صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۷:۴۲
کد خبر: 1930
گزارشگر: 2
۲۶۳۰
۰
۰
۱
آغاز قدرت نمایی تازه آمریکا در فضا

دو فضانورد آمریکایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند

دو فضانورد آمریکایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند
عملیات مشترک ناسا و اسپیس‌ ایکس، برای اعزام دو فضانورد آمریکایی، داگ هرلی و باب بنکن به فضا با موفقیت انجام شد و سفینه «دراگن» یکشنبه به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید.

اولین فضاپیمای سرنشین دار آمریکایی پس از ۹ سال به فضا پرتاب شد . این فضاپیما از ایستگاه فضایی کندی در فلوریدا به فضا پرتاب شد. این فضاپیما با نام اسپیس ایکس فالکون-۹ ساخت شرکت خصوصی اسپیس ایکس است. این فضاپیما عازم ایستگاه بین المللی فضایی است و دو فضانورد به نام‌های داگ هرلی و باب بیهنکن را حمل می‌کند. این برای اولین بار در تاریخ فضایی آمریکا است که یک شرکت خصوصی، به چنین اقدامی مبادرت می‌کند.
اهمیت این عملیات در آن است که برای نخستین بار در نزدیک به ۱۰ سال گذشته که فضانوردان از خاک آمریکا به فضا می‌روند. پرزیدنت ترامپ به همراه مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در این رویداد تاریخی حضور داشت.
پرزیدنت ترامپ در مراسمی که ساعتی پس از پرتاب برگزار شد حضور یافت و در سخنرانی خود گفت: پرتاب تاریخی امروز نشانه‌ای از تعهد به آینده‌ای درخشان‌تر برای همه شهروندان ما روی کره زمین است. او تاکید کرد: «وقتی آمریکایی‌ها متحد باشند، هیچ ناممکنی وجود ندارد.» پرزیدنت ترامپ این عملیات موفقیت‌آمیز را بازگشت شجاعانه و پیروزمندانه آمریکا به فضا توصیف کرد. مایک پنس نیز با اشاره به توجه ویژه دولت دونالد ترامپ به افزایش توان فضایی ایالات متحده گفت که آمریکا بار دیگر پیشتاز فضا است.

https://www.asianews.ir/u/17O
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید