودروسازی اینفینیتی معرفی شد. این اتفاق، پیمان کارگر را به بالاترین سطح مدیریتی برای یک ایرانی در صنعت خودروسازی دنیا رساند.
چند سالی است رنو مدیران ارشد خود را برای بهبود وضعیت نیسان به این شرکت می‌فرستد. مهم‌‌ترین مدیری که رنو به نیسان فرستاده بود، کارلوس غصن است که این شرکت را از ورشکستگی نجات داد. پیمان کارگر هم از رنو برای توسعه بازار این شرکت در آفریقا و خاورمیانه به نیسان رفت. حالا اما مدیران نیسان برای بهبود اوضاع اینفینیتی (برند لوکس نیسان) وی را به عنوان مدیرعامل این شرکت برگزیده‌اند.
بر اساس گزارش سایت بیت ران آقای کارگر در سال ۱۳۸۹ «برای نجات پروژه رنو در ایران، راهی تهران شده بود». او در سال ۱۹۹۶ به مدیریت مهندسی وسایل نقلیه رنو پیوست. و آن‌طور که بیت‌ران نوشته در این واحد سمت‌های مختلفی چون مدیریت طول عمر قطعات، طراح فضای داخلی خودروهای خانوادگی بزرگ لوکس و مسئول طراحی مجلل‌‌ترین خودرو رنو یعنی (Vel Satis) را نیز برعهده داشت.
پیمان کارگر ۵۳ ساله مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی (MBA) خود را از مرکز آموزش عالی تجارت لندن دریافت کرده و از دانشگاه لیون فرانسه نیز موفق به دریافت مدرک کارشناسی علوم کاربردی شده است. سابقه فعالیت کارگر در گروه خودروسازی رنو نیسان به بیش از ۲۳ سال می‌رسد و این ایرانی موفق توانسته است طی سال‌های اخیر در حوزه‌های مختلفی از این گروه خودروسازی از جمله مهندسی، تولید، مدیریت پروژه، کیفیت، فروش، بازاریابی و توسعه تجارت فعالیت کند.
این رزومه موفق و گسترده کارگر باعث شد تا سرانجام به عنوان ریاست برند لوکس نیسان انتخاب شود. کارگر پیش از این در سمت ریاست منطقه آفریقا، خاورمیانه و هند نیسان فعالیت داشت. شرکت نیسان انتظار دارد این ایرانی موفق با ارائه برنامه‌های متعدد بتواند محصولات این برند لوکس ژاپنی را متحول سازد. گفتنی است محصولات اینفینیتی طی سال‌های اخیر با افت محسوسی همراه بوده و باید به دنبال راهکاری برای جذب مشتریان بیشتری در بازار آمریکا باشد.
پیمان کارگر تنها ایرانی است که به بالاترین سطح صنعت خودروسازی جهان دست یافت.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/1d6
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید