صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۹:۵۲
کد خبر: 1976
گزارشگر: 94
۱۰۹۷
۰
۰
۱
گفتوگو با فرزاد تاجیک

آفت های موسیقی امروز و حمایت از قشر خاص!

آفت های موسیقی امروز و حمایت از قشر خاص!
فراز تاجیک، خواننده جوان کشورمان، معتقد است که با وجود عدم فعالیت اجراهای عمومی، به دلیل علاقه مردم به موسیقی، این روزها همچنان به تولید موزیک مشغول است؛ هر چند که وضعیت نامساعد اقتصادی و حمایت دولت ها تنها از گروهی خاص در این حوزه، عرصه را بر قشر موسیقی نیز تنگ کرده است. با تاجیک به بهانه انتشار و پخش تازه ترین ویدیو کلیپش با نام «بدون تو» گفت و گویی انجام داده ایم که در ادامه می آید:
فراز تاجیک، خواننده جوان کشورمان، معتقد است که با وجود عدم فعالیت اجراهای عمومی، به دلیل علاقه مردم به موسیقی، این روزها همچنان به تولید موزیک مشغول است؛ هر چند که وضعیت نامساعد اقتصادی و حمایت دولت ها تنها از گروهی خاص در این حوزه، عرصه را بر قشر موسیقی نیز  تنگ کرده است. با تاجیک به بهانه انتشار و پخش تازه ترین ویدیو کلیپش با نام «بدون تو» گفت و گویی انجام داده ایم که در ادامه می آید:
***
این روزها اوضاع کار موزیک چطوره؟ در کنار کارهای دیگه تون مثل اجرا و فعالیت های دیگر؟
اوضاع موزیک این روزها چندان خوب نیست و ما فقط برای آنکه بتوانیم تولید کنیم، در تلاش هستیم که البته تولید هم به نوبه خود شرایط مالی گسترده ای را لازم دارد. در وضعیتی هستیم که اجراهای عمومی تعطیل شده و هیچ برنامه ای نیست که بواسطه آن بتوانیم برنامه ریزی کنیم و در خدمت مردم باشیم. همچنین تولید موسیقی در این روزها یکنواخت شده ولی موزیک هایی داریم با تولید دوستانی به تعداد انگشتان دست که از جنبه کیفیت و متریال صوتی خوب کار می کنند. من هم به نوبه خود کار موسیقی در قالب ویدیو کلیپ تولید کرده ام با نام «بدون تو»؛ از ساخته های شهراد امیدوار؛ با شعر و ملودی حمید مدیری و ویدیو کلیپ از آرش رئوف، که به تازگی پخش شده است و امیدوارم مورد پسند دوستداران موسیقی باشد.
تمرکزتون بر کار خوانندگی در شرایط این روزها مانند وضعیت ناخوب اقتصادی و بیماری اپیدمی در جامعه ، مثل قبل هست یا تغییری نکرده؟
خوب کار موسیقی کار همیشگی ما هست و قطعا باید در وضعیت های گوناگون بر آن تمرکز داشته باشیم و همواره باید بازار موسیقی و نحوه فعالیت خود را در این بازار سبک سنگین کنیم و مد نظر داشته باشیم. ولی واضح است که دوران قرنطینه کرونایی به ما و بچه های موسیقی سخت می گذرد. از سویی کار تبلیغات را هم حدود 13 سال است که در قالب «گروه مشاوران تبلیغاتی فراز» برای گروهها و شرکت ها و کمپانی هایی که نیاز به تبلیغات دارند، انجام می دهیم، ولی شرایط بد اقتصادی شرکت ها را هم این روزها دچار چالش کرده و در مجموع کار کردن در ایران این روزها با موانع بسیاری مواجه است و چاره ای هم نیست؛ باید دوام بیاوریم و دست و پنجه نرم کنیم تا بتوانیم به کارمان ادامه دهیم.
وضعیت جامعه مثل مشکلات اقتصادی در کشور و مسایلی از قبیل بحران های اجتماعی  که این روزها جامعه و مردم را گرفتار کرده، چه تاثیری بر کار حرفه ای تون داشته تا الان؟
شنیدن موسیقی خوشبختانه یا متاسفانه به دلیل رعایت نکردن حق کپی رایت در ایران، هزینه ای برای کسی ایجاد نمی کند و گوش دادن به موسیقی با اشاره یک کلیک برای همه میسر و جذاب است، ولی ما به دلیل مشکلات کرونایی و اقتصادی کشور نمی توانیم اجرای کنسرتی و ارگانی داشته باشیم و نبود این موضوع دستمان را بسته ؛ چرا که از سویی هزینه های خرید بلیط برای بسیاری از خانواده هایی که قبلا شرکت می کردند، سنگین هست و دیگر نمی توانند شرکت کنند. به همین دلیل مجبوریم تعداد کنسرت ها را کمتر کنیم. در مجموع مردم ما اخیرا به دلیل نداشتن کار و معاش تنها حواسشان به این موضوعات محدود شده و مسایل اخیر تاثیر بدی بر زندگی مردم گذاشته و متاسفانه زندگی مردم را بهم ریخته است؛ مردم نازنینی که خیلی دلشان پاک است و هنر دوست هستند،ولی جامعه ما درگیر چالش های بد بیکاری و گرفتاری های این چنینی شده و این مساله دامنگیر همه اقشار مردم و هنرمندان است. اما این آسیب ها از آنجایی برای ما تا حدودی کمتر است که مردم برای بهتر شدن حال دلشان همیشه موسیقی را گوش می دهند و با آن همذات پنداری می کنند و از این حیث در کار حرفه ای ما تاثیر بدی دیده نمی شود و اگر  کار از نظر کمّی محدود شده، به لحاظ کیفی افتی نداشته است.
از فعالیت های فعلی تون راضی هستید ؟و آیا در حوزه های دیگر غیر از تولید موزیک هم فعالیتی دارید ؟
در حوزه موزیک از کارم رضایت دارم و اولین ویدیو کلیپ رسمی ام بعد از 40 تِرک آماده و تولید شده است؛ کار قشنگی است و دوستش دارم و تلاش کردیم مردم هم دوست داشته باشند. شعر و ملودی خیلی خوب است و امیدواریم نتیجه خاصی را که مد نظر داریم، بگیریم. فعالیت دیگرم در حوزه تبلیغات است و در شرکت تبلیغاتی مان مشغول هستیم و سعی می کنیم مشتریانی را که از قبل می شناختیم، در حالت خوب قبلی نگه داریم و کارشان را انجام دهیم و تلاش می کنیم که راضی باشند. 
درباره حال و هوای جدیدترین کارتان کمی توضیح دهید...
اخیرا غیر از ویدیو کلیپ «بدون تو» کار جدید دیگری دارم که فضای آن کمی غم دارد و سعی کردیم تاثیرگذار باشد. موضوع آن درباره یک دوستی اجتماعی است و عشق یک طرفه که خود فرد از عشق طرف مقابل مطلع نیست و در نهایت با نامزدش وارد می شود که ماجرا را غمگین تر می کند..
اگر قرار باشه از مسایل امروز جامعه و کشورمون در تولید موزیک الهام بگیرید چه موضوعی هست در وهله نخست؟
در وهله نخست از نبود کسب و کار مناسب و سخت شدن رسیدن به زندگی مشترک برای جوانان عزیزمان و ناراحتی های فردی و اجتماعی که اغلب آنها ریشه در مسایل مالی و اقتصادی دارد، الهام خواهم گرفت. متاسفانه این وضعیت در حالی است که در کشوری ثروتمند زندگی می کنیم و امیدوارم که در این باره بتوانم کاری انجام دهم.
از سویی تولید یک کار شاد و شیش و هشت را هم پیش رو دارم که در قالب ویدیو کلیپ پخش خواهد شد. برای این کار در مرحله میکس و ضبط و مسترینگ هستیم و امیدواریم که مردم دوست داشته باشند..
درباره حمایت ها از کارهایتان هم بگویید، چگونه هست و آیا در این باره با موانعی روبرو نبودید؟
من هیچگاه از سوی دولت حمایتی نداشته ام؛ چه در زمانی که مجری تلویزیون بودم و چه در کار موزیک و همیشه با هزینه شخصی خودم کار کرده ام و تهیه کننده آلبومم با نام «یه کم هوامو داشته باش» که در سال 90 پخش شد، آقای ابوالفضل مظاهری بودند. در حال حاضر هم جناب آقای احمدرضا بخشی، رییس کمیسیون چای ایران و نماینده محترم Iran tea masters Cup اسپانسر من هستند و امیدواریم بتوانیم با افتخار در کنار این مجموعه ارمغان خوبی را در کل دنیا برای «چای ایرانی» داشته باشیم.
در هر حال کار موسیقی هم در ایران مافیایی برای خودش دارد؛ به این صورت که برخی آقایان فقط از برخی دوستان حمایت می کنند. این مساله هم از عدم حمایت وزارت ارشاد نشات می گیرد که فقط به یک سری سرویس می دهند و اگر به وزارت ارشاد برای دریافت مجوز مراجعه کنید، کار شما را راه نمی اندازند و می گویند برو با یک شرکت بیا و در این زمینه هم فقط چهار یا پنج شرکت فعال است. متاسفانه در سال های اخیر ، این هم از دسته مشکلاتی است که گریبانگیر اغلب هنرمندان و همکاران ما شده است. پروانه توکلی
 
https://www.asianews.ir/u/1gT
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید