صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۲
کد خبر: 1957
گزارشگر: 2
۸۶۳۷
۰
۱
۴
محصول جدید سایپا

همان پراید، با ظاهری جدید !

همان پراید، با ظاهری جدید !
شرکت سایپا دو محصول جدید با نام ساینا اس و کوییک اس را معرفی کرده است که با وجود اینکه مدل‌های جدیدی هستند اما باطن آنها در اصل توسعه‌یافته خودروی پراید است.

ساینا اس محصول جدید خانواده ایکس ۲۰۰ است. این خودرو فیس‌لیفت خودرو ساینای معمولی است. پیشرانه این خودرو ۱۵۰۳ سی سی حجم دارد و قدرت ۸۷ اسب بخار را با گشتاور ۱۲۸ نیوتن متری تولید می‌کند. جعبه‌دنده پنج‌سرعته دستی ساینا اس توان پیشرانه را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. برنامه عرضه این سدان اقتصادی با نسخه اتوماتیک هم مطرح شده است. سایپا برنامه دارد تا پس از قطعی شدن نتایج تست‌ها، نسخه جدید ساینا اتوماتیک را به بازار عرضه کند.
هنوز مشخص نیست که آیا این نسخه فیس‌لیفت ساینا، جایگزین نمونه فعلی می‌شود و یا قرار است در کنار ساینا EX، به عنوان نسخه‌ای جدید تولید شود؟
سایپا ساینا اس، فیس‌لیفت ساینا است و از نظر ظاهری در قسمت جلو، عقب و داخل خودرو تغییرات کمی داشته است. در قسمت جلو، بخش پایینی سپر طراحی جدیدی دارد که با رنگ مشکی از بقیه سپر متمایز شده است. جلو پنجره نیز از شکل خطی در ساینا قدیمی به مشبک در نسخه فیس‌لیفت تغییر کرده است.
این خودرو پلت‌فرم مشترکی با تیبا دارد. پلت‌فرم تیبا در دو خودرو ساینا و کوییک سایپا هم استفاده شده است و در اصل پلت فرم توسعه یافته پراید است. تولید پراید قرار است متوقف شود اما پلت فرم توسعه یافته پراید با ظاهرهای متفاوت و اسم‌های مختلف، اما با باطنی قدیمی در سه خودرو تیبا، ساینا و کوییک ادامه حیات خواهد داد.
دیگر محصول جدید سایپا شاهین نام دارد. اولین نسخه‌ تولیدی شاهین در ایران، مجهز به پیشرانه‌ فعلی تیبا و ساینا همراه توربوشارژر است. این پیشرانه‌ چهار سیلندر ۱.۵ لیتری و هشت سوپاپ است و قدرت ۱۰۸ اسب‌بخار و گشتاور ۱۶۵ نیوتن‌متر را تولید می‌کند. این موتور هم موتور توسعه‌یافته خودرو پراید است. این خودرو مجهز به امکانات رفاهی بیشتری در مقایسه با ساینا و تیبا خواهد بود. سایپا شاهین قرار است با سانروف، استارت دکمه‌ای، فرمان برقی، رینگ آلومینیومی، نمایشگر لمسی هفت اینچی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، تهویه خودکار، حسگر پارک و دوربین عقب، چراغ روشنایی روز، حسگر نور، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، دو کیسه هوا، آینه‌های تاشو برقی و کامپیوتر سفر تولید شود.

https://www.asianews.ir/u/17p
اخبار مرتبط
بازارخودرودرایران سال هاست که درانحصارکامل وبدون رقابت دوشرکت«سایپا وایران خودرو» قراردارد وآنچه درکارنامه تولیدات این دوشرکت تا کنون مشاهد شده آنها خودروهایی وارد بازارکرده اند که ازنظرکیفیت دارای پایین ترین استاندردهای جهانی هستند.ازآنجایی که اکثربخش های مختلف اقتصاد ایران دراختیارنهادهای دولتی ویا شبه دولتی می باشد به همین علت هیچ گونه نظارتی برکیفیت وقیمت کالاهایی که تولید یا عرضه می شود هم وجود ندارد.
بازار خودرو پس از ماهها تلاطم، کمی آرام شده؛ معاملات تعطیل است و نمایشگاهداران می‌گویند که فعلا بنا ندارند که کرکره‌ مغازه‌های خود را بالا بکشند؛شاید هم کرونا، آتش قیمت را به زیر خاکستر برد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید